Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420949 Punctie Achter De Rug

• Auteur

Ik heb vanmorgen om 8u de punctie gehad. Het viel best mee, ik had me op het allerergste voorbereid, dus…………….

Het ging meteen al mis met het aanleggen van het infuus, verkeerde arm en best wel een beetje bloed verloren, daarna in de andere arm en dat lukte wel. Via het infuus kreeg ik een pijnstillend middel toegedient, waar ik meteen een beetje zweverig van werd. Daarna kreeg ik 2 inwendige prikken voor de verdoving en toen de punctie. De eerste 3 folikels waren zo gebeurd, maar de andere kant was moeilijk te vinden, dus kwam er een assistente extra helpen, zij moest heel hard drukken om mijn buik en toen kwam de eierstok tevoorschijn en zo kon de dr. ook aan die kant 2 folikels leegprikken. Het was best snel gebeurd.

Een groot bed werd de IVF kamer binnengereden waar ik zo in kon gaan liggen en toen werd ik op de gang gezet en werd even later opgehaald door een verpleegster van de dagbehandeling. Ik denk dat om half 9 alles achter de rug was. Mijn lieverd is toen met HET koffertje naar het EMC vertrokken voor het vervolg. Hij moest 2 keer, de eerste keer was het niet genoeg. Helaas was de kwaliteit niet super, dus ICSI……..De gynaecoloog  kwam tegen 11u naar mijn bed om te vragen of ik toestemming gaf voor ICSI, en uiteraard was mijn antwoord JA. Wij hebben er alles voor over………………Manlief was inmiddels weer op de terugweg. Tegen half 12 was hij er en toen kregen allebei nog een kopje koffie (ik had er al 3 op) en toen mocht ik me weer aankleden en zijn we naar huis gegaan.

Ik het bed voelde ik me heel wat, maar thuisgekomen kreeg ik toen behoorlijk wat last van buikpijn. Op advies van mijn man en mijn moeder heb ik me voor morgen en overmorgen toen maar ziekgemeld. Ik voelde me erg schuldig ten opzichte van mijn collega, maar in de ruim 8 jaar dat ik er werk was dit de eerste keer dat ik ziek ben, dus moest kunnen. Ik hoop dat het morgen weer een stukje beter gaat, maar dat verwacht ik wel hoor!

As. vrijdag krijgen we tussen 8 en 9.30u te horen of de bevruchting geslaagd is, zo ja, dan moeten we meteen naar het EMC voor de terugplaatsing, spannend hoor, en dan kan het wachten beginnen.

Liefs, Pleun

#3197060 Quote

Hoi Pleun,

Gelukkig is het achter de rug! Het was wel te merken zeg dat het vanochtend niet helemaal goed was gegaan, het spreekuur liep giga uit ! Ik moest vanochtend heel de tijd aan je denken, vooral toen ik zat te wachten. Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen, wat een gedoe zeg met het infuus. Deed het geen pijn toen ze op je buik gingen duwen of was je aardig dizzy van de morfine?  Hebben ze ook 5 eicellen gevonden? In ieder geval is dit gebeurd, nu maar hopen op superbevruchtingen.
    Mijn duimen draaien volop voor TOPembryo's. Hopelijk krijgen we a.s. vrijdag allebei goed nieuws. Trouwens nog bedankt voor je tips, ik zal ze in mijn hoofd prenten.
    Heel veel beterschap, rust lekker uit en maak je niet druk over je werk!

Heel veel liefs, Ibbeltje

#3197062 Quote

Hoi Ibbeltje, uit de 5 folikels zijn 4 "goede"eitjes gekomen, dus maximaal worden dat dus 4 embryo's. Moest je vanmorgen al vroeg in het ziekenhuis zijn? Na mij was er nl. nog een punctie. Had je ook dr. van der Weijden? Hij is echt zo aardig!

Nou, zet hem op, nou even flink aan de broedt en beter een paar dagen langer broeden, dan dat ze het afkappen, dat heb ik nl. gehad en dat is veel teleurstellender!

Liefs, Pleun

#3197063 Quote

Hoi Pleun,

Geweldige score, vier eitjes!
    Ik heb dr. v.d. Weyden niet, had hem toevallig wel afgelopen vrijdag bij mijn eerste meting. Mijn behandelend arts is dr. v. Hooff. Heb je hem wel eens gehad? Ik vind ze in het SFG eigenlijk allemaal wel aardig, heel anders dan in het Erasmus waar we eerst hebben gelopen.
    Je hebt helemaal gelijk wat betreft het broeden. Inderdaad is het beter om langzaam te broeden dan helemaal niet of dat het afgeblazen wordt. Ik mag ook helemaal niet mopperen of klagen. Het gaat gewoon zoals het moet gaan, het duurt gewoon iets langer. Ik ben gewoon te ongeduldig .
    Nou meid, hou je haaks en hopelijk is vrijdag de terugplaatsing. Hoeveel embryo's plaatsen ze bij jou eigenlijk terug?

Liefs, Ibbeltje

#3197069 Quote

Hoi Pleun,

Wat goed zeg. En gelukkig dat het meeviel. Dat vond ik ook. Doe maar wel rustig aan want als ze zo op je buik hebben geduwd, kun je nog flinke napijn van hebben.

Bij mij hebben ze van binnen flink moet duwen om de eierstokken goed te kunnen zien en daar heb ik nog flinke buikpijn van gehad.

Dus doe maar lekker rustig aan en hopelijk morgen goed nieuws op bevruchting. Ik neem aan dat jullie morgen een telefoontje krijgen??

groetjes
    Nicole

#3197071 Quote

Hoi Pleun

Goed om te horen dat het allemaal meeviel. Ik zal voor je duimen dat de 4 eitjes bevrucht worden en dat ze doorgroeien.

Liefs

Lydia

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3197072 Quote

Hee Pleun,
    Fijn dat dit achter de rug is! Isci dus…. Cynthia heeft ook icsi gehad en die heeft zelfs nog wat emmy's in de vriezer en het zaad is daar ook niet goed. Geen zorgen dus. Alles is mogelijk!
    Enne heeel verstandig dat je ziek thuis bent. Waarom zou je je schuldig voelen zeg! Echt niet doen hoor!! Ik ben ook een paar dagen thuisgebleven na mijn punctie. Je lijf moet even goed herstellen en zich voor bereiden op de terugplaatsing. Ik ben ervan overtuigd dat rust voor je lijf meehelpt met de slagingskans!

Ik ga voor jullie duimen!
    lfs ing

#3197095 Quote

He Pleun,
    wat goed dat het jou ook zo is meegevallen, maar jou verhaal klinkt toch iets ingewikkelder dan de mijne. maar….dat hebben we er wel voorover toch?
    We hebben vandaag al te horen gekregen dat er bevruchting is ontstaan (zie mijn eigen onderwerp "puntie geslaagd …en morgen terugplaatsing") En dus morgen is al de terugplaatsing. Wel vreemd dat jij dit pas vrijdag te horen krijgt. Ze werken in ieder ziekenhuis zo anders. Ik zal voor je duimen vrijdag op een goede score.
    Kunnen we elkaar komende weken een beetje steunen, wel zo gezellig.

Liefs Indy

#3197107 Quote

Hé Pleun,

Jullie hebben het ergste nu achter de rug, alhoewel die wachtwkn zijn ook niet al te fijn.
    4 eitjes is een goede score.
    Hopelijk ligt er morgen een mooi embyotje op jullie te wachten (of misschien wel een paar).

Succes morgen

Kruimel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct