Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420944 Lichte Teleurstelling

• Auteur

Hoi allemaal,

Vanochtend teruggeweest naar de gyn. voor de tweede follikelmeting. Ik had zo gehoopt dat ik a.s. vrijdag voor de punctie mocht komen, maar helaas! Mijn eitjes willen niet zo hard groeien . Op de echo waren drie redelijk grote follikels te zien, maar ze waren nog maar ongeveer 14 mm. In vier dagen zijn ze maar 4 mm gegroeid. Volgens de arts moet ik mij geen zorgen maken, het heeft gewoon te maken met het feit dat ik 3 maanden Lucrin heb gehad en mijn cyclus dus vrij lang heeft stilgelegen. Onbewust maak ik mij toch wel wat zorgen, ook omdat er afgelopen vrijdag 4 follikels te zien waren en nu nog maar 3! Ik weet echt even niet wat ik hier nu van moet denken .
    Hopelijk brengt vrijdag beter nieuws en kunnen we hopelijk maandag voor de punctie gaan!

Liefs, Ibbeltje

p.s. Lieve Indy en Pleun, hoe is de punctie gegaan? Ik heb enorm aan jullie gedacht.

#3197032 Quote

Hoi Ibbeltje,

Het kan nog alle kanten op hoor, die eigenwijze eitjes doen ook maar wat soms… Ook ik heb 3 maanden Lucrin gespoten en m'n cyclus deed daarna raar. Maar wat is nou een paar dagen extra wachten op zoveel jaar haha! Het feit dat die 3 eitjes al zo groot zijn betekent dat dat de toppers zijn en je hebt er niet eens drie nodig!
    Heel veel sterkte, ik leef enorm met de beginnende IVF-groep mee…

liefs Saartje

#3197035 Quote

Hoi Saartje,

Bedankt voor je reactie! Ik vind het echt geweldig dat je zwanger bent. Je had toch ook endometriosecystes in je eierstokken? Dat is voor mij wel een oppepper, het blijkt dat je dan toch gewoon zwanger kunt worden met die cystes. We proberen maar positief te blijven, ik ga gewoon aan jou denken .

Liefs, Ibbeltje

#3197039 Quote

Yep, dat ben ik, met die endo-cystes. Het kan dus wel… Sterker nog, de artsen hadden bij mijn allerlaatste echo voor de inseminatie nog een discussie of er een cyste in mn eierstok zat of dat het een tweede eitje was.. dat kan dus ook nog.  
    Ik hoop dat je snel uit de spanning bent en snel de punctie hebt, niet dat de wachtweken leuk zijn ofzo?! Ik heb er de laatste keer geen last van gehad, ik was er zo van overtuigd dat het niet gelukt was dat ik me er niet mee beziggehouden heb.. dus was mijn verbazing echt enorm met die positieve test, na zoveel jaar.
    ik blijf hier meelezen (laten we wel wezen, ik ben ook nog lang niet in de 'veilige' zone) en leef enorm mee!

liefs, Saartje

#3197043 Quote

Meid kop op. Het is pas de 2e meting. Ik had er 5 gehad, want mijn eitjes wilden ook niet groeien. Heb zelfs een week langer moeten doorspuiten en daarna ook nog meer eenheden. Ik had eerst 8 follikels en uiteindelijk hebben ze bij de punctie er maar 3 uitgehaald die waren gegroeid.
    Wat bleek zat in elke follikel ook nog een eicel en daar zijn 2 van bevrucht. 1 topembryo teruggeplaatst. Aanstaande donderdag heb ik mijn 7weken echo. Dus hopelijk is dan alles goed maar daar gaan we gewoon even van uit.

Dus meid houd goede moed. Het komt allemaal wel goed hoor.

Ik zal voor je duimen

Liefs
    Nicole

#3197047 Quote

Hoi Ibbeltje,

Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb eerst clomid gebruikt en elke keer als ik voor een echo kwam waren mijn eitjes gegroeid en zat er nog een logica in.
    Hierna ben ik lucrin en Puregon gaan spuiten en er gebeurde werkelijk niks. Ik werd er zo moedeloos van. Ik kwam gewoon huilend van het ziekenhuis vandaan. Helaas kunnen we onze lichaam niet sturen anders wisten we het wel.

Ik zou zeggen kop op de gyn zei tegen mij de trage eitjes werken het best. Laten we daar dan maar op hopen.

Succes en Groetjes Sabine

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3197056 Quote

Hoi Ibbeltje, wat een teleurstelling zeg, maar goed, even alles een paar daagjes later en het gaat echt goedkomen hoor! Ik heb vanmorgen om 8u de punctie gehad. Het viel best mee, ik had me op het allerergste voorbereid, dus…………….

Het ging meteen al mis met het aanleggen van het infuus, verkeerde arm en best wel een beetje bloed verloren, daarna in de andere arm en dat lukte wel. Via het infuus kreeg ik een pijnstillend middel toegedient, waar ik meteen een beetje zweverig van werd. Daarna kreeg ik 2 inwendige prikken voor de verdoving en toen de punctie. De eerste 3 folikels waren zo gebeurd, maar de andere kant was moeilijk te vinden, dus kwam er een assistente extra helpen, zij moest heel hard drukken om mijn buik en toen kwam de eierstok tevoorschijn en zo kon de dr. ook aan die kant 2 folikels leegprikken. Het was best snel gebeurd.

Een groot bed werd de IVF kamer binnengereden waar ik zo in kon gaan liggen en toen werd ik op de gang gezet en werd even later opgehaald door een verpleegster van de dagbehandeling. Ik denk dat om half 9 alles achter de rug was. Mijn lieverd is toen met HET koffertje naar het EMC vertrokken voor het vervolg. Hij moest 2 keer, de eerste keer was het niet genoeg. Helaas was de kwaliteit niet super, dus ICSI……..Dr. van de Weiden kwam tegen 11u naar mijn bed om te vragen of ik toestemming gaf voor ICSI, en uiteraard was mijn antwoord JA. Wij hebben er alles voor over………………Manlief was inmiddels weer op de terugweg. Tegen half 12 was hij er en toen kregen allebei nog een kopje koffie (ik had er al 3 op) en toen mocht ik me weer aankleden en zijn we naar huis gegaan.

Het was wel grappig, want ik was niet de enige voor een punctie, naast me lag nog een aardige vrouw/meid waar ik leuk mee heb zitten kletsen om de tijd door te komen. Het was haar 2e punctie en had dus al wat ervaring………….

Ik het bed voelde ik me heel wat, maar thuisgekomen kreeg ik toen behoorlijk wat last van buikpijn. Op advies van mijn man en mijn moeder heb ik me voor morgen en overmorgen toen maar ziekgemeld. Ik voelde me erg schuldig ten opzichte van mijn collega, maar in de ruim 8 jaar dat ik er werk was dit de eerste keer dat ik ziek ben, dus moest kunnen. Ik hoop dat het morgen weer een stukje beter gaat, maar dat verwacht ik wel hoor!

As. vrijdag krijgen we tussen 8 en 9.30u te horen of de bevruchting geslaagd is, zo ja, dan moeten we meteen naar het EMC voor de terugplaatsing, spannend hoor, en dan kan het wachten beginnen.

Lieve Ibbeltje, 't is een lang verhaal geworden, maar nu weet je een beetje hoe het allemaal in zijn werk gaat. Heel veel succes de komende dagen en ik hoor van je!

Liefs, Pleun

NB: neem een paar sokken mee, als je die niet aan hebt, want als de punctie wat langer duurt, krijg je koude voeten. Een pyamabroek is misschien ook wel handig. Ik had die niet bij, dus ik moest in mijn onderbroek in dat bed gaan liggen, omdat een sprijkerbroek (die ik aan had) niet zo comfortabel ligt.

#3197059 Quote

Hoi Ibbeltje,

Niet meteen de moed gaan verliezen hoor. Een lichaam reageert iedere keer weer anders op de hormonen (een vrouwenlichaam is raar ). Grote kans dat ze nu ineens een groeisprt gaan maken en er vrijdag helemaal klaar voor zijn. Ik hoop het echt voor je.

Ik heb morgen mijn 1ste follikelmeting. Ben benieuwd of ik goed "broed".

Ik blijf voor je hoor.

Kruimel  

#3197061 Quote

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben zo blij met dit forum, dankzij jullie opbeurende reacties zie ik het weer positiever in. We gaan gewoon vrolijk door met spuiten, a.s. vrijdag zien we wel weer verder. Zolang ze maar blijven groeien (ook al is het langzaam) gaat het in ieder geval de goede kant op. Ik spreek ze nu ook iedere dag bij het spuiten even flink toe . Misschien helpt het! Ik laat jullie vrijdag weten hoe het is gegaan.  

Kruimel, veel succes morgen bij de eerste follikelmeting. Laat je even weten of je goed aan het broeden bent?

Heel veel liefs, Ibbeltje   

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct