Hallo,
je krijgt bij de punctie in de eigen cyclus geen verdoving (wel bij de hyperstimulatie). En dat is ook niet echt nodig. Je voelt wel een prik inwendig, maar de punctie duurt vrij kort, hooguit een minuutje, dus na die eerste prik valt het allemaal best mee.
Bij mij ligt mijn rechtereierstok op de normale plek en de linker een beetje naar achteren. Als de punctie rechts is, vind ik het totaal niet pijnlijk. Aan de linkerkant wisselt de pijn. De ene keer ook nauwelijks pijn en de andere keer wat meer. Meestal geven ze dan tegendruk door op mijn buik te duwen en als het follikel dan wel makkelijk aan te prikken is doet het niet meer pijn dan rechts. Als de hoek wat lastiger is, moeten ze inwendig wat meer duwen met het echo-apparaat en dat is dan wel pijnlijk. Maar zoals ik al zei, het duurt zo kort het valt reuze mee. Na afloop heb ik meestal nog wel wat vervelende steken in mijn onderbuik, maar met een paracetamolletje is dat na een uurtje ook wel over. ik ga daarna gewoon weer aan het werk.
Als ik jullie was zou ik er niet wakker van liggen, het valt echt wel mee.
veel succes gewenst,
ik moet zaterdag weer voor de punctie (links helaas).
groetjes
Annemieke