Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420887 Vragen En Nog Eens Vragen Wie Helpt Me

• Auteur

Ik ben woensdag voor de eerste kee rmet clomid begonnen, vind het alleen jammer dat we nu eerst drie maanden dit moeten proberen zonder dat er verder gekeken wordt, of kan dit niet ??

Op dag 21 van me cyclus moet ik wel bloed prikken kan iemand mij vertellen waarom dit is ? en als ik dan ongi wordt en me tweede cyclus begin mag ik weer naar de gyn komen, gaan we dan de boel bespreken of verder kijken ? Wie kan me antwoord geven op mijn vragen. Op dit moment voel ik me een beetje verdrietig omdat ik flink ongi ben. En me lichaam veel pijntjes heeft. snik snik. Zucht het lijkt wel even een zwangerschaps storm hier op het forum, ik gun het iedereen van harte zeker omdat wij allemaal niet spontaan, oeps een foutje zwanger raken en beseffen hoe waardevol zo iets is.

Sorry voor me gespui maar moest ff kwijt.

liefs Hope and Faith

#3196699 Quote

Het bloedprikken op dag 21 is om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad.
    Verder kan ik je niet echt verder helpen. Wij gebruiken geen clomid. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Hoelang zijn jullie al bezig?

Wij zijn al 3,5 jaar bezig waarvan 1 jaar in de MM. Heb nu 4 keer IUI achter de rug zonder het gewenste resultaat. Op dit moment hebben we al 3 maanden pauze omdat ik er even niet meer tegen kon. En het doet me goed. Ik denk dat we begin febr weer naar het ziekenhuis gaan voor de laatste 2 keer IUI. Daarna komen we in aanmerking voor IVF.

Ik hoop voor jullie dat de clomid aanslaat.
    Succes!!

#3196706 Quote

hallo hope and fait

Je vertelt dat je met clomid begonnen bent. W.s. moet je dan op dag 10-11 of 12 naar de gyn. komen voor een echo. Om te kijken of er eitjes groeien en hoe ze groeien. Heb je hier nog geen afspraak voor staan/gemaakt???
    Op dag 21 moet je bloedprikken om te zien of je een eisprong hebt gehad.

Wij hebben nu al 8 behandelingen gehad op deze manier. Ik zit nu vreselijk in spanning, want het is nu 2,5 wk geleden dat de pregnyl is gezet (om voor een eisprong te zorgen bij mij omdat ik dit niet uit mezelf krijg) en ben nog niet ongesteld.
    In ons ziekenhuis doen ze normaliter 6 van deze behandelingen. Maar bij ons is 5 keer iets mis gegaan en eigenlijk is dit pas de 3e behandeling die gaat zoals het hoort te gaan.
    Hierna mogen we nog 3 keer zo verder als het nodig mocht zijn (wat ik niet hoop natuurlijk!)

Bij ons ligt het probleem bij mij alleen. Met mijn mannetje is alles goed. En nu ik met clomid eitjes aanmaak en deze springen (welliswaar m.b.v. pregnyl) zou het moeten lukken.

Ik snap je ongeduld, maar misschien zijn allerlei andere ingewikkelde behandelingen bij jullie wel helemaal niet nodig en lukt het op deze manier.

Succes!!!!
    groetjes,
    mama Peet

#3196716 Quote

Hoi,

In mei ben ik na onderzoeken naar huis gestuurd met Clomid voor 3 maanden. De kwaliteit van mij eisprong was niet goed. In die eerste maand moest ik ook rond die 21e dag bloed laten prikken om die kwaliteit te checken. Hieruit bleek dat ik de goede dosis (50 mg) kreeg. Was de kwaliteit nog niet goed, dan zou de Clomid opgehoogd worden.
    Ik ben in de maanden dat ik Clomid gebruikte ook niet tussentijds terug geweest bij de gyn om met een echo te kijken of de eitjes goed groeien. De ene gyn schijnt dat wel te doen en de andere niet.
    Afijn, met behulp van Clomid ben ik in de 3e maand zwanger geraakt. Helaas werd dit een miskraam na 7 weken. De nieuwe cyclus na de miskraam weer met Clomid verder gegaan en jawel, weer raak. Ik ben nu 12 weke zwanger.
    Dus… aan de hand van dat bloed prikken zien ze of de eisprong goed is, daar hoef je geen echo's voor te hebben.
    Mijn cyclus met Clomid is trouwens erg regelmatig geworden. Door te blijven temperaturen kon ik dus duidelijk zien wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Erg handig voor de opvolgende maanden.
    Succes en ik hoop dat je gauw positief mag testen!!!

XXX Yvet

#3196722 Quote

hey hye

ik heb de 1e ronde clomid wel steeds naar het ziekenhuis gemoeten om om de dag een echo te hebben! Toen had ik op dag 18 me eisprong! op dag 24 heb ik bloed laten prikken of ik daadwerkelijk een ei heb gehad! en een week later belde me gyn met het goede nieuws dat ik idd een mooie eisprong had gehad! dat was op dinsdag en op woensdag (dag 32) werd ik ongi! de gyn had tijdens het teleofonisch contact gezegd dat als ik ongi werd dat ik weer met clomid moest beginnen en dan moet ik 3 maanden het zelf proberen en dan als ik niet zwanger ben dan moet ik terug komen! En als ik bv eerder niet ongi word en niet zwanger ben moet ik ook terug komen want dan kan het zijn dat de clomid niet goed werkt!

kus kus coortje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct