Hoi meiden,
De punctie is achter de rug. Vanmorgen om 8:30 was ik aan de beurt. Ik moest van te voren een Naproxen zetpil en 2 Diazepam tabl innemen.
Wat was ik zenuwachtig zeg, verschrikkelijk, stond echt te shaken.
Ik heb toch van te voren om een Morfine prik (Rapifen) gevraagd, dat stelde me iets meer op mijn gemak. Ze had hem al klaar gelegd omdat ik zo bang keek (dat vertelde mijn man later).
De punctie is me echt 100% meegevallen (mede door de Rapifen denk ik). Alleen de 2 prikken door de vaginawand waren even vervelend, maar het leegzuigen viel me reuze mee.
Ik mocht, doordat ik die Rapifen prik had gehad, niet mee met mijn man naar het EMC. Daar moest hij mijn follies in een speciaal koffertje heenbrengen en moest hij zelf ook aan de slag
om een mooi potje te vullen. Ik mocht lekker in een bed op de dagbehandeling gaan liggen en kreeg koffie om een beetje bij te komen.
Om 11:30 kwam mijn man met een
van oor tot oor mij weer ophalen.
Het resultaat mocht er dan ook zekerweten zijn, van de 10 follies hebben ze 8 eitjes gevonden (jippie).
En wat ook erg belangrijk is, zijn score was voldoende voor IVF.
Wij waren er eigenlijk al van uitgegaan dat het ICSI zou worden. Mijn man zat bij de IUI een paar keer onder de 1 miljoen en de rest er net boven, dus ik was apetrots op mijn hubbie.
(oh ja, hij hoefde maar 1x
te………, van sommige dames las ik dat hun man 2x moest).
Nu begint het spannende wachten. Zondagochtend worden we gebeld met de uitslag, komt er een terugplaatsing dan vind die ook zondag plaats.
Spannend hoor.
Kruimel