Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420992 Even Voorstellen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27 en zijn al ruim een jaar aan het klussen.
    een afspraak maken bij de ha vind ik nog wat eng…ik heb zo'n vermoeden dat hij me snel naar huis stuurt van wacht nog maar even. En ga maar een tijdje temperaturen.
    Mijn cyclussen duren ongeveer 43 dagen het laatste half jaar. Het temperaturen wil me maar niet lukken, klinkt stom ik weet het. Maar er wordt gezegd 'smorgens voor je op staat en dezelfde tijd aanhouden. Nu heb ik dat dus geprobeert, maar ik sta noet iedere dag dezelfde tijd op of ik  moet zonodig naar de wc dus dan ben ik al uit bed geweest. Heeft iemand misschien een andere oplossing? Ou ik toch naar de ha kunnen gaan?

groetjes Chris79

#3197304 Quote

hoi hoi

ik zou gewoon even langsgaan! ik ben nog geen jaar bezig maar heb pcos! gewoon ff bellen! welkom hier!! kus kus

#3197313 Quote

Welkom op het forum.
    Ik zou gewoon langs gaan. dan weet je ook meteen wat de ha erover zegt

Succes groetjes Sabine

#3197315 Quote

Hoi Chris79,

je zou ook eerst een paar rondes ovulatietesten kunnen gebruiken, dan weet je dus gelijk of je een eisprong hebt of niet.

Maar als je dat niet ziet zitten, natuurlijk kun je altijd gewoon even langs de HA gaan,

suc6 ermee,

Groetjes janu79

#3197321 Quote

Hoihoi,
    Welkom hier.
    Waarom zet je de wekker niet rond de tijd dat je er voor je werk(als je werkt?) uit moet?
    Op je vrije dagen dan helaas ook de wekker zetten, maar is voor een goed doel.
    Ik moest ook vaak naar de wc, maar tempte daarna gewoon of hield het op als ik er gelijk uit moest en kon mijn lijst wel goed aflezen. Daar leek het allemaal goed, maar bij follikelmeting bleken mijn eitjes niet goed te rijpen en had ook een lange cyclus.
    Je moet van je gevoel uitgaan en doen wat je het beste lijkt met alles.
    Ik ben wel na een jaar naar de gyn gegaan (eerst naar de huisarts), had ook een lange cyclus en had zelf het idee dat het niet goed zat. En was ook bang dat als ik nog een half jaar tot een jaar wachtte en het bleek dan niet goed te zijn dat ik dan zou denken; was ik toch maar eerder gegaan.
    Meestal zullen ze inderdaad wel vragen om templijsten, als je huisarts het niet vraagt, dan waarschijnlijk de gyn wel. Anders bel je de huisarts even? Of laat je je man/vriend bellen….
    Succes ermee!!!

#3197328 Quote

Hoi!

Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan, je hebt niks te verliezen en mij luchtte het op de 1 of andere manier ook op (geen idee waarom maar het was zo).
    Wij zijn een jaar en 3 maanden bezig en ik heb ook een lange onregelmatige cyclus. Ik ben na 9 maanden proberen naar de huisarts gegaan, maar ik moest eerst wel 3 cycly tempen (uiteindelijk werden het er 4 omdat mijn huisarts ziek was en ik de afspraak uit bleef stellen).
    Inmiddels ben ik vandaag voor het eerst naar de gyneacoloog geweest.

Een huisarts neemt je altijd wel serieus, ik zou gewoon eens jouw verhaal met de huisarts bespreken en ook idd. mbv de wekker beginnen met tempen (maar je moet er natuurlijk zelf wel achter staan!)

Succes!!

Groetjes Jelka

read more image Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?
    #3197376 Quote

Hoi Chris,

Kruimel

#3197378 Quote

Hoi
    Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan hoor. Heb ik ook gedaan.
    Jelke: wat zei de gyn bij jou??? Ik moet dond voor het eerst. Heb ook hele lange cyclussen.

xxx

#3197401 Quote
    quote: niekje78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-01-2007 21:29:51'));

Hoi
    Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan hoor. Heb ik ook gedaan.
    Jelke: wat zei de gyn bij jou??? Ik moet dond voor het eerst. Heb ook hele lange cyclussen.

xxx

Hoi Niekje,

De gyn heeft een inwendige echo gemaakt (zit nu in de 2de week van mijn cyclus) en mijn baarmoederslijmvlies heeft nu de dikte zoals die is op het moment van de eisprong. Normaal zou er nu ook een eitje klaar moeten zijn voor de eisprong, maar dat is niet zo, omdat ik volgens mijn templijsten meestal rond de 3de week mijn eisprong heb, wil hij me volgende week weer terug zien, omdat er dan misschien wel een eitje rijp is.
    Ook gaat hij dan een samenlevingstest doen.
    Hij zei dat ze misschien met hormonen mijn eisprong gaan vervroegen, zodat het eitje dan gelijk "rijp" is, als mijn baarmoederslijmvlies er ook klaar voor is.

Het is mij allemaal erg mee gevallen en dat zal bij jou vast ook zo zijn !

Veel succes donderdag!! (dan mag ik ook weer )

Groetjes jelka

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct