Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420582 Wie Heeft Er Nog Meer Pcos

• Auteur

hey meiden

Ik vroeg mij af of er nog meer meiden hier pcos hebben? Ik heb er de afgelopen dagen veel over gelezen en de een is er positief over en de andere heeft het erover dat het "bijna het einde van de wereld is"! Dus nu weet ik het allemaal even niet meer, mijn gyn zei wel dat ik het heb maar heeft er niet bij gezegd dat ik hierdoor bijna niet zwanger kan worden terwijl je dat op sommige pagina's wel terug leest! Wie weet de waarheid en wie heeft er ervaring mee??????????????????????????????

kus kus cora

#3194993 Quote

hoi coortje,

ik heb ook pco en het is zeker niet het einde van de wereld hoor
    je kan heus wel zwanger worden alleen vaak heb je met pco even wat meer "hulp"nodig.

als je vragen hebt hoor ik het wel

groetjes xx moekje

veel succes

#3194994 Quote

ha wat fijn om te horen!!! Ik lees echt heel verschillende dingen! Wanneer ben jij erachter gekomen?? en wat voor medicijnen krijg jij??
    kus

#3194996 Quote

Hoi Cora,

Hier ook een PCO-er.
    Bij mij is PCO in september geconstateerd.
    Ik denk dat je moet oppassen met alles opzoeken, ook al is het verleidelijk.
    Je kan er prima zwanger mee worden, je hebt alleen wat meer hulp nodig van buiten af.
    Ik heb zelf een vrij ernstige vorm van PCO en ook nog maar een eierstok en bij mij is de hoop ook nog niet opgegeven hoor!
    W.s start je op korte termijn met clomid, nadat ze bloedgeprikt hebben en evt. zaad van je man/ vriend onderzocht hebben. Clomid zorgt er in de meeste gevallen voor dat je weer een eisprong krijgt. Na clomid gebruik moet je veelal terugkomen voor een echo om te zien hoe je erop reageert.
    Wie weet lukt het op deze wijze heel snel……..

Dus niet de moed laten zakken hoor, we moeten hoop houden.

Groetjes Vera

#3194997 Quote

ja ik ben nu aan de provera en dan als me ongi op gang komt moet ik op dag 3 clomid beginnen te slikken!!!!!!!! morgen zaad inleveren!

#3195001 Quote

hoi coortje

bij mij is ruim 2 jaar geleden vastgesteld dat ik pco heb
    ik ben nu bezig met spuiten van puregon en clomid.
    helaas ben ik heel moeilijk te stimuleren dus pas 2 keer een eisprong gehad in 3 jaar maar ook wij geven de moed niet op.
    het goede komt allemaal steeds dichter bij
    ik ken genoeg vrouwen die aan 1 pilletje clomid genoeg hadden en gewoon lekker zwanger raakte .
    dus geef de moed niet op hoor het kan allemaal gewoon je kunt gewoon kinderen krijgen hoor het is zeker NIET het einde van de wereld.

ik wens je heel veel succes met je clomid kuur ben erg benieuwd en hoop dat het zaad onderzoek ook positief is.

SUCCESSSSSSSSSSSSS

groetjes xx moekje

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3195007 Quote

Hoi Hoi

Zeker de moed niet opgeven.
    Want je kunt zeker zwanger worden met pco, alleen met wat hulp.

Ik zal mijn verhaal even vertellen.
    in sept 2004 ben ik gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam niet op gang. Dat kan natuurlijk altijd zeggen ze, maar ik vertrouwde het niet. Ik heb dit met mijn huiasrts besproken op een gegeven moment. En begin januari is toen besloten dat ik doorgestuurd werd naar de gyn. Gelukkig kon ik daar heel snel terecht.
    Daar werd vrij snel duidelijk dat ik PCO had. Ook ik ben begonnen met provera en clomid. Helaas sloeg dat bij mij niet aan. Dat vond ik wel behoorlijk frustrerend en ook wel heel moeilijk, want we wilde zo graag zwanger worden.
    Toen de medicatie niet aansloeg is er besloten dat ik maar eens een kijkoperatie en baarmoederfoto moest laten maken.Het was ondertussen al november toen ik deze onderzoeken kreeg.
    Uit die onderzoeken is niets uitgekomen, van de ene kant wel heel prettig natuurlijk, maar van de andere kant had ik ook zoiets van waarom lukt het dan niet.
    De gynaecoloog vond toen dat ik het nu eens een half jaartje moest afwachten om te kijken of mijn menstruatie op gang zou komen.
    Dit was gelukkig wel het geval. alleen zat er niet echt een regelmaat in. Maar goed, ik menstrueerde tenminste uitmezelf, dat vond ik al een hele stap voor mij.
    Wij waren ondertussen in een verhuizing beland. Ik zou op een gegeven moment terug moeten naar de gyn. maar omdat het door de verhuizing erg slecht uitkwam had ik   het nog een maandje uitgesteld.
    Hier in de nieuwe buurt wel al gezegd dat het hier een vruchtbare grond was en dat de ooievaars zo uit de grond kwamen. ik had zoiets van jaja dat zal wel, ze wisten ook niet dat wij al zo'n tijdje bezig waren. Maar ze hadden gelijk gekregen. We woonden net een maand in ons nieuwe huis toen bleek dat ik SPONTAAN zwanger was geworden. Ongelooflijk vond ik dat. Maar natuurlijk wel super blij.
    Al bij al heeft het bij ons 1 jaar en 9 mnd geduurd voordat ik zwanger was. Maar het kan dus zeker.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd.

Liefs Carol 23 wkn

#3195051 Quote

Hoi Cora,

Maak je echt geen zorgen! Dat is nergens voor nodig. Na mijn miskraam kwam mijn cyclus niet meer op de rit. Na onderzoeken bleek dat ik pco had en ik kwam, net als jij nu, in de medische molen terecht en kreeg Clomid mee… en… na de 2e kuur clomid werd ik zwanger en ik heb nu een prachtige dochter van 1 jaar oud. Nu ben ik net weer gestopt met de pil en heb zowaar al 2x een eisprong gehad dus pco is ook niet voor het leven. Ik hoop dat clomid je net zoveel geluk brengt als bij mij (en ook vriendinnen van me zijn zwanger geworden met clomid dus ik ben echt geen uitzondering).

Succes!

Groetjes F.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen