Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420928 De Uitslag Van De Vlokkentest Is Binnen

• Auteur

Hallo allemaal,

Na lang wachten en stresssssss weten we meer…… De vlokken zijn onderzocht en er zijn goede cellen gevonden maar ook cellen waar een afwijking in zat. Er zijn 4 chromosoomafwijkingen mogelijk en dit is DE MINST ERGE!!! Als kindjes met deze afwijking geboren worden dan hebben ze een normale geestelijke gesteldheid. Het kan zijn dat er hartproblemen zijn die geopereerd moeten worden maar het is vaak niet ernstig. Ook is dit de enige chromosoomafwijking waarbij het voorkomt dat slechts 1 kindje het heeft.

Omdat er ook goede cellen zijn gevonden is het vermoeden er dat 1 kindje gezond is of slechts een lichte vorm heeft van deze afwijking. We zijn echter nog niet uit de problemen. Het door vocht opgeblazen kindje gaat zichzelf opblazen en de verwachting is dat die het voor 100% niet gaat overleven. Echter dit kind kan zomaar doorgroeien tot 24 weken en dan pas overlijden.(dit gebeurd vaker en gezien het feit dat het hartje nog gewoon normaal klopt…) Het is zeker dat het overlijd, de vraag is alleen wanneer. Het moment dat dit gebeurd daalt de bloeddruk van het goede kindje drastisch wat betekent dat dit een heel kritiek moment wordt. Erop of eronder dus. Tevens zal dit een begrafenis betekenen van 1 kindje als het de 24 weken haalt. We raken zowiezo een kindje kwijt.

Kortom 1 kindje is ziek en gaat het zeker niet redden. 1 kindje is niet ziek of heeft een lichte afwijking en gaat een heel leuk leven krijgen mits het de klap van de dood van het andere kindje niet overleefd door de gezamenlijke bloedsomloop. Het blijft dus tot de geboorte spannend maar in de categorie afwijkingen die met ons zijn besproken is dit het meest positieve scenario.

Bedankt allemaal voor het meeleven weer!!!!!!!!! We hebben er geen woorden voor!

X ing

#3196927 Quote

Hai lieverd,

ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen…ik weet wel dat ik ECHT heel erg met je mee leef. Van de ene kant toch wel positief nieuws, maar van de andere kant ook heel erg verdrietig nieuws (want je zou het liefst allebei de kindjes graag bij je houden….)

Hele hele dikke zoen indy

#3196932 Quote

Lieve Ing,

Ik ga je toch feliciteren aangezien jullie op veel erger hadden gerekend.
    We blijven met z'n allen voor jullie meeduimen dat jullie kindje het gaat redden!

Liefs Astrid

#3196937 Quote

Lieve Inge, wat is dit goed nieuws zeg, als ik dat mag zeggen tenminste. Ik blijf voor je duimen want het is jullie zo gegund. Zet hem op, je kan het!!!!!!!!!!!

Kus, Pleun

#3196938 Quote

Hoi Ing,

Ik vind het toch eigenlijk ook wel "goed" nieuws. Jullie hadden op veel  slechter nieuws gerekend.
    Het stond al vast dat het slechte kindje zou komen te overlijden. Maar dat het zo lang nog kan duren dat vind ik wel heel erg. Hoe langer het in je buik blijft zitten, hoe moeilijker het wordt. Wat lijkt me dat moeilijk zeg, dat wachten op……………….
    Mijn kaarsje blijft door branden voor het goede kindje. Dit kindje is een vechter en hopelijk krijgt het geen klap van het andere kindje.
    Hopelijk duurt deze moeilijke tijd niet lang meer voor jullie. Hoe lang na het overlijden van het slechte kindje kunnen ze zien wat de schade aan het goede kindje is?

Meid, heel veel sterkte samen en hou moed hé.

Kruimel

#3196941 Quote

Hey Lieve Inge,

Tja ik heb er geen woorden voor. Het is goed en slecht nieuws. Maar we gaan natuurlijk voor het goede nieuws. Dat ene vechtertje blijft gewoon zitten. Het gaat tot nu toe goed, dus de rest van de tijd kan hij/zij zeker aan.

Houd moed.

Liefs
    Nicole

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3196946 Quote

lieve inge

wat fijna dat het met de afwijkingen mee valt, wat wel verdietig is dat jullie zeker 1 kindje zullen moeten missen, heel veel sterkte ik leef met jullie mee

liefs wilma

#3196949 Quote

Hoi Inge,

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of ik je nou moet feliciteren met het "goede" nieuws of niet. Ik vind het eigenlijk toch wel een felicitatie waard. Het is in ieder geval overduidelijk dat je echte vechtertjes van kindjes hebt. Ik heb goede moed dat het ene kindje het wel gaat redden. Hij/zij heeft immers kanjers van ouders als grote voorbeeld!
    Ik blijf voor je duimen en hopen.
    Heel veel liefs, Ibbeltje

#3196951 Quote

Hallo lieve meiden,

We ervaren het ook als goed nieuws al is het moeilijk dat het ene kindje nog leeft en we weten dat dit het niet gaat redden. We weten niet hoe lang na het overlijden van kindje 1 ze kunnen zien wat de schade is aan kindje 2. Dinsdag hebben we weer een gesprek met de arts en dan horen we weer meer. We hebben dan ook een echo dus wellicht is het kindje er al niet meer.
    x ing

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct