Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420550 Hysterosalpingografie Help

• Auteur

Hey hey,

ik heb even een vraagje! Wie heeft al een hysterosalpingografie (Men spuit dan een vloeistof op om de doorgangelijkheid van de eileiders te controleren) ondergaan en hoe viel dat mee? Mijn gyn zei dat het geen aangenaam onderzoek is en dat ik best een pijnstiller neem op voorhand!
    Wat een angstvallig idee! Kan iemand me geruststellen?

Liefs Caroline

#3194827 Quote

Ik kan je ook niet geruststellen, maar wil je even succes wensen.
    Volgens mij valt het bij de een mee, de ander tegen. Ligt er denk ik aan of ze wel/niet goed doorgankelijk zijn………….

groetjes

#3194840 Quote

Hoi

Ik zou voor de zekerheid wel een pijnstiller innemen. Het kan nogal pijnlijk zijn. Ik werk namelijk in het zh en we maken wel meer van deze ingrepen mee.

Ik wil je wel succes wensen en laten we ervan uitgaan dat dit helpt met het zwanger worden.

Groetjes claudia

#3194841 Quote

Helaas… ik kan je niet geruststellen. Tenminste bij mij bleek de boel niet doorgankelijk en het deed dus flink wat pijn. Echter hoor ik hier ook verhalen dat er meiden zijn waarbij het reuze meeviel. Wat ik je wel kan melden is dat het maar even is en je daarna een paar maanden extra vruchtbaar bent. Al met al is het te doen hoor want anders zouden ze het ons niet aandoen zonder narcose. Conclusie: geen prettig onderzoek maar wij vrouwen zijn sterker dan we denken. Neem zeker een flinke pijnstillen van tevoren!!

Succes!
    gr.Ing

#3194842 Quote

Hoi Caroline, HSG onderzoekt, klinkt wat minder ingewikkeld………

Ik heb het in januari van dit jaar gehad en ik vond het best meevallen, ja, je voelt wel wat, maar bevallen is volgens mij veel erger. Het moment dat ze de vloeistof naar binnen spuiten is even gevoelig, maar geloof me, het is van korte duur, als het goed is, krijg je ook een receptje mee voor pijnstillers.

Heel veel succes!

Groetjes, Pleun

#3194877 Quote

Hoi Caroline,

Wat een moeilijk woord voor een HSG.

Ik heb vorig jaar October een HSG gehad, en helaas, ik kan je ook niet geruststellen.
    Bij mij was het echt heel erg pijnlijk. Er zat in 1 eileider een kleine opstopping daardoor moesten ze heel erg veel kracht zetten. Daardoor leek het alsof ik opgeblazen werd. Ik dacht dat ik gek werd, raakte helemaal in paniek.
    En de klem die ze op de baarmoedermond klemde was ook geen pretje.
    Maar er zijn ook genoeg meiden die het allemaal reuze mee vonden vallen, die hadden zoiets van……wat dat het nou……..

Ik zou als ik jou was, niet te veel op verhalen van anderen afgaan. Daar word je vantevoren al bang van terwijl dat misschien wel helemaal niet nodig is
    Ga er blanco heen, samen met je mannetje, probeer rustig te blijven en laat je na afloop lekker verwennen door je mannetje.

Succes.

kruimel

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3194947 Quote

Hoi Caroline…

Een hsg…ik heb het gisteren gehad….
    En mij viel het best tegen…
    Ik moest 1,5 uur van te voren een pijnstiller innemen…
    of die geholpen heeft weet ik niet….

Eerst natuurlijk de eendebek…
    Dan  blazen ze een ballonetje op tegen je baarmoeder..ofzoiets… Dat  voelde een beetje pijnlijk…
    Daarna spuiten ze de contrast vloeistof naar binnen en dat deed bij mij  veel pijn…

Mijn eileider bleken gewoon doorgankelijk dus een verstopping dat het daardoor meer pijn doet….dat was bij mij niet de reden…

De ergste pijn is met een paar minuutjes weer weg…
    maar ik heb nu nog steeds een bepaalde pijn in mijn buik…

Ik hoop dat het bij jou minder pijn doet, zoals de andere meiden zeggen, het verschilt per persoon…
    Wanneer heb je de hsg?

Sterkte bij de behandeling! Succes!

Liefs Linnepinnie

#3194990 Quote

Hey hey,

ik ben toch wel een beter gerustgesteld! Vrijdag ga ik gaan denk ik! Vind het toch wel eng maar het is voor de goeie zaak! Alvast bedankt voor de steun die ik van jullie krijg! Ik laat je zeker weten hoe het is geweest!!!

Liefs Caroline

#3195151 Quote

Ik heb (volgens mij) aardig veel mazzel dat deze HSG gecombineerd wordt met een kijkoperatie, dus onder algehele verdoving.
    Moet toch ff opknappen van de kijkoperatie, dus dan kan eventuele napijn van de HSG er nog wel bij.   Waarschijnlijk is de boel ook niet doorgankelijk, dus ben heel erg benieuwd naar de uitslag…..! Gyneacoloog heeft al aangegeven dat wanneer ze vreemde dingen aantreffen ze dit zo mogelijk direct meenemen.

Moet 22 november voor het pre-operatieve onderzoek en binnen twee weken na deze datum voor de kijkoperatie zelf.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen