Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420969 Verder Met Kie Of Iui

• Auteur

Hallo allemaal,

Is lees al een tijdje mee op dit forum, maar had tot nu toe weinig te melden. Zal me nu eerst even voorstellen. Ik ben 32 jaar en  we zijn nu ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden, tot nu toe zonder resultaat. Ook is er niets uit allerlei onderzoeken gekomen. Het enige dat tot nu toe bekend is, is dat het zaad van mijn man weinig beweeglijk is (0-2%, terwijl het 25% moet zijn), het aantal zaadcellen is wel ruim voldoende.
    Zijn zaad wordt nu nog een keer getest en afhankelijk van het resultaat, doen we een KI(E) of worden we doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor IUI.

Wie heeft ervaringen met KI(E)? Hoe gaat dat? Hoever brengen ze het zaad in, in de vagina of in de baarmoeder? Ik heb wel op internet een folder gelezen; op zich wel duidelijk, maar ben beniewd naar ervaringsverhalen.

Is het altijd zo dat je met IUI hormonen moet spuiten? Ook als je een regelmatige cyclus met eisprong hebt? Zie er namelijk behoorlijk tegen op om mezelf te moeten prikken.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
    Liefs, Emmetje74

#3197172 Quote

Hoi Emmetje,

Welkom op het forum!
    Het is niet altijd nodig om bij IUI hormonen te spuiten, zeker niet als je zelf een goede cyclus hebt met een duidelijke eisprong. Ik heb zelf 3x IUI gehad zonder hormoonstimulatie. Je moet alleen wel 1x een pregnylinjectie hebben voorafgaande aan de inseminatie. Je kan deze injectie ook door het ziekenhuis laten zetten, dan hoef je het niet zelf te doen. De injectie valt reuze mee, niet tegenop zien hoor! Alles voor het goede doel.
    Veel succes met de verdere behandeling, hopelijk kom je snel met goed nieuws.

Groetjes Ibbeltje

#3197173 Quote

Dag Emmetje!

Bij ons was het dus ook onverklaarbaar en heb omdat alles goed is bij ons  3x inseminatie gehad zonder stimulatie, ik heb ook geen pregnylinjectie gehad. Ik had een regelmatige cyclus was nooit een dag te laat en hoefde daarom alleen maar ovulatietesten te doen en als deze positief was bellen naar het ziekenhuis en komen voor een IUI behandeling. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is. Ik zou nu voor 3x IUI met hormooninjecties gaan maar de dosis zou minimaal zijn omdat bij mij ook alle waardes goed zijn. De behandeling op zich is niet pijnlijk. Succes!!

Groeten Mo

#3197176 Quote

Hoi Emmetje,

ik las je verhaal en dat spreekt me erg aan. mijn man zijn zaad is ook erg slecht. ons werd dus voorgesteld om ki te doen. ik greeg hormoontabletten clomid 50 mg. die moet ik slikken van dag 3 tot 7 van mijn cylclus. op dag 9 ga ik naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de eitjes zijn gegroeit dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan. nu moet ik morgenochtend weer en dan hoor ik wanneer ik de pregnylspuit moet hebben die wekt je eisprong op en dan 48 uur later is de inseminatie. wij dachten bij de eerste behandeling dat het ki was mijn man had 1 miljoen zaadcellen waarvan 70% bewegelijk. maar de tweede keer was het te slech dus toen hebben ze het niet ingebracht maar toen werd ivf voorgesteld. maar ik zei is iui dan geen optie maar ze zei dat krijgen jullie al want het zaad is zo slecht dat ki geen zin heeft bij ki word het zaad in de baarmoedermond gespoten en bij iui word het hoog in de baarmoeder gespoten. nu mogen we nog 1 poging doen deze week en hopen dat het zaad nu goed genoeg en lukt het niet dan stoppen we met alles wij hebben trouwens al een dochter van 5 jaar en die is spontaan verwekt ik was 4 maanden gestopt met de pil en toen was ik zwanger dus we hebben de wetenschap dat het zonder behandelingen ook kan maar we zijn nu meer dan 3 jaar bezig en op een gegeven moment vinden wij het goed. maar ik hoop voor jou dat je gauw zwanger mag zijn en die pregnylspuit daar voel je niks van ik durf ook niet te prikken maar mijn schoonzuster wel die heeft icsi gehad wat na ivf komt maar dat mocht niet baten en zijn nu de trotse ouders van een adoptiekindje uit taiwan. ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad.

gr. linda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct