Hoi Hoi
Zeker de moed niet opgeven.
Want je kunt zeker zwanger worden met pco, alleen met wat hulp.
Ik zal mijn verhaal even vertellen.
in sept 2004 ben ik gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam niet op gang. Dat kan natuurlijk altijd zeggen ze, maar ik vertrouwde het niet. Ik heb dit met mijn huiasrts besproken op een gegeven moment. En begin januari is toen besloten dat ik doorgestuurd werd naar de gyn. Gelukkig kon ik daar heel snel terecht.
Daar werd vrij snel duidelijk dat ik PCO had. Ook ik ben begonnen met provera en clomid. Helaas sloeg dat bij mij niet aan. Dat vond ik wel behoorlijk frustrerend en ook wel heel moeilijk, want we wilde zo graag zwanger worden.
Toen de medicatie niet aansloeg is er besloten dat ik maar eens een kijkoperatie en baarmoederfoto moest laten maken.Het was ondertussen al november toen ik deze onderzoeken kreeg.
Uit die onderzoeken is niets uitgekomen, van de ene kant wel heel prettig natuurlijk, maar van de andere kant had ik ook zoiets van waarom lukt het dan niet.
De gynaecoloog vond toen dat ik het nu eens een half jaartje moest afwachten om te kijken of mijn menstruatie op gang zou komen.
Dit was gelukkig wel het geval. alleen zat er niet echt een regelmaat in. Maar goed, ik menstrueerde tenminste uitmezelf, dat vond ik al een hele stap voor mij.
Wij waren ondertussen in een verhuizing beland. Ik zou op een gegeven moment terug moeten naar de gyn. maar omdat het door de verhuizing erg slecht uitkwam had ik het nog een maandje uitgesteld.
Hier in de nieuwe buurt wel al gezegd dat het hier een vruchtbare grond was en dat de ooievaars zo uit de grond kwamen. ik had zoiets van jaja dat zal wel, ze wisten ook niet dat wij al zo'n tijdje bezig waren. Maar ze hadden gelijk gekregen. We woonden net een maand in ons nieuwe huis toen bleek dat ik SPONTAAN zwanger was geworden. Ongelooflijk vond ik dat. Maar natuurlijk wel super blij.
Al bij al heeft het bij ons 1 jaar en 9 mnd geduurd voordat ik zwanger was. Maar het kan dus zeker.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd.
Liefs Carol 23 wkn