Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420900 Woensdag 3 Januari Eerste Afspraak

• Auteur

Hallo,

een week of 2 geleden heb ik mijn verhaal gedaan over het feit dat we nu doorgestuurd gaan worden naar een gyn, omdat het ook voor ons niet weggelegd is om makkelijk zwanger te worden.
    Ik heb een lange en onregelmatige cyclus en het zaad van mijn vriend is weinig en van slechte kwaliteit.
    Zoals de titel al zegt hebben we aanstaande woensdag onze eerste afspraak bij de gyn. ik heb totaal geen idee wat we kunnen verwachten bij de eerste afspraak. is dat alleen maar vragen beantwoorden of wordt er ook al een inwendige echo gemaakt? Ik ben nu nog heel nuchter, maar ik ken mezelf goed genoeg dat ik het woensdag ook wel heel spannend ga vinden. Het is dan ook zo definitief.
    Misschien heeft iemand van jullie nog tips voor ons?

Ik wens iedereen verder een gezond en vruchtbaar 2007 en dat dit het jaar zal worden waarin we allemaal zwanger zullen worden van een gezond kindje.

Liefs Kaatjeknuffel

#3196773 Quote

Hoi Kaatjeknuffel,

Wij zijn 21 december jl. voor het eerst bij de gyn geweest. Ook omdat bij ons zwanger worden niet makkelijk gaat, al heb ik het afgelopen jaar al wel twee miskramen gehad en is mijn cyclus compleet in de war e.d.

Wij hebben in eerste instantie een kort intake gesprek gehad. Bij mij gaan ze de cyclus in kaart brengen en bij mijn partner gaan ze het zaad controleren. Van daaruit gaan we iedere keer verder kijken wat nodig is aan eventuele onderzoeken e.d.

Erg spannend allemaal en ik kan me goed voor stellen dat je toch een beetje spanning zult hebben woensdag.

Ik hoop dat het je meevalt en dat je een goed gevoel hebt bij je eerste afspraak. Ik ben erg benieuwd en zal aan je denken.

Gr. Vriendje

#3196776 Quote

mijn cyclus heb ik nu al 3 cycli in de gaten gehouden door middel van temperaturen. En het zaad van mijn vriend is nu ook al 1 keer onderzocht. Dus we wachten woensdag wel af. Hopelijk weten we woensdagmiddag meer.

Groeten Kaatjeknuffel

#3196777 Quote

Hoi Kaatjeknuffel,
    Ik heb zelf ook getempt en dacht dat ik een goede eisprong had. Je zag duidelijk de temp verschillen, maar dmv follikelmetingen zagen ze dat mijn eitjes niet goed rijpten en klein bleven en dat zie je niet met tempen.
    Ik kreeg de eerste keer ook een echo en een uitstrijkje en vragen om te beantwoorden.
    De zwemmers van je man zullen nog wel een paar keer nagekeken worden denk ik, want het kan per keer verschillen. Succes in ieder geval!!!

#3196846 Quote

hoi hoi,

Ik ben zelf inmiddels binnen een maand tijd al drie keer bij de gyn geweest, nadat de huisarts bij mij urine onderzoek en inwendig onderzoek had gedaan en bij mijn man zaadonderzoek. Dat laatste is door het ziekenhuis herhaald, alles was prima. Verder heeft ze bij mij een samenlevingstest gedaan, maar helaas toch een dagje te laat.. dus toch weer een maand wachten.

Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag? Laat je het ons weten?

groetjes en veel succes

#3196859 Quote

En…….?

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196884 Quote

Hoi Kaatjeknuffel,

Hoe is het gisteren gegaan?

Gr. Vriendje

#3196955 Quote

Hallo,

De eerste afspraak bij de gyn is me reuze meegevallen. Ik had me er al voorgbereid dat ik een inwendig onderzoek zou krijgen en dat was ook inderdaad het geval. Wel even slikken, want het was de eerste keer en je ligt er toch niet al te florisant bij, maar het is voor een goed doel zullen we maar denken. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo gemaakt, Ze zag allemaal blaasjes bij mijn eierstokken en dat zou kunnen komen doordat mijn hersenen niet goed zouden communiceren met de eierstokken. Een slechte programmering noemde ze het. Dit zou   te verhelpne zijn door een anti-oestrogeen, clomid om de cyclus weer op een normaal niveau te krijgen. Ze noemde het een control alt delete geven.
    Verder zou ik op dag 1 tot en met 4 van de cyclus (een van die dagen) bloed moeten prikken voor homroonbepalingen. ik zat die dag op dag 5 en ik zei dat ik dan nog wel lang moest wachten, omdat ik net een dag te laat ben. Nou ze was daar makkelijk in, en mocht ook gelijk bloedprikken en dan zou ze erbij schrijven dat het dag 5 vvan de cyclus was. Verder moet mijn vriend nog een zaadanalyse doen, alleen dit keer in een vloeistof, dan alleen zo in het potje.
    We hebben veel info meegekregen, das wel fijn.
    29 januari kunnen we terug voor de uitslagen en het behandelplan. Het had al een week eerder gekund, maar dat kwam voor ons slecht uit, omdat de zaadanalyse ongeveer een week duurt en wij vanacht op vakantie gaan voor een week. Dus gekozen voor iets meer speling.
    We zijn niet ontevreden over het resultaat en we wachten maar lekker af. Nu eerst een weekje genieten en lekker skiën en dan zien we wel weer verder.

Tot over een week,

Groeten Kaatjeknuffel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct