Hoi meiden, ik lees hier regelmatig even mee en wil jullie allemaal heel veel succes wensen met de behandelingen waar jullie mee bezig zijn, en ik hoop dat jullie of een kindje mogen krijgen in 2007 of zwanger mogen raken dit jaar! Ik heb zelf een dochtertje van net 2 die uit de 1e IVF-ICSI is ontstaan (nadat er een poging was afgebroken voor de punctie vanwege teveel (ongeveer 40) follikkels). In augustus vorig jaar heb ik weer een poging gehad voor een brusje voor onze dochter, een moeizame poging omdat ik weer veel te heftig op de hormonen reageerde. Ik spoot maar 125IE puregon, maar had weer meer dan 30 follikkels. Op het nippertje werd toch tot een punctie besloten. Ze vonden 21 eicellen en daarvan raakten er 19 bevrucht. En er werden uiteindelijk 2 van 8-cellen teruggezet en er waren nog 3 die goed genoeg waren om in te vriezen. Na de terugplaatsing voelde ik me steeds beroerder en na een extra controle in het ziekenhuis bleek dat ik overstimulatie had, behoorlijk vocht in mijn buikholte en mijn eierstokken waren ongeveer 10 bij 15 cm. Ik hoefde net niet opgenomen te worden maar moest wel volledige rust houden en liters water drinken op een dag. Het positieve nieuws was dat ik na 2 weken wel zwanger bleek te zijn, alleen met een vrij laag HCG van 48, vanaf toen had ik er geen goed gevoel meer over en dat bleek terecht, want een dikke week later (begin september 2006) kreeg ik een miskraam. Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn, 2 keer in de 1e poging raak….In oktober zijn er 2 cryo's teruggezet maar helaas niet zwanger, ons laatste cryootje overleefde in november het ontdooien niet. En ja nu kunnen we dus weer van voren af beginnen. We zijn in maart weer aan de beurt voor een nieuwe ICSI (helaas kom je bij ons na een mislukte poging weer op de wachtlijst). Aan de ene kant kijk er wel naar uit om weer te kunnen starten, aan de andere kant ben ik wel bang om me weer zo ziek te voelen als na de terugplaatsing, maar ach mijn dosis zal waarschijnlijk omlaag gaan dus hopelijk iets minder follikkels de volgende keer. Maar als ik sommige verhalen lees, hier maar ook op een andere site waar ik vaak schrijf, dan weet ik dat we ons heel gelukkig mogen prijzen met ons dochtertje maar ach de wens voor nog een kindje is ook weer erg groot! Nogmaals meiden heel veel succes, en als jullie eens wat vragen hebben, ik heb wel enige ervaring met het 1 en ander dus vraag dan maar raak!
Groetjes van Margreet