Hoi Ibbeltje, wat een teleurstelling zeg, maar goed, even alles een paar daagjes later en het gaat echt goedkomen hoor! Ik heb vanmorgen om 8u de punctie gehad. Het viel best mee, ik had me op het allerergste voorbereid, dus…………….
Het ging meteen al mis met het aanleggen van het infuus, verkeerde arm en best wel een beetje bloed verloren, daarna in de andere arm en dat lukte wel. Via het infuus kreeg ik een pijnstillend middel toegedient, waar ik meteen een beetje zweverig van werd. Daarna kreeg ik 2 inwendige prikken voor de verdoving en toen de punctie. De eerste 3 folikels waren zo gebeurd, maar de andere kant was moeilijk te vinden, dus kwam er een assistente extra helpen, zij moest heel hard drukken om mijn buik en toen kwam de eierstok tevoorschijn en zo kon de dr. ook aan die kant 2 folikels leegprikken. Het was best snel gebeurd.
Een groot bed werd de IVF kamer binnengereden waar ik zo in kon gaan liggen en toen werd ik op de gang gezet en werd even later opgehaald door een verpleegster van de dagbehandeling. Ik denk dat om half 9 alles achter de rug was. Mijn lieverd is toen met HET koffertje naar het EMC vertrokken voor het vervolg. Hij moest 2 keer, de eerste keer was het niet genoeg. Helaas was de kwaliteit niet super, dus ICSI……..Dr. van de Weiden kwam tegen 11u naar mijn bed om te vragen of ik toestemming gaf voor ICSI, en uiteraard was mijn antwoord JA. Wij hebben er alles voor over………………Manlief was inmiddels weer op de terugweg. Tegen half 12 was hij er en toen kregen allebei nog een kopje koffie (ik had er al 3 op) en toen mocht ik me weer aankleden en zijn we naar huis gegaan.
Het was wel grappig, want ik was niet de enige voor een punctie, naast me lag nog een aardige vrouw/meid waar ik leuk mee heb zitten kletsen om de tijd door te komen. Het was haar 2e punctie en had dus al wat ervaring………….
Ik het bed voelde ik me heel wat, maar thuisgekomen kreeg ik toen behoorlijk wat last van buikpijn. Op advies van mijn man en mijn moeder heb ik me voor morgen en overmorgen toen maar ziekgemeld. Ik voelde me erg schuldig ten opzichte van mijn collega, maar in de ruim 8 jaar dat ik er werk was dit de eerste keer dat ik ziek ben, dus moest kunnen. Ik hoop dat het morgen weer een stukje beter gaat, maar dat verwacht ik wel hoor!
As. vrijdag krijgen we tussen 8 en 9.30u te horen of de bevruchting geslaagd is, zo ja, dan moeten we meteen naar het EMC voor de terugplaatsing, spannend hoor, en dan kan het wachten beginnen.
Lieve Ibbeltje, 't is een lang verhaal geworden, maar nu weet je een beetje hoe het allemaal in zijn werk gaat. Heel veel succes de komende dagen en ik hoor van je!
Liefs, Pleun
NB: neem een paar sokken mee, als je die niet aan hebt, want als de punctie wat langer duurt, krijg je koude voeten. Een pyamabroek is misschien ook wel handig. Ik had die niet bij, dus ik moest in mijn onderbroek in dat bed gaan liggen, omdat een sprijkerbroek (die ik aan had) niet zo comfortabel ligt.