Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420535 4de Iui Gehad En Waarschijnlijk Door Naar Ivf

• Auteur

Hoi Hoi,

Gistermiddag heb ik mijn 4de IUI gehad en waarschijnlijk ook de laatste.
    Ik had een superei maar mijn man had weer erg slecht zaad, 0,7 miljoen na bewerking. Het is al te vaak gebeurd dat hij onder de 1 miljoen zat, 1x 3,2 miljoen en daar ben ik toen meteen zwanger van geworden.
    Woensdag gaan de gynocologen ons bespreken en waarschijnlijk gaan we dan door voor IVF. De gynocoloog denkt dat het ons niet meer gaat lukken via IUI.
    Ik was er op voorbereid vanwege het slechte zaad maar toch schrok ik en leek het alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Thuis  heb ik ook even lekker in de armen van mijn  mannetje uitgehuild.  Hormonen prikken deed ik toch al dus daar schrok ik niet van maar het feit dat dit ons eindstation is en we maar 3 kansen hebben en dat het geestelijk en lich. zoveel zwaarder is dan IUI.
    Ik zit altijd iedereen moed in te praten maar nu ik er zelf voor sta moet ik toch wel even slikken. Stel dat het ons via IVF niet gaat lukken.
    We mogen woensdagmiddag bellen voor uitsluitsel.

Maar misschien ben ik nu wel zwanger, wie weet (ik eet mijn schoen op als het zo is).

Kruimel

#3194754 Quote

Hoi Kruimel,
    Jee, de laatste IUI, ik hoop dat het raak is. Anders……IVF of ICSI (als hij onder de miljoen zit of niet?)
    Het is altijd een klap in je gezicht, lekker ff uithuilen is heerlijk!!!
    Het is misschien het eindstation, maar je hebt toch best wat kansen. Vele keren IUI zonder resultaat lijkt me ook verschrikkelijk zwaar (geestelijk en lichamelijk).
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik dat alles mag overslaan (als het goed is dan) en gelijk door mag voor IVF of ICSI……..Valt natuurlijk nog niet mee…….
    Kop op hoor meis, denk aan je!!!!

#3194758 Quote

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat dit ff een flinke tegevaller is. Je hoopt op iui en dan wordt het wellicht toch ivf. Vergeet niet dat ivf wel veel meer kansen geeft he!!! Je bent al zwanger geweest wat bij ivf een grote plus is. Probeer dus op je lijf te vertrouwen. Enne dat er 3 vergoed worden betekent niet dat je niet meer kansen hebt. Als je meedere eitjes hebt en er kunnen er wat worden ingevroren dan kun je zomaar 6 terugplaatsingen en dus 6 kansen hebben terwijl dit maar als 3 volledige ivf's telt. Daarnaast is wisselen van verzekeraar ook mogelijk want een nieuwe verzekeraar MOET je accepteren aan gezien ivf vanaf januari weer in het basispakket zit. Deze tip kreeg ik van iemand die met de 4e ivf bezig is.

Lfs ing

#3194760 Quote

Is inderdaad even flink schrikken als je dit te horen krijgt. Toch een drempel die je weer even over moet……ook al is het een grote drempel…..het is wel een drempel die meer kansen geeft….helaas ook een drempel met meer medicijnen e.d. Wat spannend allemaal zeg!
    Wat ik nu hoop is dat jij straks lekker je schoen mag opeten    Laat je niet gek maken kruimel!!
    Zet m op!

Veel liefs
    Sjan

#3194785 Quote

Jeetje Kruimel,

Dat is even schrikken.
    Logisch dat je even een traantje hebt weggepinkt. Tis niet niks!!!!!
    Maar misschien dat IVF voor jullie wél de oplossing is.
    Succes woensdag met het gesprekje met je arts.

Lfs, Kippie.

#3194790 Quote

Ook jou wil ik heel veel sterkte wensen!!!!!
    En wie weet…..

sterkte Elora

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194817 Quote

Hoi lieve Kruimel..

Had ik net een heel lang berichtje voor je staan druk ik per ongeluk op iets ben ik het kwijt!! AAHH!
    Dan maar weer opnieuw…zo ongeveer wat ik had??
    Ook al verwacht je eigenlijk al slecht nieuws, het blijft altijd schrikken…
    Toch een bevestiging en dan komen die angsten weer…. wat als…
    Maar vergeet niet dat ivf betere slagingskansen heeft dan iui….
    en die tip van Inge over het veranderen van verzekering na 3 behandelingen…kan ook nog…
    Maar voor nu….Houd moed…wie weet brengt deze laatste iui toch het geluk bij jullie…
    Je weet dat je al eens zwanger bent geweest…dus dat kan…en toen was het de eerste poging….nu dan de laatste?
    Dat zou wel mooi zijn toch?
    Hoe dan ook…ik wens je heel veel sterkte en succes deze wachtweken en natuurlijk woensdag wanneer jullie in het ziekenhuis besproken worden…
    dan branden we voor jullie een kaarsje!
    Kop op meid!

Liefs Linnepinnie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen