Hoi meiden
Wij gaan stoppen of eigenlijk niet beginnen met ivf. Alles ging al fout met de ziektekostenverzekering, maar hier kon ik me nog wel overheen zetten, maar gisteren is me te veel geworden. Ik was gisteren op schema ongi geworden. Ik bel naar het ziekenhuis om te vragen of ik mag starten (heb van half 2 tot half 3 naar een bandje geluisterd dat je kon bellen van half 2 tot 4 uur). Na een uur krijg ik iemand te spreken en ze vertelde me dat ik rond half 5 gebeld zou worden. Ik dacht nog okay, ze zullen wel alles even moeten bekijken. Iets vor half 5 word ik gebeld en de dame verteld me leuk dat ik over 10 dagen een echo kon laten maken voor iui en toen dat er in het dossier stond dat ik eerst 3 maal iui moet gaan doen. Ik pardon, die heb ik al gedaan hoor. Mevrouw, u moet de uitleg nog krijgen hoor, we kunnen niet eidereen gelijk ivf laten doen. Ik weer, die heb ik vorig jaar april al gehad. Die dame weer …"oh". Maar mevrouw, u heeft we hebben nog geen bloeduitslagen van u en u man, die moeten nog eerst even gedaan worden. Ik vertelde haar dat alles naar hun is gefaxed in augustus vorig jaar. Die dame weer, u wordt zo teruggebeld door de gyn.
Inderdaad nog geen 15 minuten later, belt deze op. Die begint met dat er ergens iets fout gegaan is en dat we niet mogen beginnen met ivf. ik hoezo niet beginnen. Ja weet u mevrouw we hebben niet alle informatie gehad van u ziekenhuis en ja daarom kunt u niet beginnen, maar ik zal op de status zetten dat u dan volgende maand meer kans maakt. De tranen stonden in mijn ogen en ik kookte inwendig (nu trouwens weer) Ze begon nog met het verhaal weet u wel hoe druk we het hebben, vandaag hebben 10 mensen gebeld om te beginnen en we hebben keuzens moeten maken, er mogen er vandaag maar 5 beginnen. Nee, het maakt niet uit dat u als eerste bent die zich aanmeld, wij maken uit wie er begint, maar de volgende keer maakt u meer kans. Ik heb al een vrij lange eigen cyclus en vertel dat nog aan haar, ton zei ze, ach dan krijg je gewoon tabletjes van ons en dan gaat dat sneller.
Er brak toen iets in me……. ik hing op en heb nog even verbijsterd staan kijken. Mijn man zag me en merkte dat er iets nit is gegaan zoals wel was verwacht. Weten jullie dat ik dit al voorspelt had en tegen mijn man had gezegt, hij zei toen dat dat niet zou gebeuren. Hij werd er stil van. Ik heb mezelf onder handen genomen, want de belastingman was er. Toen deze weg was, zijn we uit wezen eten, ik moest even weg. Tijdens het eten heb ik gezegd dat ik er geen vertrouwen in heb dat het bij dat ziekenhuis nog gaat lukken (is niet onze eigen ziekenhuis) Het vertrouwen is weg. We zijn ook tot de conclusie gekomen dat we niet meer geleefd willen worden. Het kost me elke keer zoveel enrgie en dat kan ik niet meer opbrengen. We hebben de knoop doorgehakt en we hebben besloten te stoppen met de hele mmm. Het is een zwaar jaar voor me geweest en eerlijk gezegd is het me niet waard. De kinderwens zal blijven, maar geleefd worden willen we allebei niet meer. We willen wel wat anders doen en dat is pleegouders worden, hiermee kan ik andere kinderen helpen die het moeilijk hebben. Dit is iets wat we al langer willen doen en nu gaan we hier voor.
Ik heb vandaag nog wel een afspraak gemaakt met mijn eigen gyn, daar kunnen we komende maandag terrecht voor een gesprek.
Het is een lang verhaal geworden.
Meiden bedankt voor de steun
Liefs
Lydia