Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420825 Tips Gevraagd Voor Hsg

• Auteur

Hoi meiden,

Maandag krijg ik een hsg. Ik heb hier al vaak gelezen dat iedereen het anders ervaart, maar ik wil vragen of jullie wat tips hebben voor voor, tijdens en na de behandeling. Ik zie er namelijk best tegenop. Ben nogal  kleinzerig namelijk (heb wel ibuprofen gekregen om vooraf in te nemen).

liefs, Mendy

#3196371 Quote

Hey Mendy,

ik heb enkele weken geleden een hsg onderzoek gehad en ik moet zeggen dat het heel goed meeviel! Ik had op voorhand een Brufen 600 mg forte genomen en ik denk dat dat me goed geholpen heeft! Laat je vooral niet bang maken! En probeer je te ontspannen!
    Heel veel succes!

Liefs Caroline

#3196372 Quote

hoi mendy,

idd. ervaart iedereen dit onderzoek anders.
    bij  mij was het erg pijnlijk,  maar een  ander voelde weer  heel weinig.
    ik hoop dat het laatste voor jou geldt.

tips;
    *neem van te voren pijn medicatie in.
    *ga niet alleen naar het ziekenhuis,  en neem de auto,maar laat je rijden.
    dit voor het geval dat je beroerd bent na het onderzoek.
    ( ik viel bijna flauw, dan is het fijn dat je zelf niet naar huis hoeft te rijden)
    *plan de rest van de dag niets. maar neem vrij.

ik ben alleen de behandel kamer in gegaan.
    maar dat is voor een ieder persoonlijk.
    als het jou een prettig gevoel geeft dat er een bekende bij je is,
    dan mag die mee de kamer in.
    probeer zo veel mogelijk te ontspannen tijdens het onderzoek,
    en bedenk je dat het onderzoek erg kort durend is.

ik wens je veel suxes.
    en een goede uitslag.
    groetjes, jana.

#3196376 Quote

Hoi mandy,

Ik was ook erg bang voor de hsg zo bang dat toen de gyn aan kwam lopen ik in tranen was. Hij heeft me wel gerustgesteld maar het was over voor ik er erg in had.
    En daarna heeft hij me nog verteld dat ik het goed had gedaan dus dat was wel erg lief.
    Ik zou zeggen het is inderdaad voor een ieder anders en het hangt er vanaf hoe doorgangkelijk ze zijn maar ik had wel de ibuprofen voor de zekerheid ingenomen.
    Maar het is me reuze meegevallen.

Ik hoop dat je wat aan me verhaal hebt.

Groetjes Sabine

#3196421 Quote

Hoi Mandy,

Bij was het helaas ook zeer pijnlijk.

Tips:

– lees niet te veel verhalen van te voren, je word er alleen maar bang van en iedereen  ervaart het weer anders

– probeer rustig te blijven (is moeilijk hoor), als je gespannen bent doet het nog zeerder

– neem pijnmedicatie van te voren in

– neem je man mee

– ga samen naar binnen, je man kan je steun geven als je het als pijnlijk ervaart

– neem de rest van de dag vrij, maak ook geen plannen meer die dag

– laat je thuis lekker verwennen door je man

Succes

Kruimel

#3196469 Quote

ik heb 2 weken geleden ook een hsg gehad en ook bij mij vil het tegen ik vond het echt pijnlijk mikjn pijn was te vergelijken met een menstruatiepijn piek die even niet over wilde gaan maar las je de foto aan het bekijken bent gaat het wel weer maar vooral goed ontspannen en erbij denken

HET IS VOOR EEN GOED DOEL!!!!

succes xxxx Tamara

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct