Hallo,
Een paar maandjes terug heb ik mijzelf voorgesteld en vervolgens heb ik eigenlijk alleen zo nu en dan jullie verhalen gelezen. Nu ik mijn wachtwoord weer heb opgesnord en de kerstdrukte voorbij is, heb ik het goede voornemen om wat actiever op het forum aanwezig te zijn. Ook vanwege het volgende:
In de afgelopen maanden hoopte ik nog dat ik zonder hulpmiddelen zwanger zou worden, maar nu we in 2007 beland zijn (wederom bijna anderhalf jaar na de laatste pil), heb ik toch de knoop maar doorgehakt en een afspraak met de gynaecoloog gemaakt.
Eigenlijk hoop ik nog steeds op een wondertje (en wie niet op deze site, toch?), want de vorige keer was het maken van een afspraak na anderhalf jaar proberen zwanger te raken voldoende. Ik bleek namelijk, achteraf gezien, net zwanger te zijn geraakt. Het resultaat is een mooie zoon van inmiddels 2,5 jaar. Helaas zal dit scenario voor een broertje of zusje niet weer het geval zijn, lijkt me.
Mijn huisarts meldde mij echter iets, wat mij natuurlijk weer de nodige hoop gaf, maar waarvan ik niet weet wat dat inhoudt, misschien een van jullie wel…
Hij gaf aan, dat ik, omdat mijn eisprong vrij laat is (soms wel de 17e dag) moelijk zwanger kan worden en dat er pillen bestaan die de eisprong kunnen vervroegen. Heeft iemand daar ervaring mee? In eerste instantie gaf ie mij gelijk veel hoop, maar achteraf gezien, lijkt het mij dat je met een late eisprong even makkelijk zwanger zou moeten kunnen raken als je het maar rond de juiste datum 'doet'
Verder heb ik nog geen vragen, aangezien ik totaal niet weet welk traject ik ga volgen via de gyn. Als dat circus gaat beginnen, kan ik ook veel beter met jullie meepraten, want nu duizelt het af en toe van de termen hoor…
In ieder geval sterkte allemaal, een nieuw jaar met volop nieuwe kansen…
Normie