Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

4298 Heffingskorting En Werken - pagina 2

• Auteur

je krijg als je werk heffinskorting bij je salaris.

als je dus niet meer werk krijg je het via de belasting dienst. moet je maar is op de site van de belasting kijken.

ook heb je man/vriend ook recht op kinderkorting als jullie aan die eisen voldoen.

misschien even het kijken waard op de site van de belastingdienst.

gr henny

ps. de heffingskorting voor dit jaar is als ik het goed had 2020 euro.

#2759991 Quote

#2759990 Quote

Misschien een stomme vraag maar wat voor heffingkorting gaat het over
    Ohja ik vindt fulltime werken minder zwaar dan de hele dag met me kindje en het huishouden dus respect voor alle thuisblijf moeders.. Ik ben sinds kort ook fulltime thuis maar ik had het op me werk minder druk hoor hehehe

Groetjes,

Bianca

#2759999 Quote

hallo,
    ik werk 1 dag per week en krijg ook heffingskorting. als je tussen de 4000 en 6000 bruto per jaar blijf (ongeveer he…ik verdien 5600 euro bruto per jaar) dan heb je recht op heffingskorting maar ook op combinatiekorting omdat je meer dan 4000 per jaar bruto verdien. je man moet wel meer verdienen. voor de precieze getallen moet je ff kijken bij de belastingdienst maar ik weet dat ik ieder jaar een flink bedrag terug krijg.

groetjes patricia

#2760000 Quote

ff snel opgezocht maar je mag niet meer dan 6105 bruto verdienen om je recht op heffingskorting te houden en niet minder dan 4405 om recht te hebben op combinatiekorting, deze is 146 euro per jaar, als je minder dan je man verdien (wat over het algemeen niet moeilijk is als je onder de 6105 bruto blijft) dan komt er 608 euro per jaar bij.ik weet niet de bedragen van de heffingskorting maar ik werk 1 dag per week als dokterass. en verdien netto 300 per maand daarnaast krijg ik ongeveer 3000-4000 per jaar van de belastingdienst. dit is inclusief alle kortingen en heffingen.maar wij zitten aan het maximum omdat ik en mijn man samenm niet meer dan 28000 bruto per jaar hebben. voor mij loonde het in ieder geval om me te verdiepen in de belasting…..succes

#2760001 Quote

krijg je dat automatisch terug als je nu aangifte doet?of moet je die heffingskorting apart aanvragen?ik verdien nl tussen de 4500 en 6000 euro per jaar.en t is toch een leuk zakcentje dan.
    groetjes kari

Lees ook: Wat kost het hebben van een kind?
    #2760002 Quote

heffingskorting e.d. kan je terugvragen met je aangifte maar de heffingskoting kan je ook terugvragen over 2007 dan krijg je een bedrag per maand.

#2760049 Quote

hoi pita,

zelf snap ik soms niks van belastingen.
    ik wil weer wat gaan werken, alleen maar om een beetje onder de mensen te komen.
    en dan alleen als mijn man thuis is.

maar behoud je nou de hele heffingskorting 1990 per jaar. of een deel daar van?
    als je onder de 6000 blijft.
    ik neem aan dat ook de kinderkorting van mijn man dan minder word en de zorgtoeslag.
    hij zit met salaris op 31000 per jaar.

groetjes henny

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct