Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420934 Bij Mijn Pakket Zit Progestan Waar Is Dit Voor En Wanneer

• Auteur

Hai,

Ik heb even en vraag. Ik heb vrijdag heel mijn hormonenpaket gekregen. Nu zaten er kleine blauwe doosjes bij met PROGESTAN. Wat is dit en waarvoor is dit. Mijn gevoel zegt dat dit het medicijn is voor na de punctie, klopt dat. In het ziekenhuis hebben ze er nog niks over gezegd, misschien dat dat nog komt. Moet ze in ieder geval vaginaal toedienen. Ook kan het de rijvaardigheid en concentratie verminderen. Best sterk spul dan denk ik.

na ja ik hoor het wel.

Mrogen ga ik mijn eerste spuit zetten en vind het toch wel heel spannend.

Fijne zondag nog.

lfs,

Roelien

#3196988 Quote

Hoi,

Inderdaad het is voor na de punctie. Dit is om het baarmoederslijmvlies te bevorderen zodat het emmytje beter blijft hechten. (zo heb ik het begrepen.) Ik gebruik het nu sinds de punctie, want als je dus een positieve test hebt dan moet je hier nog wel even mee doorgaan tot aan de 7weken echo.

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van de bijwerkingen.

Veel succes met die 1e spuit. (en natuurlijk met de rest van de behandeling) Het heerst hier zwangerschappen, dus hopelijk ook voor jou.

Liefs
    Nicole

#3196990 Quote

Hoi Roeltje,

Het klopt inderdaad dat je de progestan bolletjes na je punctie moet gaan inbrengen! Ik ben nu ook bezig met mijn eerste IVF-poging. Ik heb geen progestan bolletjes gekregen, maar pregnyl. Ik vond al dat ik zoveel pregnyl spuiten had, maar bij navraag bleek dat ik dus pregnyl moet spuiten voor de innesteling i.p.v. progestan. Het verschilt dus per ziekenhuis.
    Heb je je eerste spuit al gezet? Ik vond de eerste keer spuiten ook best een beetje eng, vooral omdat je jezelf moet prikken. Maar het valt echt reuze mee! Als je het een keer hebt gedaan, dan gaat de rest vanzelf.
    Succes!

Groetjes Ibbeltje

#3196999 Quote

Hoi Roeltje,

Wat de andere zeggen………….voor je baarmoederslijmvlies <——– innesteling.

Ik moet deze gaan gebruiken vanaf de punctie en dan 10 dgn lang 3x p.d. 2 bolletjes. Dan mag ik stoppen.

Met mijn IUI's gebruikte ik ze ook, 15 dgn 2x p.d. 2 bolletjes. Ik vind het echt ROT spul. Het is een vies geklieder, de troep druipt er de hele dag uit, gebruik dus een inlegkruisje en oma onderbroeken.

Dit  is bij mij het enige hormoon waar ik gigantisch van op mijn kop gaat staan.
    Ik ben tijdens gebruik zeer humeurig, emotioneel (ik huil om alles), gemeen, depri enz enz enz. Noem maar op en ik heb het.
    Mannetje loopt echt met een HELE grote bocht om mij heen en durft bijna niet bij me in de buurt te komen, zo erg ben ik dan.

Succes met prikken straks.

Kruimel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct