Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420853 Pregnyl Zelf Spuiten

• Auteur

HI,,
    ik ben dus officieel begonnen met mijn 1e IVF behandeling en gebruik Puregon en Decapeptyl….had gisteren mijn 1e echo en er waren al een aantal eicellen te zien…..
    van het weekend zou er al evt een punctie plaats kunnen vinden…..maar ik vraaag me nu af de Pregnyl spuit……moet ik dat zelf zetten??? of doet de gyn dat? want ik heb alleen een aantal ampullen met poeder en vloeistof gekregen en dus geen voor injectiespuit waar ik het in moet doen ……wie kent dit??? IK heb hier geen ervaring mee …

gr
    FF

#3196537 Quote

Hoi,

Ja dit hadden wij ook. Dan moet je gelijk even de apotheek bellen en vragen naar de injectienaald die erbij hoort.

Bij ons was de apotheek ook vergeten de setjes naalden voor de puregon mee te geven. Ben nog nooit zo vaak bij de apotheek geweest. Schijnbaar worden die wel bij de
    ampulletjes geleverd, maar de apotheek ziet dit niet samen.

Veel succes met de punctie a.s. weekend. Zal hard voor je duimen dat je maar heel veel eitjes mag hebben.

Liefs
    Nicole

#3196538 Quote

goeiemorgen FF,

spannend je eerste ivf behandeling.
    ik hoop dat hij aan zal slaan bij je.

w.b. je pregnyl injecteren;
    ik doe het altijd zelf,
    maar je kunt vragen of ze het in het ziekenhuis voor je doen als je niet durft.
    ik kreeg zelf de vloeistof en poeder mee van de apotheek.
    en de spuit en naald vanuit het ziekenhuis.
    ( pas nadat er daadwerkelijk een datum was voor de pregnyl zetten)
    doen ze dat niet dan kun je ze zelf kopen bij de apotheek.
    voor de ampullen te mengen en optrekken heb je een intramusculaire naald nodig.
    en om jezelf te injecteren een subcutane naald.
    ( je krijgt een duidelijke beschrijving mee hoe je het moet doen)

suxes, jana.

#3196539 Quote

Hoi Forever Friends,

Ik ben ook bezig met de eerste IVF behandeling, al staat het nu op een laag pitje, omdat de hormonen niet aansloegen. Ben nu weer ongesteld (door middel van hormonen opgewekt) en moet vrijdag weer terug naar het ziekenhuis en ga dan waarschijnlijk weer beginnen met Puregon.

Dit even over mezelf.

Wat de Pregnyl betreft: ik heb die ook al moeten zetten voor IUI, maar ik durfde het niet zelf, aangezien ik dat niet zie zitten met dat optrekken uit de ampul etc., dus ik bel altijd even de huisartsenpost op dat ik er aan kom en dan laat ik het hun doen, het is nooit een probleem, het kost alleen een paar centen, maar daar ben ik en jij ook denk ik, voor verzekerd.

Succes ermee!

Groetjes, Pleun

#3196564 Quote

Hoi FF,

Bij de ampulletjes voor de Pregnyl hoort een zakje met de naalden en de spuit. Er hoort een spuitje, optreknaald, subcutane naald en een alcoholdoekje in te zitten.
    Waarschijnlijk zijn ze je die vergeten erbij te geven bij de apotheek. Gewoon even langsgaan om die op te halen. Ze hebben die zakjes gewoon op voorraad liggen.

Ik heb de Pregnyl altijd zelf gespoten. Het is niet moeilijk om ze klaar te maken (spuit ook vaak voor mijn werk dus dat scheelt ook).
    Het inspuiten is eigenlijk het zelfde als al het andere. Het naaldje is erg klein alleen de vloeistof is erg veel en wat dikker. Het inspuiten kan daardoor wat pijnlijker zijn. Ik spoot het altijd in mijn buik maar kan ook in je bovenbeen.
    Als je het zelf niet durft kan je het ook door iemand anders laten doen, je man, ha of in het zh.
    Hopelijk moet je het dan wel op een normaal tijdstip inspuiten. Ik moest het namelijk een paar keer om 3:00 uur 's nachts!!!!!!! doen, (36 á 40 uur voor de IUI).

Kruimel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct