Hoi Stella,
Ik heb afgelopen woensdag de kijkoperatie gehad. Wij zijn net als jullie al bijna twee jaar bezig en hadden de kijkoperatie gecombineerd met een HSG als afsluiting van de onderzoeken.
De operatie zou zo'n 40 minuten duren en ik was na anderhalfuur weer wakker. De gyn kwam al snel zijn verhaal doen. Ik moest om half 12 in het ziekenhuis zijn en kon om half zes weer naar huis.Zwanger worden via de natuurlijke weg is bij ons zo goed als uitgesloten en we zijn op de wachtlijst voor IVF geplaatst.
Je krijgt inderdaad goed last van je schouders door de contrastvloeistof, maar met warme compressen kun je de 'pijn' verminderen. Van de wondjes heb ik weinig last. Hooguit wat ongemakkelijk met bukken/slapen (buikslaper!!). Donderdag had ik al geen zin meer om op bed te liggen, dus heb ik lekker beneden met een plaid om zitten computeren en lezen. Je lekker even laten verwennen dus….!
Vandaag (dinsdag) ben ik voor het eerst weer naar het werk geweest. Was alleen van korte duur, omdat ik waarschijnlijk blaasonsteking of een urineweginfectie heb. Maandag voelde ik me eigenlijk al weer toppie, maar was erg verkouden, dus heb het er nog een dagje van genomen.
Op de narcose reageert iedereen weer anders. Ik heb er weinig last van gehad, was niet misselijk en hoefde ook niet te braken ofzo.
Pijnstillers kreeg ik in overvloed mee. Diclofenac (onstekingsremmer) en Paracetamol (1000mg).
Over 8 weken moet ik voor controle naar de gyn.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Heleen