Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

420848 Wie Ook Ivf In Eigen Cyclus - pagina 2

• Auteur

hallo dames

wij zijn vanmorgen weer naar het UMCG geweest. mijn man moest heen voor een zaadtest. ik moest even mee want ik had nog geen ponsplaatje
    dit is de eerste stap. 13 januari hebben we het intake gesprek en dan horen we meer.

grwilma

#3196888 Quote

Hoi,

Ik heb normale ivf ondergaan maar bleek maar 2 follikels te produceren. Bij de punctie bleek er nog maar  1 over te zijn. Eigenlijk heb ik dus gewoon ivf met 1 eitje gehad enne ik ben zwanger! Hopenlijk geeft dit je wat hoop!
    lfs ing

#3196887 Quote

Ik moet toch eens beter je berichtje lezen.
    Antwoord 3 😉
    Ja, bij ons ligt het aan de zeer slechte zaadkwaliteit. Elke keer komt de analiste weer melden van: nou we hebben een paar goed zwemmende zaadjes gezien. Een paar! kun je nagaan hoe bedroevend slecht het is.

groetjes

Annemieke

#3196886 Quote

vervolg:

Ja wij lopen ook in groningen.
    En 6 pogingen ipv 1 hyperstimulatie geeft in je gevoel toch meer kans…

groetjes

Annemieke

#3196885 Quote

Hoi Marieke,

Van de eerste 6 pogingen hadden we 3 keer een terugplaatsing. Die embryo's 'sloegen niet aan'. Een keer een onrijpe eicel en twee keer was er geen eicel te vinden in het follikelvocht wat eruit gezogen was. Gewoon pech, want de drie embryo's die er waren waren wel mooi. Niet groot, 5 of 6 cellig, maar mooi van structuur. Bij de poging met hyperstimulatie die toen voilgde werden er 2 embryo's teruggeplaatst waarvan er dus 1 aansloeg.
    We zijn dit keer wel weer voor de eigen cyclus gegaan omdat ik mooie eicellen had volgens de gynaecoloog en er geen reden was dat het niet zou lukken in de eigen cyclus.
    Nu bij deze pogingen hebben we tot nu toe 3 terugplaatsingen (met 1 keer vroege 'miskraam' (wel licht positieve test, maar toch ongesteld geworden)), 1 onrijpe eicel en 1 keer geen eicel gehad.
    Waarschijnlijk zaterdag punctie 6. Dus het wordt weer spannend.

groetjes

Annemieke

#3196879 Quote

Hoi Annemiek!

Wat leuk om een bericht te krijgen van een ervaringsdeskundige!!!
    Wat fijn dat je twee jaar geleden een dochter hebt gekregen.
    Maarre in eigen cyclus lukte het doen dus niet, waarom wordt daar dan nu toch weer mee gestart?
    En mag ik vragen waarom het niet is gelukt? Bv, geen eitje, de punctie te laat, geen bevruchting of geen innesteling? Bij ons werkt de het zaad niet goed, was dat bij jullie ook zo?
    Loop je ook in Groningen?

Succes met deze pogingen, ik ben benieuwd!

Groet Marieke

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196917 Quote

Hallo,

je krijgt bij de punctie in de eigen cyclus geen verdoving (wel bij de hyperstimulatie). En dat is ook niet echt nodig. Je voelt wel een prik inwendig, maar de punctie duurt vrij kort, hooguit een minuutje, dus na die eerste prik valt het allemaal best mee.
    Bij mij ligt mijn rechtereierstok op de normale plek en de linker een beetje naar achteren. Als de punctie rechts is, vind ik het totaal niet pijnlijk. Aan de linkerkant wisselt de pijn. De ene keer ook nauwelijks pijn en de andere keer wat meer. Meestal geven ze dan tegendruk door op mijn buik te duwen en als het follikel dan wel makkelijk aan te prikken is doet het niet meer pijn dan rechts. Als de hoek wat lastiger is, moeten ze inwendig wat meer duwen met het echo-apparaat en dat is dan wel pijnlijk. Maar zoals ik al zei, het duurt zo kort het valt reuze mee. Na afloop heb ik meestal nog wel wat vervelende steken in mijn onderbuik, maar met een paracetamolletje is dat na een uurtje ook wel over. ik ga daarna gewoon weer aan het werk.
    Als ik jullie was zou ik er niet wakker van liggen, het valt echt wel mee.

veel succes gewenst,
    ik moet zaterdag weer voor de punctie (links helaas).

groetjes

Annemieke

#3196948 Quote

hoi

annemiek bedankt voor je uitleg,
    dit is iets waar ik vreselijk tegenop zie, ook lijkt het me dat prikken van de medicijnen doodeng. ben erg bang voor naalden.
    annemieke welk soort medicijnen gebruik je?? en is dat met een soort pen dat ze ook voor insuline gebruiken???
    ik hoop dat ik dat krijg, dat lijkt me heet makkelijkst. ja erg ben ik he, dat ik daar zo bang voor ben.

annemiek veel sterkte met de punctie

marieke ik hoop dat jullie ook snel de intake hebben
    wie weet komen we elkaar nog wel tegen in umcg

groetjes wilma

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen