Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420879 Vrijdag Hsg

• Auteur

Hoi meiden,
    Vanochtend het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken voor de HSG. Ze moesten eerst overleggen met de gyn/rontgenologie omdat er deze hele week zondagsdiensten werden gedraaid, maar ik werd net teruggebeld dat ik vrijdag  langs kan komen, slik…..
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee, viel het achteraf mee of tegen? Denk maar zo dat het voor een goed doel is, en dan heb ik dat tenminste ook maar weer gehad.

Liefs Judith

#3196662 Quote

hoi Judith,

ik had de HSG tijdens een kijkoperatie dus ik weet niet of/hoe pijnlijk een HSG is.
    Maar het is idd voor het goede doel en na de HSG ben je extra vruchtbaar. Helaas was dit voor mij niet zo, maar misschien bij jou wel.
    Succes ermee!

Liefs Janu

#3196667 Quote

fijn dat het zo snel kan!
    ik heb er helemaal geen ervaring mee, dus ik kan je hierover geen informatie geven.
    veel succes in elk geval.

groetjes,
    mama peet

#3196677 Quote

Ik heb een HSG gehad in 2004. Het moment dat ze de vloeistof inspuiten is even vervelend, maar daarna trekt het meteen weer weg. Ze laten daarna meteen op de monitor zien of alles goed is. Bij mij was alles gelukkig in orde. Je hebt verder ook nergens last meer van als het voorbij is.
    Heel veel succes vrijdag!

#3196685 Quote

Bedankt voor jullie reacties, stelt me toch weer een beetje gerust. Had op internet ook al wat verhalen gelezen waar ik niet echt vrolijk van werd.
    Ik laat het morgen wel horen hoe het gegaan is!

Liefs Judith

#3196704 Quote

Hoi Judith,

Mijn hsg is me reuze meegevallen. Ik was er zo bang voor dat ik in tranen uitbarste toen de gyn eraan kwam ( kun je nagaan). Uiteindelijk heb ik heel even kramp gevoeld alsof ik ongesteld was maar verder niets. Het is natuurlijk voor een ieder verschillend maar stap er maar blanco in dan kan het alleen maar meevallen.

Succes in iedergeval!

Groetjes Sabine

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196710 Quote

Hoi Judith,

Ik heb donderdag 14 december een topic geopend waarin ik gevraagd heb om tips vor de hsg. Misschien kan je dat even lezen want er zaten veel tips bij. Bij mij is de hsg trouwens niet doorgegaan, vanwege een miscommunicatie tussen het ziekenhuis en mij over onbeschermde gemeenschap. Zie daarvoor ook mijn topic van vorige week maandag. Mijn ziekenhuis doet daar erg moeilijk over, maar ik heb begrepen dat andere ziekenhuizen het geen probleem vinden om zwanger te worden in de maand waarin een hsg onderzoek plaatsvond. Maar goed, mijn hsg is uitgesteld naar maandag 15 januari.
    Ik wens je veel succes morgen. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Groetjes, Mendy

#3196711 Quote

Wil je even succes wensen voor morgen!!!!
    Heb er geen ervaring mee met HSG.
    Groetjes

#3196712 Quote

hoii,
    mijn HSG is pijnloos verlopen…..ik zag er erg tegenop doordat ik negatieve verhalen van anderen las….maar bij iedereen verschilt het….
    het heeft ook te maken of je eileiders goed toegankelijk zijn of nie….bij mij waren ze open….en dan is het niet zo pijnlijk als wanneer ze dicht zitten…

In ieder geval heel veel sterkte en heel veel succes…
    Probeer gewoon te ontspannen….

gr
    FF

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct