Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420961 Helaas

• Auteur

Hoi lieve meiden!

We leven allemaal erg met elkaar mee, dus zowel goed als slecht nieuws moet je met elkaar kunnen delen, toch?

Wij hebben vanmorgen een zeer teleurstellend bericht ontvangen van het ziekenhuis. De bevruchting door middel van ICSI is niet gelukt. Ik had 4 goede eitjes, bij 3 eitjes is de bevruchting helemaal mislukt en bij 1 eitje is de bevruchting wel gelukt, maar was de kwaliteit niet goed, waardoor er geen terugplaatsing kan plaatvinden.

Jullie snappen wel dat ik zeer verdrietig ben. Uiteraard is mijn man er voor me door dik en dun en voor hem is het ook niet makkelijk.

Terugkijkend op de 1e IVF/ICSI behandeling moeten we toegeven dat mijn man best behoorlijk verkouden was, dus daar kan ook een stukje oorzaak liggen. Ten 2e had ik maar 5 folikels met daarin 4 eitjes, dat is misschien ook wat aan de magere kant. We hebben nog geen evaluatie gehad hoor, we worden vanmiddag teruggebeld wanneer dat zou kunnen, en dat gaan we van beide kanten bespreken wat is mis is gegaan en wat we moeten/kunnen doen om meer kans van slagen te hebben bij een 2e poging.

We hadden een beetje in ons hoofd om 27 januari op wintersport te vertrekken en denk dat we dat nu dan ook maar gaan boeken, dan hebben we lekker een weekje om weer helemaal te ontspannen, zodat we daarna wil vol frisse moed en vol energie aan een 2e poging kunnen beginnen!

Voor iedereen: allemaal bedankt voor jullie medeleven en heel veel succes en ik blijf julli volgen en van me laten horen hoor!

Dikke kus, Pleun

#3197136 Quote

Hey Pleun,

Bah wat een naar nieuws. Dit wil je natuurlijk helemaal niet meemaken. Verdorie. Maar je moet je niet gek laten maken met die 5 follikels en 4 eitjes. Als het juiste eitje er maar bij zit.

Er zijn zat vrouwen die maken 15 eitjes aan en daar is geen enkele goed van. Het gaat ook altijd om de kwaliteit van het eitje. Dus pin je maar niet teveel op de hoeveelheid.

Ga lekker met je mannetje op vakantie en daarna weer met goede moed verder.
    Jullie droom komt zeker uit

Liefs
    Nicole

#3197138 Quote

Liefste Pleun,

Dat is zeker balen, je had best veel eitjes en een goede kans dus ik denk dat je gewoon nog een x moet proberen, en wie weet schiet je dan omhoog met je eitjes en kan je op een goede bevruchting wachten. Ik hoop dat je mannetje ook aan kan sterken en dat jullie dit samen ff kunnen verwerken een vakantie zou idd niet zo een gek idee zijn. Rust goed uit en we blijven hopen.

liefs van Mariska

#3197141 Quote

he jakkie wat vervelend….

hopelijk kun je het tijdens je vakantie allemaal een beetje van je afzetten en kun je straks weer vol goede moed er tegen aan.

ik zal voor je duimen.

mama Peet

#3197143 Quote

HI Pleun,
    wat erg voor jullie….ik begrijp je 100%….mijn eerste poging tot IVF is ook mislukt ivm het doorbreken van mijn menstruatie…..ik was en ben er nog kapot van….
    vandaag hoorde ik van mijn arts dat ze me weer  2 maanden aan de lucrin willen hebben en daarna door voor poging nr. 2. Dus dit houdt in dat ik de komende 2 maanden stil lig wat betreft zwanger worden…..dit is ook heel erg frustrerend.
    ik hoop voor jullie dat jullie gauw aan poging nr 2 kunnen beginnen.

Geniet van je vakantie en kom met frisse moed weer terug voor de tweede poging…\
    heel veel sterke en succes!!

gr
    FF

#3197144 Quote

Lieve Pleun,

Wat een ontzettend shit nieuws zeg! Je zult je wel mega-klote voelen!!!!
    Houd de moet erin….
    De eerst ivf poging had ik ook maar 3 follikels, waarvan 1 bevrucht maar ook slecht van kwaliteit. De 2e poging, met exact dezelfde dosis medicatie, had ik ineens 8 follikels waarvan er 7 bevrucht waren…..goede embryotjes.

Dus houd vol….de volgende keer beter!!!

verdriet lekker even uit!

Liefs Anne

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3197148 Quote

Pleun, wat een ontzettende teleurstelling! Ik wil je even veel sterkte wensen.
    En wat de anderen hier zeggen een laag aantal follikkels hoeft soms niets te zeggen! Ik had maar 3 follikkels daar kwamen maar 2 eicellen uit en met ICSI raakte daar 1 van bevrucht en dat is ons dochtertje geworden. In augustus heb ik dus weer een poging gehad voor een 2e kindje, dit keer 21 eicellen waarvan 19 bevrucht. Na tp van 2 stuks wel zwanger maar helaas een miskraam, en de cryo's hebben het ook niet gedaan….Ik wil hiermee zeggen dat een hoog aantal eicellen dus geen garantie geeft en een laag aantal betekent niet dat   je niet zwanger zult raken. Soms gaat bij een hoog aantal eicellen de kwaliteit per eicel achteruit.
    Ik hoop dat jullie volgende poging een geweldig resultaat zal hebben!

Groetjes van Margreet

#3197149 Quote

Hoi lieve Pleun,

Wat ontzettend k….. voor jullie! Ik heb er gewoon geen andere woorden voor. Eerst heb je die overstimulatie waardoor de poging afgebroken wordt en nu dit weer. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nu superverdrietig bent. Ik hoop voor jullie dat het toch te maken heeft met de verkoudheid van je man. Hopelijk is het bij de volgende poging wel raak, ik gun het je zo!
    Ik zou inderdaad ook lekker nog een weekje op wintersport gaan, even bijkomen van alles. Misschien zie je het daarna ook weer wat positiever in.
    Heel veel sterkte en hou je taai!

Liefs, Ibbeltje

#3197150 Quote

He lieverd,
    Dat moet een enorme klap voor je zijn geweest..Ik had zo gehoopt dat we samen op de sofa zouden zitten.

Heel veel sterkte! Dikke zoen Indy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct