Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420518 Kan Hyperventilatie Een Oorzaak Zijn

• Auteur

Hoi,

Kan hyperventilatie ook een oorzaak zijn van onvruchtbaarheid? Door vele problemen vanuit het verleden kamp ik hier al een paar jaar mee, ik werd onzeker en onrustig omdat ik nooit geleerd heb over deze problemen te praten.Sinds ik mijn man heb leren kennen kan ik dit wel en dat gaat hartstikke goed.    Ben vorig jaar voor de hyp. ventilatie naar de huisarts geweest en deze gaf aan dat ik niet goed ademhaalde en heb bij de fysio ontspanningsoefeningen gehad voor thuis maar deze oefeningen kon ik moeilijk doen tijdens m'n werk en  ook dan heb ik er last van omdat je onder  werkdruk staat (ik werk in de zorg).  Voor op mijn werk moest een oefening doen door zo langzaam mogelijk op een stoel te gaan zitten, waar haal ik tijdens m'n werk de tijd vandaan want dat heb je niet.
    Ik  heb het tot nu toe nog steeds niet helemaal onder controle, hebben jullie nog tips?

Groetjes, Annet

#3194659 Quote

Hoi Annet,
    Ik zou het echt niet weten hoor of het ermee te maken kan hebben……..
    Heb helaas ook geen tips, werk zelf ook in de zorg, maar ja daar heb je ook niks aan….
    Succes in ieder geval!!!!

#3194661 Quote

Hoi Annet,

Mijn man heeft ook last van hyperventilatie gehad door stress, burn-out en ga zo maar door. Hij is toen door de huisarts doorverwezen naar een haptonoom en die heeft hem ontzettend goed geholpen, je leert veel meer 'in balans' te komen.
    Misschien valt het een keer te proberen? Hij kreeg het ook gewoon vergoed via de verzekering…
    Wie weet heb je er wat aan. Veel succes ermee, hyperventilatie  kan behoorlijk vervelend en eng zijn!

Groeten, Saartje

#3194665 Quote

Ik weet eigenlijk zeker dat hyperventilatie op zich geen oorzaak is voor onvruchtbaarheid. Echter stress kan de vruchtbaarheid sterk belemmeren en daar komt hyperventilatie uit voort. Als je met je huidige levenstijl nog steeds veel stress hebt dan is het zeker aan te raden om een stuk rust te eisen voor jezelf. Bv door een dag minder te werken, hulp te zoeken zodat je je minder druk maakt om dingen. Ik heb zelf ook last gehad van heel veel stress (burn out) en hyperventilatie maar ben er nu vanaf omdat ik heel duidelijk voor mezelf heb gekozen zowel werktechnisch als prive. Zwanger worden en gelukkig worden is nu het allerbelangrijkste dus probeer daar wat dingen voor aan de kant te zetten hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte!
    lfs ing

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen