Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420883 Vraagje Over Ivf

• Auteur

hallo , begin feb. hoop ik te mogen beginnen aan ivf. Ik ben begin dec. geweest en er was een wachtlijst van twee maanden.Nu hoorde ik   dat je van de hoormonen zwaarder word. Is dit een fabel ??? ik heb er in het ziekenhuis niks over gehoord.

Mijn tweede vraag is; als er embryo's kunnen worden ingevroren en die worden terug geplaats telt dat dan ook als een poging. Ik bedoel je krijg drie pogingen vergoed van   je verzekering maar volgens mij heb je van de embryo's uit de vriezer zeg maar toch veel minder kans van slagen of niet.

Het is allemaal nog zo onwerkelijk ik heb ook niemand in mijn omgeving die dit al eens heeft meegemaakt.

Groetjes van Naatje   

#3196672 Quote

Hallo Naatje,

Zoals met alle medicijnen kunnen hormonen ook bijwerkingen hebben, de een heeft er veel last van en de ander merkt er weinig van. Zo  kun je inderdaad door hormonen ook  wat in gewicht toenemen.
    Je andere vraag ging over cryo's, een terugplaatsing van  cryo's geld niet als een poging en is dus eigenlijk gewoon een extra kans.
    Heel veel succes en mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Groetjes Nicole.

#3196678 Quote

Hoi Naatje,

Zelf ben ik niet bijgekomen van de hormonen. Een meisje wat ik ken wel weer, dus ik denk dat het echt per persoon verschillend is. Het hangt er natuurlijk af hoe jij reageert op de hormonen.

En over de ingevroren embryo's. In ons ziekenhuis gelden alle ingevroren embryo's gewoon bij poging 1. Dus je hebt bij iedere poging eigenlijk meerdere kansen. Wij hadden 3 eitjes, waarvan 2 bevrucht. 1 is er teruggeplaatst en de andere heeft het helaas niet gered voor de vriezer.

Maar je hebt maar 1tje nodig. Wij hebben op 21 december onze positieve test gehad van de 1ste poging.

Heel veel succes, en hopelijk hebben jullie ook snel goed nieuws

Liefs
    Nicole

#3196725 Quote

hai,

je kunt zwaarder worden ja, van de hormonen. geldt niet voor iedereen hoor. maar wat geeft het. Ik ben bevallen in mei van een dochter na de 1ste IVF poging en heb er ook wat kilootjes aan over gehouden. maar wat geeft het als je dadelijk je droom ervoor zxiet uitkomen. kilos ren je er wel weer af nadat de kleine is gaan lopen (hihi)

bij mij hadden ze 16 eitjes weggehaald, waarvan er maar 2 bevrucht waren (er zat vocht in mijn eitjes), hiervan was er maar 1 goed genoeg om terug geplaatst te worden en dat is nu Tess. we hebben erg veel geluk gehad.

en de eitjes als ze ingevroren kunnen worden geld niet als een poging. ik weet het niet zeker, maar volgens mij  moet je wel hiervoor eerst weer medicijnen spuiten om je eigen hormonen stil te leggen voordat ze hem terug kunnen plaatsen. weet niet of je deze kosten terugkrijgt als je die indient.

Succes
    Audrey

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct