Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420966 Vaginisme

• Auteur

Hallo meiden,

ik wilde graag weten of er iemand is op dit forum die de klachten van vaginisme heeft……..hoe ga jij daar in …naam mee om ??!!

nanny

#3197182 Quote

Liefste Nanny,

Ik heb hier zelf geen last van maar weet er wel het een en ander vanaf, ten eerste is het zeer moeilijk om dit te kunnen accepteren bij jezelf en zeker voor je partner. Liefde en weederzijds begrip is van groot belang. En proberen alles in een ongedwongen staat te doen. Wat vaak ook kan helpen is in therapie gaan samen bij een sexualloog.
    Als je een kinder wens hebt en dit langer duurt en dus in de MM m komt kan je zeker ook vragen om een maatschapelijk werkster, zij kunnen jullie goed begleiden met jullie vracht en je specifieke probleem oppakken. ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen, en wens je veel sterkte toe, het is niet makkelijk om hier voor uit te komen.

Liefs van Mariska

#3197188 Quote

Hoi Nanny

Ik heb zelf ook last van een soort van vaginisme, ik heb een ziekte waardoor ik de hele dag veel pijn en krampen heb. Tijdens de sex heb ik al een aantal keer veel pijn gehad in rug en benen en daardoor verkramp ik tijdens de sex. Een soort vaginisme dus, in overleg met gyn. ben ik begonnen met bekkenbodemfysiotherapie en omdat we een kinderwens hebben zijn we ook gestart met zelfinseminatie.
    Dit doe je door met een spuitje (kun je halen bij de apotheek) zelf het zaad naar binnen te brengen. Nadat het is opgevangen in een potje. het is een beetje klinisch en onromantisch maar voor een goed doel.
    En verder moet je er rustig de tijd voor nemen om er aan te werken.
    Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en ik wens je heel veel succes verder. Voor vragen mag je altijd mailen rina_hartendorf@hotmail.com

Groetjes rina

#3197189 Quote
    quote: rina77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2007 09:10:56'));

Hoi Nanny

Ik heb zelf ook last van een soort van vaginisme, ik heb een ziekte waardoor ik de hele dag veel pijn en krampen heb. Tijdens de sex heb ik al een aantal keer veel pijn gehad in rug en benen en daardoor verkramp ik tijdens de sex. Een soort vaginisme dus, in overleg met gyn. ben ik begonnen met bekkenbodemfysiotherapie en omdat we een kinderwens hebben zijn we ook gestart met zelfinseminatie.
    Dit doe je door met een spuitje (kun je halen bij de apotheek) zelf het zaad naar binnen te brengen. Nadat het is opgevangen in een potje. het is een beetje klinisch en onromantisch maar voor een goed doel.
    En verder moet je er rustig de tijd voor nemen om er aan te werken.
    Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en ik wens je heel veel succes verder. Voor vragen mag je altijd mailen rina_h@home.nl
    Groetjes rina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct