Hoi Kaatjeknuffel,
Welkom hier, al wil je hier liever niet zijn.
Spannend dat jullie nu definitief in de MM belanden.
1 oorzaak is er bij jullie al gevonden en dat is slecht zaad. Je man zou nog een paar keer een potje in moeten leveren omdat zaadkwaliteit iederen keer weer anders kan zijn. Misschien gaan ze hem onderzoeken wat de oorzaak is van het slechte zaad.
Nu gaan ze jou ook nog helemaal binnenste buiten keren.
Bij het 1ste gesprek is het gewoon een kennismaking en worden er allerlei vragen aan jullie gesteld, bijv over jullie sexleven, medische achtergrond, fam enz enz.
Dan worden er aan de hand van jou cyclus echo's (inwendig) gemaakt om jou eigroei en eisprong in de gaten te houden. Je moet ook een paar keer bloedprikken voor hormoonwaardes enzo. Ik weet alleen niet meer welke
.
Je kan ook een samenlevingstest krijgen. Dan moet je rond je eisprong 's avonds sex
hebben en dan moet je de volgende ochtend terug komen. Ze gaan dan kijken of er levende zaadjes in jou slijmvlies gevonden worden. Zo niet, dan heb je vijandig baarmoederslijmvlies, dat wil zeggen dat de zaadjes niet kunnen overleven in jou slijmvlies en meteen dood neer vallen
. Maar ik weet niet of jij dit onderzoek gaat krijgen ivm het slechte zaad van je man (ik heb het daarom niet gehad). Je krijgt dan waarschijnlijk toch al zekerweten IUI of IVF.
Een ander onderzoek is (dit doen ze vaak standaard voordat ze aan IUI gaan beginnen) een HSG. Dit is een baarmoederfoto. Ze spuiten vloeistof is je baarmoeder wat dan doorstroomd naar je eileiders. Op deze manier worden je eileiders schoongespoeld en kunnen ze zien of je eileiders doorgankelijk zijn en eventuele kleine blokkades worden weggespoeld. Dit kan een heel pijnlijk onderzoek zijn maar dit is voor elke vrouw weer anders.
Je kan eventueel ook een kijkoperatie krijgen. Maar dat gebeurd meestal pas als ze wat verder in het onderzoek zijn.
Volgens mij heb ik zo alles wel gehad, kan even niets meer bedenken. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je.
Als je nog meer vragen hebt, gooi ze er maar gewoon uit. Er is hier altijd wel iemand die antwoordt hebt en we helpen elkaar graag. We zitten allemaal in het zelfde schuitje
. Er zijn hier allemaal lieve meiden.
Kruimel