Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420936 Wat Is Nou Precies Een Uitgangsecho

• Auteur

Ik lees het hier best vaak, maar wat het nou precies is en wat ze dan doen weet ik eigenlijk niet.
    Op google wordt ik ook niet wijzer.
    Wie gaat ook voor de lange versie voor de ivf/icsi en is aan de pil? Ik zit te wachten op mijn rode duivels (heb liever dat ze wegblijven natuurlijk aan de ene kant….).
    Woensdag prikinstructie en vorige week alle medicijnen binnengehad. iiieeeehhhhh
    Groetjes

http:/www.freewebs.com/babysonneveldt/

#3196996 Quote

Hoi Deez,

Een uitgangsecho is om te kijken of allles in je lichaam rustig is na een menstruatie.
    Als je bijv. Decapeptyl gebruikt (andere gebruiken hiervoor in de plaats een neuspray) moet je voordat je met een follikelstimulerend hormoon (bijv. Puregon) begint een echo krijgen om te kijken of er bijv geen cystes groeien, je baarmoederslijmvlies weer mooi dun is en of er geen andere dingen  te zien zijn wat er niet hoort.
    Is alles in orde, dan pas kan je gaan "broeden".

Bij andere behandelingen kan je ook tijdens je menstruatie een uitgangsecho krijgen, maar dat is dan ook om de zelfde reden; om te kijken of alles er rustig uit ziet.

Zo ziet het er uit bij mij in het zh. Er zijn hier ook meiden die op een later tijdstip met decapeptyl beginnen of het helemaal niet gebruiken (ook niets anders voor in de plaats volgens mij).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je, het is soms zo moeilijk onder woorden brengen met typen. Mondeling is het veel makkelijker

Ik heb het korte schema. Eerst 2 wkn Decapeptyl, dan uitgangsecho en dan beginnen met Puregon.
    Ik heb as woensdag mijn 1ste follikelmeting.

Succes met prikken (het is niet eng hoor)

Kruimel

#3197001 Quote

Hoi Deez,

Kruimel heeft het helemaal goed uitgelegd! Hopelijk is het nu duidelijk wat de uitgangsecho precies inhoudt. Ik heb de lange weg van IVF/ICSI gehad. Ik moest eerst vanwege endometriosecystes 3 maanden Lucrin spuiten, toen heb ik mijn uitgangsecho gekregen. Daarna ben ik tegelijkertijd met Synarel (neusspray) en Gonal-F begonnen. Normaal moet je eerst 2 weken synarel of iets anders gebruiken, voordat je mag gaan spuiten met Gonal-F of Puregon. Ik heb mijn eerste follikelmeting afgelopen vrijdag gehad, a.s. dinsdag is de tweede meting.
    Heel veel succes met spuiten, het is inderdaad niet eng!

Groetjes Ibbeltje

#3197019 Quote

Thanks meiden, nou weet ik eindelijk wat het is hihi.
    Maar wat dat spuiten betreft…..dat vind ik toch echt wel eng.
    Eigenlijk moet ik er ook om lachen. Zit zelf in de zorg en moet zelf ook mensen injecteren, maar bij mezelf………..
    Daar wachten we woensdag maar op, dan krijg ik les.

xxx

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct