Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420528 Mijn Verhaal

• Auteur

Hoi iedereen,

ik ben al even niet meer op het forum geweest gewoon omdat er niets te melden was. Sommige zullen me misschien nog herkennen maar ik zal misschien toch nog even het verhaal samenvatten.
    Mijn man en ik zijn van januari 2006 aant proberen! Dat wou dus niet lukken met  iedere keer weer  ontgoocheling nadien. Ik ben 25 mijn man 29. Omdat we beiden gezond leven en eten vond ik het toch maar raar en daarom had ik een afspraak gemaakt bij de gyn. Dat was vorige week vrijdag! Ik heb daar mijn verhaal gedaan, ze heeft me onderzocht en ze zag dat er een eitje op springen stond (ik was dus 1 dag voor mijn ovulatie). We moesten die avond "gemeenschap" hebben en de volgende morgen terug komen! De volgende morgen heeft ze me dan weer onderzocht en het zag er allemaal goed uit! Het eitje was nog niet gesprongen maar dat zou niet lang meer duren. Ze heeft toch ook het zaad onderzocht van mijn man… ze zei dat er wel zaadcellen waren maar niet veel!!!
    Dus kreeg mijn man een potje mee en mocht hij het beste van zichzelf geven!!! Ik moet maandag terug gaan om te kijken of mijn eisprong goed verlopen is! Naar mijn idee wel wel want ik voel het iedere keer weer duidelijk! Maandag zal ik dan ook wel de definitieve uitslag krijgen van mijn man zijn zaadjes! Ik heb zo's angst dat het niet goed is!
    Toen we naar buiten liepen bij de gyn kregen we nog een boekje in onze handen geduwd over "onvruchtbaarheid"! Wat een rotstreek zeg! Snappen ze dan niet dat ze met mensen bezig zijn!!??  Nou dat krijgt ze (de gyn) maandag toch op haar bord hoor!
    Sorry voor het lange verhaal! Ik hoop dat iemand zich hierin herkent en me kan vertellen wat er zal gebeuren als mijn man te weinig zaadjes heeft??? IUI??? of IVF???

Alvast bedankt,
    Liefs Caroline

#3194707 Quote

Hoi Caroline,

Welkom terug hier.
    Wat een domme muts zeg, die gynocoloog, je hebt er altijd een paar tussen zitten die niet weten hoe ze met mensen om moeten gaan. Lekker ongevoelloos om zo'n boekje te geven zonder dat je man verder is onderzocht.

Zaad kan per keer verschillen, de score hangt van zoveel zaken af. Het is goed mogelijk dat hij die ene  keer gewoon een hele slechte dag had en dat hij de volgende keer een stuk beter presteert.
    Meeal moet een man 2 á 3 keer een potje vullen voordat ze met een behandeling beginnen (dat was bij mij in ieder geval zo).
    Bij ons in het zh hanteren ze voor IUI een score van 1 miljoen goede zaadje na bewerking. Als je eronder zit dan is het te slecht voor IUI en dan ga je voor IVF. Bij bewerking wordt het zaad "gewassen" en worden de goede zaadjes eruit gepikt en de slechte worden eruit gehaald. Zit je onder de 1 miljoen dan is het zaad te slecht en ga je voor IVF.
    Deze goede zaadjes worden dan gebruikt voor IUI / IVF.

Mijn man schommeld na bewerking telkens tussen de 1 á 2 miljoen goede zaadjes. 1x had hij een topscore van 3,2 miljoen.

Meid, ik hoop dat het bij jullie allemaal meevalt en geef die domme gynocoloog mar op d'r mieter, GO GIRLLLLL.

Succes

Kruimel

#3194710 Quote

Hoi Carolien,

Geen stress hoor! Het is waar dat zaad per keer kan verschillen. Dit kan komen door roken en drinken (de 2 belangrijkste dooddoeners) en als hij een keer koorts heeft gehad is de boel ook weg. Mijn man heeft ook geen goed zaad maar ik ben al een keer spontaan zwanger geraakt en dan te bedenken dat ik ook nog vijandig slijm heb en 1 dichte eileider. Ze zullen echt niet zomaar gaan behandelen.  Weinig zaad is minder erg dan slecht zaad moet je maar denken. Je kunt beter een paar sterke zwemmers hebben dan een heleboel zwakke zwemmers. Hoe dus moed en laat je niet gekmaken want  er zijn echt nog mogelijkheden zat!  
    Als je meer wil lezen dan ben je welkom op mijn weblog. (ik  ben 4 jaar bezig en heb een operatie, miskraam, 6 iui's en ivf achter de rug dus info zat)

http://wensweb.web-log.nl/

gr.ing

#3194713 Quote

Hoi Caroline,

Het kan allemaal heus nog meevallen hoor…
    Zaad wisselt per keer en dan nog zijn er genoeg behandelingen voorhanden zodat ook jullie een keer een wondertje in jullie armen kunnen houden
    Gewoon moed houden en optimistisch blijven.
    Zelf zijn wij bezig vanaf november 2004.
    Na anderhalf jaar ben ik naar de gyn gegaan en blijkt dat mijn mans zaad goed is maar de zuurgraad van mijn baarmoederslijmvlies te hoog is waardoor zijn zaadjes niet beweeglijk genoeg blijven om verder te zwemmen.
    Ik zit nu in de laatste wachtweek van mijn 3e iui behandeling.
    Dan brengen ze het zaad direct in de baarmoeder in waardoor het de beginweg niet af hoeft te leggen…
    Succes meis!
    Kop op hoor!

Liefs Linnepinnie

#3194822 Quote

Hey iedereen,

bedankt voor de lieve reacties!!! Jullie hebben me toch maar weer gerustgesteld! Ik kan niks anders doen dan erin geloven!

Liefs Caroline

#3194828 Quote

Weet je al meer? Gister uitslagen gehad?

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194838 Quote

Hey Deez en de rest natuurlijk!

Wel ik ben gisteren dus op controle geweest en het zag er bij mij allemaal goed uit. Ik moest teruggaan om te zien of de eisprong goed verlopen was en dat zag er allemaal heel goed uit. Ook mijn bloedtesten waren heel goed! De resultaten van mijn man zijn zaadjes had ze nog niet. Dat kon een week tot 10 dagen duren eer ze daar de resultaten van had.   Ik ben gisteren weer bloed moeten laten trekken (weer op hormonen)
    Als ik nu ongi word, dan moet ik de tweede dag van mijn ongi weer bloed laten trekken en als mijn ongi dan gedaan is moet ik op radiologie een histerosalpingografie laten doen! Ze zei tegen me dat dit een erg onaangenaam onderzoek is maar dat het niet lang duurt. Als die uitslag daarvan goed is, hoef ik waarschijnlijk geen onderzoeken meer. Ze zei dat het waarschijnlijk alleen aan mijn man lag. Na dat laatste onderzoek zouden we dan wel verder zien want dan heeft ze wel de resultaten van de zwemmertjes. Ik ben benieuwd en bang voor het onderzoek!   Maar ja het moet nu eenmaal!
    Maar het kon natuurlijk ook zijn dat ik nu zwanger ben maar dat kon je spijtig genoeg nog niet zien.

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Liefs Caroline

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen