Ha Jelka,
Welkom ! Mijn man en ik zijn in november na drie jaar aanmodderen toch maar eens naar de huisarts gegaan. Ontkennen is erg makkelijk geweest, maar nu we hebben erkend dat er een "probleem" is, valt het me eigenlijk reuze mee.
Onze huisarts wilde bij mij op Chlamidia onderzoeken (geen reden dit te verwachten, maar moest gewoon uit worden gesloten), uiteraard negatief, en verder heeft hij bij mij een inwendig onderzoek gedaan. Bij mijn man is er een zaadonderzoek gedaan, allemaal in orde. Met deze gegevens zijn we doorverwezen naar de gyn.
Ben er nu inmiddels al drie keer geweest. Eerst kregen we een vragenlijst toegestuurd, met allerlei vragen over de kinderwens en medische achtergrond. Ze deed meteen een inwendige echo en vervolgens een afspraak voor een samenlevingtest. Helaas was deze toch niet goed gepland, er kon wel meteen een bloedonderzoek worden gedaan, om te kijken of de hormoonhuishouding overeen kwam met de tijd in de cyclus (na ovulatie), was ook zo. Mijn man moest een tweede zaadonderzoek doen, omdat ze meer gegevens wilde, weer alles meer dan oké. Woensdag voor de tweede poging van de samenlevingstest gegaan, maar helaas weer een dag te laat… (eerder kon ik niet ivm vakantie, en had goede hoop dat het precies op tijd zou zijn…)
Nu wil ze me volgende cyclus een stuk eerder zien, zodat we niet weer te laat zijn voor het onderzoek. Wel balen dat het allemaal zo nauw komt, maar ja, als dat niet zo was, zouden er waarschijnlijk een hoop minder zwanger-worden-problemen zijn…
Neem inderdaad je temperatuurlijsten mee en een overzicht van de lengte van je cycli. Stel verder veel vragen, het gaat tenslotte om jouw lichaam !!
Succes ermee ![]()