Vandaag na zes lange weken wachten de uitslag gekregen in het academisch ziekenhuis waar naartoe we onlangs zijn overgestapt.
En de uitslag was goed. Althans, ze hebben niets afwijkends kunnen vinden. Alles klopt bij ons allebei helemaal.
Behalve dan dat mijn hypofyse vergeet een seintje af te geven aan mij eierstok waardoor ik geen eisprong heb, maar ja dat wisten we al.
Het afgelopen half jaar kreeg ik steeds geen eisprong na de Pregnyl injectie. Deze gyn heeft dat in de 15 jaar dat ze werkt nog nooit meegemaakt. Ze vermoed dan ook dat óf de timing van de injecties steeds niet goed is geweest, óf dat de dosis te laag was. En we hebben gewoon reactie op de Pregnyl nodig, voor elke denkbare behandeling.
Ik ga de volgende cyclus dus Gonal F spuiten (voorheen Puregon) en krijg een dubbele dosis Pregnyl (2 ampullen). Lukt dit dan doen we drie pogingen ovulatie inductie. Is er dan nog geen resultaat, dan wordt er een baarmoederfoto gemaakt en gaan ze mijn eileiders doorspuiten. Dan nog drie pogingen (evt. met inseminatie). Is er dan nog geen resultaat dan wordt het IVF.
Maar ja eerst maar eens zien of we een eisprong voor elkaar kunnen krijgen!!!
Gr. Astrid