Hoi,
Zelf kom ik (beroepshalve) uit de auto-branche, en ik heb tot nu toe altijd de mazzel dat ik het zelf (of oud-collega) kan doen.
En no offence Kukkeluu… maar een onderhoudsboekje wat aanwezig is… is geen garantie dat iets daadwekelijk ook gedaan is
Er zijn té veel beuners die stempelen, zonder dat er ooit maar iets gedaan is.of er is na een aantal jaar een 2e boekje besteld.
Mijn priortiteit is remmen en banden…. dat de motor oid in elkaar stort, (kan altijd gebeuren) zal mij een rotzorg zijn.. zolang ik veilig tot stilstand kan komen, vind ik het helemaal prima.
Tip; áls je een auto gaat kopen.. ga naar een dealer.. ook hun hebben goedkopere auto's, maar staan vaak buiten op een terrein.. vraag ernaar.
Heb je niet veel geld (zoals ik) kijk dan niet naar een té nieuwe auto ( ik heb een 20 jaar oude kadet) een nieuwere auto betekent véél electronica wat kapot kan gaan… en kost ook een boel geld! (onderdelen en eventuele storing vast stellen)
Koop een auto die de 120.000 km gepasseerd is, dit ivm distributiesnaar (kosten plaatje heb ik jou daar) en bij een dealer zijn ze dan wél vervangen, en zo niet heb je garantie. En vraag of hij idd vervangen is!!! (of laat het alsnog doen bij aanschaf)
Best een lang verhaal…. ![]()
Groetjes Debby