Hoi,
Ik heb ook acupunctuur behandelingen gehad (nu nog steeds af en toe). Wij hebben 4 jaar in de mmm gezeten, ik heb 4 miskramen gehad, maar ben nu 32 weken zwanger van ons eerste kindje!
Bij ons lag de oorzaak echter bij mij, ik heb PCO, dus maak zelf geen goede eitjes aan. We hebben heel lang Clomid gebruikt, waardoor ik wel goede eitjes ontwikkelde, maar toch steeds niet zwanger raakte. Zelf had ik het gevoel dat de innesteling steeds misging, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik, zolang ik goed op de Clomid reageerde verder geen onderzoek of behandeling nodig had.
Om die reden ben ik naar een acupuncturist gegaan. Zij zei dat mijn nierYin te laag was, waardoor er een koude in mijn buik heerste en dat geen goede omgeving was voor een kindje om zich te nestelen en te groeien… tja dat is een andere benadering..
Het heeft wel een aantal maanden geduurd, en intussen kwamen we in aanmerking voor iui. 2 dagen voor de inseminatie had ik weer een acupunctuur behandeling en toen was voor het eerst mijn nierYin goed… Ik werd zwanger en ben dat ook gebleven..
Of het nu van de acupunctuur komt, of de iui geen idee (of door de 2 ooievaars die we zagen zitten op een lantarenpaal toen we naar het ziekenhuis reden…), maar ik had wel een goed gevoel bij die behandelingen, toch bijzonder dat die nierYin toen ineens goed was en ik geen 5de miskraam kreeg…
Ik zou dus gewoon acupunctuur gaan proberen, het doet geen pijn, je krijgt het meestal wel (deels) vergoed en baat het niet, het schaadt ook niet toch?
In Duitsland maakt het bij sommige klinieken standaard deel uit van een ivf poging, de acupunctuur begreep ik..
Heel veel succes en geluk!!
grtjs Mick