Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420848 Wie Ook Ivf In Eigen Cyclus

• Auteur

Ik zal me even voorstellen: Ik ben marieke (30), 2 jaar bezig, na de feestdagen heb ik mijn 5de IUI, omdat zaad van mijn vriend lui en weinig is (zo'n 6 miljoen goede zwemmers na 1 keer bewerking)

Rond april 2007 start ik met IVF in eigen cylus, dat wil zeggen dat je ene gerijpte follikel er uit gehaald wordt en in het Lab bevrucht. De voordelen zijn dat je weinig hormomen krijgt (net zoveel als bij IUI) en dat je elke maand gewoon doorgaat.
    6 Keer IVF in eigen cylus geldt als 1 gewone, grote IVF.

In Nederland word dit volgens mij alleen in Groningen gedaan, maar misschien ook wel op andere plaatsen.

Wie heeft ook IVF in eigen cylus gehad of gaat dit ook krijgen en vindt het leuk om haar ervaringen of haar beloop hier te delen?

Liefs Marieke

#3196512 Quote

Hoi Marieke ik krijg nog geen IVF maar kan je me er wat meer over vertellen ben erg benieuwd wat dit allemaal in hou. Moet je dan ook eitjes invriezen, want dat is het geen waar ik moeite mee heb als je ze namelijk niet gebruikt worden ze na een aantal jare weggeooit of voor medicijnen gebruikt en dat vind ik MOORD !!

#3196514 Quote

He Marieke!!
    Ik kwam hier even neuzen en daar zie ik jou oproepje staan! Klintk wel goed he, 6x geld voor 1x…kan me voorstellen dat je misschien meer eitjes wilt (meer kanzen?) maar denk toch dat dit beter qua mogelijkheden.
    Hoop natuurlijk nog steeds dat het niet nodig zal zijn. Wie weet gaan we wel samen het traject in! Ik zal er zijn om je te steunen natuurlijk.
    Tot gauw!

Kus
    Ineke

#3196533 Quote

hoi marieke

de vraag die jij steld heb ik een poos geleden ook gesteld. ik ben momenteel niet zo actief op dit forum. maar wij hebben in februari een intake in het UMCG
    11 dec hebben we een info avond gehad, was jij daar toevalig ook??
    ik heb eerst in het martini ziekenhuis gelopen en daar vertelden ze dat het waarschijnlijk icsi in eigen cyclus word, maar we wachten af wat ze in het umcg gaan zeggen.

liefs wilma

#3196542 Quote

Hallo meiden!

Hope en Fait, bij deze ivf doen ze geen eitjes invriezen want je hebt er maar 1 per maand! Zie ook de site van ivf.nl of freya.nl!! Heel veel succes!!! Heb je nu IUI?

Wilma, wat leuk ook, iemand van UMCG!!! Ik loop er al voor de iui's In Januari heb ik dus de zesde iui en dan word je direct doorverwezen naar het ivfteam. Onze intake zal ook in februari zijn. De wachttijd erna is nog maar twee maanden en dan zullen we rond april starten. Jij ook, dan?!
    Nee, was niet bij de voorlichtingsavond, we moeten 12 februari. Maar omdat we al bij UMCG lopen, weten we dus al heel wat. We zullen januari ook nog een bewerkingstest doen, zodat alle voorbereidingen klaar zijn.
    Hoe loopt het bij jou?  Heb je nu IUI in Martini? Krijg je ICSI vanwege het zaad?
    Bij ons is de oorzaak ook slechter zaad, maar ws nog wel genoeg voor IVF
    Ben benieuwd naar jouw ervaringen en verhalen!!!

Liefs marieke

#3196584 Quote

hallo

nee wij hoeven geen iui daar is het zaad te slecht voor,
    we kunnen in een keer door naar de ivf ws word het zelfs icsi.
    4 januari moet mijn man weer heen voor zaadtest en 13 febr hebben we intake
    op de info avond zeiden ze dat de wachttijd op dit moment 3 maand is
    met mij is alles gelukkig ok maar mijn man heeft erg slecht zaag dat komt waarschijnlijk omdat hij op zijn 9e aan een bal is geopereerd, die was niet ingedaald
    ik zou het erg leuk vinden om wat meer prive met je in contact te komen.
    via msn of zo
    mijn adres is wilmaadema@hotmail.com

liefs wilma

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196588 Quote

Hello

Wilma: ja, we zullen dan wel ongeveer gelijk gaan beginnen, maar raar dat de info bij de voorlichtingsavond anders is dan wat ik hoorde in het ziekenhuis.
    Wij lopen nu al een jaar bij het UMCG, word er weleens moedeloos van.
    lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden van dit traject, want tenslotte zitten we dan in hetzelfde schuitje. Ook bij ons ligt het aan de mannelijke factor!

#3196834 Quote

Hoi Marieke,

Ik heb 2 jaar terug 6x ICSI in de eigen cyclus gehad. geen succes helaas. De eerste ICSI met hyperstimulatie daarna  was ik wel zwanger van een prachtige dochter.
    Nu zijn we bezig voor een tweede kindje, weer ICSI in de eigen cyclus. Deze maand gaan we weer van start met poging 6, dus tot nu toe weer geen resultaat.
    Maar we houden goede moed.
    Als je meer wilt weten, iest specifieks, vraag maar raak.

groetjes

Annemieke

#3196885 Quote

Hoi Marieke,

Van de eerste 6 pogingen hadden we 3 keer een terugplaatsing. Die embryo's 'sloegen niet aan'. Een keer een onrijpe eicel en twee keer was er geen eicel te vinden in het follikelvocht wat eruit gezogen was. Gewoon pech, want de drie embryo's die er waren waren wel mooi. Niet groot, 5 of 6 cellig, maar mooi van structuur. Bij de poging met hyperstimulatie die toen voilgde werden er 2 embryo's teruggeplaatst waarvan er dus 1 aansloeg.
    We zijn dit keer wel weer voor de eigen cyclus gegaan omdat ik mooie eicellen had volgens de gynaecoloog en er geen reden was dat het niet zou lukken in de eigen cyclus.
    Nu bij deze pogingen hebben we tot nu toe 3 terugplaatsingen (met 1 keer vroege 'miskraam' (wel licht positieve test, maar toch ongesteld geworden)), 1 onrijpe eicel en 1 keer geen eicel gehad.
    Waarschijnlijk zaterdag punctie 6. Dus het wordt weer spannend.

groetjes

Annemieke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct