Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420912 Vlokkentest Achter De Rug

• Auteur

Hallo LIEVE meiden,

Allereerst bedankt voor al jullie hartverwarmende berichten op mijn eerdere stukje. Ik vind het fijn dat ik nog steeds een beetje bij jullie hoor. Hierbij dan het verhaal van vandaag…

Om 10.15 mochten wij ons weer melden in het WKZ voor de vlokkentest. Ik moest met een volle blaas komen zodat ze de punctie goed konden doen dus ik zat daar niet echt lekker. Tot overmaat van ramp liep het een half uur uit en zat ik met dikke buikpijn omdat ik het echt bijna niet meer op kon houden. Maargoed alles voor het goede doel. Eenmaal op de behandeltafel werd er eerst een echo gemaakt. Beide kindjes leefden nog al is het vocht om het buikje van het 'slechte' kindje in 24 uur wel met 0.9 mm gegroeid. De hartslagen waren beide goed. Vervolgens werd mijn buik volledig in de jodium gezet. 1 verpleegkundige hield mijn benen vast, de ander bracht alles in beeld middels een echo en de arts deed de punctie. Omdat de blaas toch iets te vol bleek DHUH moest ik een klein beetje gaan plassen. Nou ik kan je vertellen dat de neiging erg groot was om die hele blaas leeg te plassen maar dat heb ik uiteraard niet gedaan. Vervolgens lag de placenta er prima voor om erbij te kunnen dus begon de test. De prik door de buikwand was ff venijnig en het opzuigen van de vlokken was ook geen pretje. Maargoed het kon me allemaal niet erg veel schelen. Manlief voelde wel zijn buik draaien want die is niet zo'n held als het om naalden gaat. Na de punctie liet de arts ons het buisje met de vlokken zien en vertelde erbij dat het goed is gegaan. Ze hebben de vlokken genomen die het dichtst bij het zieke kindje lagen dus daar zal hoogstwaarschijnlijk veel nieuws uitkomen.

Vrijdagmiddag worden we gebeld met de uitslag. Het is nu dus duimen dat het geen Down of niet levensvatbaar is. Dinsdag hebben we weer een echo en een gesprek en de kans is dan groot dat het ene kindje niet meer leeft en onder deze omstandigheden zou dit positief kunnen zijn. Het andere kindje komt dan ook even kritiek te liggen maar hoe verder in de zwangerschap hoe kritieker het wordt dus beter nu dan later. Voor nu is het afwachten.

Lfs ing

#3196833 Quote

Hey LIEVE Inge,

Ik vind het zo ontzettend knap van jullie. De duimen draaien hier volop. 2 nachtjes slapen en dan weten jullie het. Ontzettend spannend.

Hopelijk komt alles goed. We blijven hoop houden.

Liefs en dikke kus
    Nicole

#3196836 Quote

Hallo Inge,

Wat vreselijk knap dat je telkens meteen na een ziekenhuisbezoekje hier een bericht achter laat op het forum.
    Ook mijn duimen draaien volop voor jullie!
    ik hoop vreselijk op goed nieuws voor jullie!!!
    Succes met wachten tot vrijdag en heel veel sterkte!

Grtjs mama peet

#3196848 Quote

Lieve Inge,

Ik duim met jullie mee! Sterkte de komende dagen.

Liefs Astrid

#3196849 Quote

lieve, lieve Inge,

Ook ik duim zeer zeker met je mee. Wat een vreselijke tijd moeten jullie mee maken, terwijl dit eigenlijk een periode zou moeten zijn om er van te genieten….
    Ik leef écht heel erg met jullie mee en duim tot ik niet meer kan.

Hele dikke geluks knuffel van indy

#3196851 Quote

Hoi inge,

Hoop voor je dat het gauw vrijdag wordt, die onzekerheid is ook niet niks voor jullie!!!!

Ga weer heel hard duimen en hopelijk krijgen jullie nog wat positief nieuws!!!

Heel veel sterkte!!!!

Liefs sandy

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196852 Quote

Lieve Inge en man,

Ik heb zo met jullie te doen, ik volg jullie verhaal van het begin van je zwangerschap en ik vind het zo erg voo jullie. Daarom hoop ik zo dat het vrijdag eens een goed bericht wordt.
    Ik wens jullie heel veel succes en zo verschrikkelijk veel sterkte …………………Ik ben verschrikkelijk benieuwt wat de uitslagen zijn vrijdag, en ik denk dat ik niet de enigste ben die dit met me deelt.

We denken aan jullie!!!!
    Wilma

#3196853 Quote

lieve Inge,
    Ik hoop dat jullie vrijdag weer heel wat wijzer zijn.
    xxx

#3196856 Quote

Lieve Ing en man…

Bij je andere bericht heb ik ook een reactie achter gelaten…zag ik deze nu ook…
    Wat is dit toch een ontzettend moeilijke, drukke  en spannende tijd voor jullie.
    Ik wil jullie heel veel sterkte en geluk wensen bij de uitslag overmorgen.
    De kaars brandt en de duimen maken overwerk.
    Ik hoop met heel mijn hart dat jullie nu een 'goede' uitslag krijgen.
    'Goede'   klinkt heel raar onder deze omstandigheden…maar we weten allemaal wat we ermee bedoelen….
    Ik denk dat ieders gedachten bij jullie zijn!

Liefs Linnepinnie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct