Hoi Caroline,
Welkom terug hier.
Wat een domme muts zeg, die gynocoloog, je hebt er altijd een paar tussen zitten die niet weten hoe ze met mensen om moeten gaan. Lekker ongevoelloos om zo'n boekje te geven zonder dat je man verder is onderzocht.
Zaad kan per keer verschillen, de score hangt van zoveel zaken af. Het is goed mogelijk dat hij die ene keer gewoon een hele slechte dag had en dat hij de volgende keer een stuk beter presteert.
Meeal moet een man 2 á 3 keer een potje vullen voordat ze met een behandeling beginnen (dat was bij mij in ieder geval zo).
Bij ons in het zh hanteren ze voor IUI een score van 1 miljoen goede zaadje na bewerking. Als je eronder zit dan is het te slecht voor IUI en dan ga je voor IVF. Bij bewerking wordt het zaad "gewassen" en worden de goede zaadjes eruit gepikt en de slechte worden eruit gehaald. Zit je onder de 1 miljoen dan is het zaad te slecht en ga je voor IVF.
Deze goede zaadjes worden dan gebruikt voor IUI / IVF.
Mijn man schommeld na bewerking telkens tussen de 1 á 2 miljoen goede zaadjes. 1x had hij een topscore van 3,2 miljoen
.
Meid, ik hoop dat het bij jullie allemaal meevalt en geef die domme gynocoloog mar op d'r mieter, GO GIRLLLLL.
Succes
Kruimel