Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420920 Doorverwezen Zal Me Even Voorstellen

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen hier, ik ben wel een tijdje actief geweest op het zwanger worden forum, maar hier nog niet.

Sinds november 2005 zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te raken. Tot op de dag van vandaag, zonder enig resultaat… Ik ben 9 jaar aan de pil geweest omdat ik zonder  de pil heel erg veel buikpijn had en heel veel last had van stolsels.  
    Nu ik gestopt met de pil heb ik hier weer meer last van.

In augustus 2006 zijn we bij de huisarts geweest en moest ik 3 cycli temperaturen. De huisarts heeft toen ook inwendig onderzoek gedaan, maar kon het niet goed voelen, omdat de baarmoeder gekanteld is. Inmiddels zijn er 4 cycli verstreken en omdat mijn huisarts steeds ziek was heb ik het steeds uitgesteld om een afspraak te maken. Vandaag   ben ik bij een andere huisarts geweest en hij heeft me doorverwezen naar de gyn. (de temp. curves zagen er trouwens wel goed uit).
    Vandaag over 2 weken heb ik een afspraak.

Weten jullie een beetje wat me te wachten staat de eerste keer bij de gyneacoloog?
    Ik zie er best een beetje tegen op, nu ik echt in de medische molen terecht kom..
    Maar daar weten jullie (helaas!!) natuurlijk alles van!

Maar goed, ik ben dus heel benieuwd wat me te wachten staat, kunnen jullie daar wat meer over vertellen (ik zal ws. niet de eerste zijn die dit vraagt ).

Groetjes! Jelka

#3196882 Quote

Hoi Jelka,

welkom hier, jammer dat het zo ver moet komen he?

Wij zijn sinds juni 2005  ´bezig ´ voor ons 2e kindje, tot op heden dus ook zonder resultaat. Na een jaar ben ik ook naar de gyn doorverwezen.

De 1e keer dat ik daar was kreeg ik gelijk een inwendige echo (slik..) en moest ik bloed laten prikken. Er werden ook allerlei vragen getseld over mn menstruaties, of er sprake van stress kon zijn en of er ziektes in de familie waren.
    Ook kreeg ik een potje mee voor mn man om zn zaadjes te laten nakijken.
    Toen dat allemaal goed bleek te zijn, is er gelijk al een afspraak gemaakt voor een kijkoperatie en HSG.
    Dat was bij mij ook allemaal goed, nu mag ik in maart weer terugkomen en dan hoor ik wat de volgende stap is.

Het is goed dat je al getempt heb, die lijsten zou ik meenemen naar de gyn.

Verder is bij iedereen de 1e afspraak weer anders, dus misschien krijg je nog wel heel andere verhalen te horen.

Suc6, liefs Janu

#3196897 Quote

Hoi Jelka,

De eerste x naar de gyn. ia altijd spannend zeker als je voor het eerst op " de" stoel mag gaan zitten. Je kan idd het volgende verwachten:
    1 Een inwendige echt (lijkt op een soort van nep penis)
    2 Bloed afnamen
    3 Opdracht voor een samenlevings test, dat houd in dat
    je op de avond voor of die zelfde ochtend dat je terug moet komen sex hebt. Dan gaat de gyn kijken hoe de sperma cellen in je baarmoeder slijm bewegen.
    4 Mediche achtergrond, als je medicijnen gebruikt schrijf die dan op en neem het lijsteje mee, ook de temp. lijsten zijn handig mee te nemen.

Ik weet van een kennis die ook een gekantelde baarmoeder had dat zij de opdracht kreeg om het op zijn hondjes te doen   (sorry). Omdat zo het sperma beter in de baarmoeder terecht kan komen (ik vond het wel logisch klinken), misschien nog een optie.
    Nou veel succes en welkom hier op het forum.  

Liefs Hope and Faith  

#3196922 Quote

Ha Jelka,

Welkom ! Mijn man en ik zijn in november na drie jaar aanmodderen toch maar eens naar de huisarts gegaan. Ontkennen is erg makkelijk geweest, maar nu we hebben erkend dat er een "probleem" is, valt het me eigenlijk reuze mee.

Onze huisarts wilde bij mij op Chlamidia onderzoeken (geen reden dit te verwachten, maar moest gewoon uit worden gesloten), uiteraard negatief, en verder heeft hij bij mij een inwendig onderzoek gedaan. Bij mijn man is er een zaadonderzoek gedaan, allemaal in orde. Met deze gegevens zijn we doorverwezen naar de gyn.

Ben er nu inmiddels al drie keer geweest. Eerst kregen we een vragenlijst toegestuurd, met allerlei vragen over de kinderwens en medische achtergrond. Ze deed meteen een inwendige echo en vervolgens een afspraak voor een samenlevingtest. Helaas was deze toch niet goed gepland, er kon wel meteen een bloedonderzoek worden gedaan, om te kijken of de hormoonhuishouding overeen kwam met de tijd in de cyclus (na ovulatie), was ook zo. Mijn man moest een tweede zaadonderzoek doen, omdat ze meer gegevens wilde, weer alles meer dan oké. Woensdag voor de tweede poging van de samenlevingstest gegaan, maar helaas weer een dag te laat… (eerder kon ik niet ivm vakantie, en had goede hoop dat het precies op tijd zou zijn…)  

Nu wil ze me volgende cyclus een stuk eerder zien, zodat we niet weer te laat zijn voor het onderzoek. Wel balen dat het allemaal zo nauw komt, maar ja, als dat niet zo was, zouden er waarschijnlijk een hoop minder zwanger-worden-problemen zijn…   

Neem inderdaad je temperatuurlijsten mee en een overzicht van de lengte van je cycli. Stel verder veel vragen, het gaat tenslotte om jouw lichaam !!

Succes ermee

#3196965 Quote

Dankjewel voor jullie reacties!! Toch fijn om te weten, wat ons te wachten kan staan de eerste keer…

Zo'n inwendige echo is dat een vervelend onderzoek, of stelt het niet zoveel voor?

Groetjes! Jelka

#3196967 Quote

iemand anders omschreef het al als een soort nep penis, tja daar heeft het wel wat van weg. Ik vond/vind het geen vervelend onderzoek, voor zover met je benen wijd al niet vervelend genoeg is…

Het onderzoek voor de samenlevingstest is minder leuk, dan komt er namelijk een eendebek aan te pas, dat voelt minder prettig, maar het is allemaal voor een goed doel moeten we maar denken !! Succes

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196982 Quote
    quote: hopeless reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2007 12:25:34'));

maar het is allemaal voor een goed doel moeten we maar denken !! Succes

Dankjewel!! Groetjes, Jelka

#3197013 Quote

Hoi Jelka,

Ik ben vanochtend voor het eerst bij de gynaecoloog wat (betreft zwanger worden) geweest. Wij hebben alleen een mondeling gesprek gehad. Ze heeft nog geen onderzoek bij mij gedaan. Dit komt denk ik omdat ik veleden jaar zomer nog ben geweest voor mijn 5 jaarlijkse uitstrijkje. Ik ben in het verleden  al bij haar geweest voor wat anders. Zij heeft dus al heel wat gegevens van mij.  

Ze heeft met mij een medische vragenlijst doorgelopen. Ook hebben we mijn cyclus doorbesproken. Naar aanleiding daarvan moet ik a.s. vrijdag bloed laten prikken, dan zit ik op de 21e dag van mijn cyclus. Ook heeft ze een aantal medische vragen aan mijn vriend gesteld. Mijn vriend heeft een potje meegekregen omdat zijn sperma getest moet worden.  We hebben  woensdag 31 januari weer een afspraak. Dan zit ik  op de  7e dag van mijn cyclus. We krijgen dan de uitslag of er al eventueel iets aan de hand kan zijn. Ik krijg die dag een een binnenwaartsonderzoek. Ze neemt dan gelijk een kweek. Ook wordt er dan een echo  (wat ik begrepen heb) gemaakt. En vanaf daar gaan we verder kijken.    
    Het is voor mij ook nog allemaal vreemd en heel erg spannend. Ik ben dan ook blij dat ik een gyneacologe heb die ik ken en volledig vertrouw. Ik hoop dat je hier  wat aan hebt.

Groetje Carina

#3197129 Quote
    quote: carina1970 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-01-2007 15:12:27'));

Ik hoop dat je hier  wat aan hebt.

Groetje Carina

Dankjewel, ik heb er zeker wat aan. Ik ben blij met alle reacties, zeker omdat het bij iedereen toch weer anders is!

Groetjes! Jelka

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct