Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420532 D Day

• Auteur

Vandaag na zes lange weken wachten de uitslag gekregen in het academisch ziekenhuis waar naartoe we onlangs zijn overgestapt.
    En de uitslag was goed. Althans, ze hebben niets afwijkends kunnen vinden. Alles klopt bij ons allebei helemaal.
    Behalve dan dat mijn hypofyse vergeet een seintje af te geven aan mij eierstok waardoor ik geen eisprong heb, maar ja dat wisten we al.
    Het afgelopen half jaar kreeg ik steeds geen eisprong na de Pregnyl injectie. Deze gyn heeft dat in de 15 jaar dat ze werkt nog nooit meegemaakt. Ze vermoed dan ook dat óf de timing van de injecties steeds niet goed is geweest, óf dat de dosis te laag was. En we hebben gewoon reactie op de Pregnyl nodig, voor elke denkbare behandeling.
    Ik ga de volgende cyclus dus Gonal F spuiten (voorheen Puregon) en krijg een dubbele dosis Pregnyl (2 ampullen). Lukt dit dan doen we drie pogingen ovulatie inductie. Is er dan nog geen resultaat, dan wordt er een baarmoederfoto gemaakt en gaan ze mijn eileiders doorspuiten. Dan nog drie pogingen (evt. met inseminatie). Is er dan nog geen resultaat dan wordt het IVF.
    Maar ja eerst maar eens zien of we een eisprong voor elkaar kunnen krijgen!!!

Gr. Astrid

#3194731 Quote

Toch fijn dat er geen nieuwe dingen zijn bijgekomen toch?! Ik weet helemaal niet of het bij jou van toepassing is maar een collega van mij had hetzelfde probleem maar dat bleek na lang zoeken veroorzaakt te worden door een klein goedaardig tumortje in haar hersenen welke een stof afgaf waardoor ze geen eisprong had. De artsen maken dit slechts 1 x in de 30 jaar ofzo mee en veel artsen weten niet eens dat het kan. Ik weet helemaal niet of je er iets mee kan maar wellicht brengt het de arts op een idee. Zij moest toen wat tabletjes slikken en hups..zwanger.

Ik hoop dat bij jou de oplossing snel gevonden wordt!

x ing

#3194748 Quote

Hoi Astrid,

Nou, gelukkig is er niets nieuws bijgekomen! Toch altijd spannend… Ik wens je in ieder geval veel succes met de komende behandeling! Hopelijk blijft het bij 1 poging met de juiste dosis!

Veel liefs, Saartje  

#3194751 Quote

Hoi Astrid,
    Gelukkig dat de rest goed is, maar ja, hoop dat die eisprong ook snel voor elkaar is hoor!!! Heb je geen last van bijwerkingen van de injecties?
    Veel succes en hopelijk hebben ze snel de juiste dosering enzo!!!!

#3194759 Quote

Hoi Aslan,

Wat fijn dat voor de rest alles goed is met jullie allebei. Is toch weer positief nieuws en kunnen jullie verder met de behandelingen.
    Hopen dat die eisprong snel voor elkaar is en dat jullie aan 1 behandeling genoeg hebben.

Kruimel

#3194761 Quote

Hoi Astrid,

Blij te lezen dat er geen rare, gekke of andere dingen zijn gevonden!! Ik ga duimen en hopen dat je snel een prachtige ei-sprong gaat krijgen!!!!!!!!!!

veel liefs
    Sjan

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194859 Quote

haaaai Astrid,

Wat een goed nieuws dat er niets geks is ondekt . Nu maar hopen dat je een mega mooi ei hebt deze maand.

Zal aan je denken!

Liefs indy

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen