Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420953 Iui In Maart Of April Eng

• Auteur

Lieve allemaal,

ik ben altijd op het forum geweest en ik voelde mij er soms niet echt bij! iedereen had het maar over iui en ivf enzo en ik bleef maar clomid slikken.. waar blijf je dan denk je!
    ligt het aan mijn gyn of aan mij.. en het andere "gewoon" zwanger worden forum hoor ik ook niet meer bij want die zijn net bezig..nog geen mmm en net gestopt met de pil..  beetje tussen het wal en het schip gevoel..)
    Maar nu gaan we in maart of april met de eerste iui beginnen.. (Voel ik mij er toch nog een beetje bij horen haha)
    Kijk er enorm tegenop om met al die spuiten in de weer te gaan.. ben namelijk erg bang (klinkt kinderachtig.. I know..) voor naalden..
    Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik weet dat het voor het goede doel is..

Veel succes iedereen en hou je taai..

liefs haag

#3197070 Quote

Hoi Haag

Ik weet hoe je je voelt. Ik voelde me erst helemaal nergens thuis en ben na verloop van tijd hier gaan schrijven.
    Ik was een aantal maanden geleden ook niet dol op naalden (nog steeds niet), maar als je de eerste naald zelf hebt gezet, voel je je heel trots en hoe meer je het zelf doet, hoe makkelijker het gaat.
    Ja zal merken dat het achteraf allemaal meevalt.
    Succes

Liefs

Lydia

#3197074 Quote

Hoi,

Het is totaal niet eng! Echt niet! Ik heb ivf gehad en vond het prikken echt niet erg. Gewoon op je gemakje doen. Ik prikte langzaam en draaide een beetje dan ging de naald er vaak pijnloos in. Ik denk dat je angst weg is als je het eenmaal een keer hebt gedaan. Geen zorgen hoor!
    lfs ing

#3197082 Quote

lieve meiden,

bedankt voor jullie lieve woorden… niet dat de angst weg is maar ben wel weer even goed gemotiveerd om door te gaan…
    Af en toe twijfel ik aan mijzelf..dan denk ik "ik kan dat aan" en dan twee minuten later zit ik weer doem te denken.
    fijn dat ik even mijn verhaal kwijt mocht..

liefs haag

#3197083 Quote

Hoi Haag,

Ik ken het gevoel. Ik ben ook panisch voor spuiten. Wij hebben nu onze 1e IVF gehad. Mijn vriend heeft bij mij de spuiten gezet omdat ik het echt niet durfde.

Dus je hebt verschillende mogelijkheden. Als je het echt niet durft, vraag je vriend dan lekker. Is hij er ook echt bij betrokken. Zo voelde mijn vriend dat wel in iedergeval.

Veel succes met je 1e behandeling

Liefs
    Nicole

#3197088 Quote

Lieve Haag, ik snap helemaal dat je er een beetje tegenop ziet hoor! Uiteraard ben je hier van harte welkom, ik en velen met mij hebben IUI al achter de rug, maar juist daarom moet je gewoon lekker hier langs komen en kan je al je vragen kwijt.

Ik heb voor IUI nooit hoeven spuiten, behalve de Pregnyl dan, maar dat was maar één keer en dat liet ik altijd over aan de huisartsenpost. Verder gebruikte ik Clomid en dat was het.

Voor IVF moet ik wel spuiten, Puregon, en ik was daar zo ontzettend bang voor, maar ik kan je één ding zeggen, en weet wie het zegt: het is me 1000% meegevallen, het is nl. zo'n klein naaldje en je voelt er echt bijna niets van.

Ik heb net de punctie voor de 1e IVF achter de rug en moet nu nog 3 x Pregnyl spuiten, maar ga het zelfs nu zelf doen, dat durf ik gewoon.

Dus…….niet getreurd, het komt echt goed, en ik zeg altijd maar zo: ALLES VOOR HET GOEDE DOEL, DE BEVALLING DOET VAST MEER PIJN!

Liefs, Pleun

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3197109 Quote

Hoi Haag,

Prikken is niet eng hoor.
    Ik heb voor al mijn IUI's ook moeten prikken. Ik ben nu met mijn 1ste IVF bezig.
    De 1ste keer jezelf prikken is altijd erg eng, de 2de keer gaat het alweer wat makkelijker en daarna draai je je hand er niet meer voor om.
    En als je het echt niet durft dan kan je altijd je man vragen om het te doen.

Heel veel succes met je 1ste IUI. Het duurt nog even maar het is zover voordat je het weet. Als je vragen hebt, vraag maar raak.

Kruimel

#3197119 Quote

goeiemorgen haag,

als eerste, fijn dat je nu dan toch met iui kan gaan beginnen.
    als je eenmaal in het traject van hormonen innemen zit,
    dan wil je ook gelijk de volgende stappen doorstaan.
    wat de meiden hiervoor zeiden,
    injecteren lijkt de eerste x eng.
    maar de 2de x gaat het al een stuk soepeler.
    en de 3de x ben je een volleerd injecteeerder.

(terwijl ik dit schrijf vliegen hier de pannen zowat van het dak, wat een storm!!)

suxes, groetjes, jana.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct