Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

420995 Herkent Iemand Dit Verhaal

• Auteur

Hoi allemaal..

Twee weken geleden had ik hier een berichtje geplaatst dat ik voor het eerst naar de gyneacoloog moest en wat ik kon verwachten.

Vandaag was het dan zover en hij heeft zo'n beetje precies gedaan waar jullie me op voorbereid hadden!
    Ik heb dus een onregelmatige cyclus van 4 tot zo'n 7 weken. Nu zit ik in de 2de week van mijn cyclus en de dikte van mijn slijmvlies komt overeen met iemand die in de 2de week zit van een cyclus van 4 weken, alleen rijpt er nog geen eicel (wat normaal dan wel zo is). Mijn tempcurves waren goed, ik heb 2 weken voor mijn menstruatie een eisprong. Hij wil nu weten of er volgende week wel een eicel is gerijpt en dan gaat hij ook een samenlevingstest doen…

Herkent iemand mijn verhaal heel toevallig van een goede dikte van het slijmvlies, maar nog geen rijpe eicel??
    Hij vertelde dat het misschien kan zijn dat bij de eisprong de kwaliteit van het eitje niet goed is (dan kan er dmv hormonen misschien voor gezorgd worden dat mijn eisprong eerder plaats vindt).

Verder moet ik op de 2de cyclusdag van mijn volgende cyclus bloed laten prikken en dan wordt het onderzocht op verschillende hormonen.

Het is mij verder allemaal erg mee gevallen, gelukkig! Dus voor degenen die nog moeten voor de eerste keer, het valt mee…

Groetjes! Jelka

#3197338 Quote

Hoi Jelka,
    Ik herken wel iets van jouw verhaal. Bij mij zijn ze niet zo heel erg ingegaan op mijn slijmvlies, maar bij mij rijpten mijn eitjes ook niet goed. Had ook een eisprong, maar ja daar is dan alles mee gezegd als ze toch niet goed zijn. Ik kreeg clomid daarvoor en dat hielp me wel heel goed. Ze beginnen rustig en voeren het zonodig elke  cyclus op. Alleen bij mijn mannetje was het ook niet goed bleek later, dus ik start met ivf/icsi.
    Is alles bij jouw mannetje ook nagekeken?
    Je zal regelmatig follikelmetingen krijgen en of de zuurgraad van je slijmvlies goed is en de samenlevingstest. Succes verder!!

#3197341 Quote
    quote: Deez reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 18:40:00'));

Is alles bij jouw mannetje ook nagekeken?

Hoi Deez, nee hij moet nog een "potje" inleveren   😉 dus dat is ook nog even afwachten..

Groetjes Jelka

#3197345 Quote

Ha Jelka,

Ik hoop voor jou dat de samenlevingstest wel goed gepland kan… Ik ben inmiddels in mijn derde cyclus voor de samenlevingstest, eerste keer waren we net te laat, tweede maand waren we net bezig met een terugvlucht van vakantie, de dag erna toch geweest, maar helaas.. inderdaad weer een dag te laat, en nu dan de derde poging.. je zou toch denken drie maal is scheepsrecht, maar ik vrees het ergste, de gyn had gezegd dat ik op dag 11 moest komen en dan zou ze aan de hand van de grootte van de follikel kunnen zeggen wanneer dé dag zou zijn voor de test, waarschijnlijk dag 13 aangezien mijn cyclus meestal tussen de 26 en  29 dagen ligt. Nu is dag 11 op een vrijdag, dus dag 13 op een zondag, maar helaas pindakaas, dat is dus het weekend en dan is de poli dus dicht… grrr…

Ik ben dinsdag ongi geworden en nog geen tijd gehad om een afspraak te maken en meteen te vragen hoe dat zit als het inderdaad het weekend wordt, of ik dan weer een maand moet wachten of zo, morgen gaat waarschijnlijk ook niet lukken, maar maandag ga ik meteen bellen !!

In ieder geval, wat ik wilde zeggen is, dat ik hoop dat het bij jou wel meteen de eerste keer goed getimed is en duidelijk is of de test goed gaat. Houd je me op de hoogte?

#3197366 Quote
    quote: hopeless reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 21:43:13'));

Ik ben inmiddels in mijn derde cyclus voor de samenlevingstest, eerste keer waren we net te laat, tweede maand waren we net bezig met een terugvlucht van vakantie, de dag erna toch geweest, maar helaas.. inderdaad weer een dag te laat, en nu dan de derde poging..

In ieder geval, wat ik wilde zeggen is, dat ik hoop dat het bij jou wel meteen de eerste keer goed getimed is en duidelijk is of de test goed gaat. Houd je me op de hoogte?

Hoi Hopeless

Okay dus het is nog maar afwachten of dat in 1 keer goed gaat! Nou ik hoop in ieder geval dat het dan bij jou de volgende keer eindelijk goed getimed is! Ik wist niet dat het zo precies kwam!
    Ik wens je veel succes en ik zal je op de hoogte houden!

Groetjes Jelka

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct