Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

5 maanden oude baby weet niet wat hij wilt?

• Auteur
  • gebruiker899860
    Bijdrager

Hallo,

Ik heb een zoon van 5 maandjes oud. Sinds twee weken kan hij zichzelf omdraaien,  wat in eerste instantie grote lol was.

Echter als ik hem nu op zijn speelkleed neerleg (op zijn rug) begint hij te jengelen. Er ligt genoeg speelgoed om hem heen. Hij draait zichzelf dan om naar zijn buik en als hij op zijn buik ligt begin hij na een paar minuten te huilen. Als ik hem dan omdraai word hij boos en of geïrriteerd.  Als ik hem dan weer op zijn rug heb gelegd begint het hele verhaal weer opnieuw en hij blijft zich omdraaien.  Dus eigenlijk zowel rug als buik vind hij niets en of kan zichzelf niet vermaken.

Als hij op zijn rug lig en ik ga ernaast zitten spelen met hem is alles prima. (totdat ik wegloop dan gaat hij weer huilen).

Iemand tips???

Mamavan1J
    Bijdrager
    #5658743 Quote

Hoi hoi,

Dat is inderdaad erg lastig. Lijkt er meer op dat hij zich niet in zijn eentje vermaakt. Heb je hiervoor hem telkens bezig gehouden of ging het toen wel goed? En als hij gaat huilen, hoe snel ga je dan weer naar hem toe? Laat je hem huilen of blijf je er dan maar bij zitten? En als hij bijv in de box ligt.. is het dan anders?

Groetjes

#5659345 Quote

Dit hoort wel bij de fase waar je kindje in zit. Heel veel willen maar nog niet alles kunnen. Misschien kun je een ‘speelnest’ van iemand lenen om te kijken of hij dit leuk vindt? Een opblaaszwembadje met wat ballen erin vinden ze vaak ook erg leuk.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct