Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420826 Vraagje Over Zaad

• Auteur

Ik leg even mijn vraag voor aan de experts

We hebben een klein probleem. Heb net follikelmeting gehad voor IUI6 en ik had een eitje van 14 mm. Moet zondag terugkomen voor een laatste meting, maar zoals het er nu uitziet zou de inseminatie dinsdag zijn. Alleen dan hebben we een probleem… mijn man heeft een belangrijke klus dinsdag (hij is cameraman) en kan dat absoluut niet afzeggen. En hij moet dus al om 07.00 gaan rijden (met een assistent in de auto, ook leuk). Nu zei  de arts dat hij bij wijze van uitzondering het zaad wel eerder mocht inleveren, maar mijn man moet 's ochtends nog spullen ophalen etc. En dan rijdt hij dus al een tijdje met zijn 'spul' rond.
    Heeft iemand dit al eens gehad? Hoe lang mag het duren voordat het zaad bij het lab moet zijn?
    Ik ben al 'gezakt' met mijn dosering Menopur in de hoop dat de inseminatie woensdag wordt maar heb er een hard hoofd in…

Bedankt alvast!

x Saartje

#3196374 Quote

hoi saartje,

wat ik heb begrepen moet het zaad binnen een uur in het ziekenhuis zijn.
    red je dit niet,
    dan zal je man helaas het potje in het ziekenhuis moeten vullen.
    je zou kunnen overleggen of je een dag later geinsimineerd kan worden.
    trouwens,
    het kan zelfs nog gebeuren dat je eitje minder snel gaat groeien en er dinsdag geen insiminatie plaats kan vinden.
    wacht het zondag nog even af meid.

suxes, jana.

#3196377 Quote

Hey hey,

ik heb dinsdag en woensdag mijn eerste IUI gehad! Woensdag moest het staal van mijn man binnen zijn om 7u30 en ik moest om 9.00u daar zijn. Ik was mooi op tijd daar maar door omstandigheden heb ik moeten wachten tot 10u30 eer de IUI plaats vond! Dan vraag ik me ook af… zouden ze het wel doen als ze toch weten dat het zaad dood is? Daar in het lab houden ze het zaad goed op lichaamstemperatuur dus zo erg zal het wel niet zijn! Misschien moet je eens vragen of ze het ook niet twee dagen na mekaar kunnen doen? Je weet maar nooit!
    Heel veel succes in ieder geval!

Liefs Caroline

#3196379 Quote

Jeetje balen zeg.
    Mijn man moet zijn zaad ook binnen een uur inleveren.
    Ik hoop dat je eitjes inderdaad niet zo snel zullen groeien zodat de inseminatie later plaats zal vinden.

Succes!

Groetjes Sabine

#3196395 Quote

hoi hoi,

als die er toch heen moet om het aftegeven kan die het beter daar "vullen"lijkt mij

dan kunnen hun het daar "goed"houden.

wens je heel veel succes

en duim voor je dat het woensdag wordt

groetjes moekje

#3196396 Quote

hoi hoi,

volgens mij moet het binnen anderhalf uur bewerkt worden…
    dus misschien idd in het z'huis het potje vullen de beste optie.

succes!

groetjes,
    mama peet

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196404 Quote

Hoi!

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Het probleem met het in het ziekenhuis opwekken is dat de afdeling speciaal voor hem geopend wordt, eigenlijk is het nog dicht en dan zit de dokter dus op hem te 'wachten' en erger nog: hij heeft een collega in de auto die meerijdt. Wat zeg je tegen iemand die meerijdt als je 's ochtends om 06.45 even bij het IVF-centrum stopt om 'even wat te doen'. Haha het moet echt niet gekker worden!
    Al met al kan ik het beste blijven hopen dat het een andere dag wordt, ik kan hem dit niet aandoen geloof ik.. hoe erg ik er ook van baal. Hetzelfde had mij ook kunnen overkomen met werk. Soms heb je iets waar je nie onderuit kan en mijn collega's weten ook van niks…
    Fingers crossed dus voor trage eitjes…

x Saartje

#3196415 Quote

Hoi Saartje,

Het zaad moet idd binnen een uur na produceren in het lab zijn. Kan dit niet dan moet het in het zh gebeuren.

Ik ga hard voor je hopen dat je eitjes een beetje lui worden en de laatste dgn lekker langzaam groeien. Het zou zonde zijn als deze poging verloren zou gaan. Gebruik je  geen Decapeptyl  om je eigen cyclus stil te leggen? Dan kunnen ze precies plannen wanneer de IUI plaats vindt zonder bang te hoeven zijn dat het ei al gevlogen is.
    Maar ja, daar heb je nu niets meer aan.

Ik   voor je hoor.

Kruimel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct