Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

55 Week Oud 48 Kilo

• Auteur
  • Kleinespruit
    Bijdrager

Een vraag! Onze zoon van 5,5 week krijgt nu al 2 weken 7x120cc 4 scheppen. Nu lijkt hij hiervan niet verzadigd, hij gaat 19:00u op bed en krijgt dan een fles, om 23;00u maken we hem wakker voor de nachtfles, meestal komt hij dan rond 03:00 of 04:00 weer en dan of om 06:00u/08:00u dat is verschillend per dag. Nu zitten we te denken om het op te hogen naar 150cc en dan 5x 5schepjes. Maar toch wel twijfels, is dit teveel? Of zijn er ouders die dit ook doen?

Flores
    Bijdrager
    #10563379 Quote

Persoonlijk vind ik 5×150 teveel. Ik zou dan 8×120 aanbieden en kijken hoe dat gaat

CFK
    Bijdrager
    #10563382 Quote

In wat voor zin is hij niet verzadigd? Lijkt mij heel goed en normaal wat hij doet

#10563387 Quote

Je zou kunnen proberen de late voeding meer te geven zodat ie de nachtvoeding over gaat slaan. Maar verder klinkt gewoon goed

Kleinespruit
    Bijdrager
    #10563394 Quote

Hij heeft na de fles nog steeds zuigdrang en als hij huilt is het ‘leh’. Dan denken wij dat hij niet genoeg gehad heeft.. maar we kunnen het mis hebben hoor. En per wanneer verhoog je de voeding?

#10563399 Quote

Ik deed altijd verhogen als ze de flessen leegmaken en eerder kwamen als de voedingstijd zeg maar. Ik deed altijd voeden op bepaalde tijden omdat onze kids dat nodig hadden. Voeden op verzoek had hier geen nut. Zodra jij denkt dat je kindje toe is aan meer gewoon geven en kijken wat ie doet

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Kleinespruit
    Bijdrager
    #10563405 Quote

Ja goeie! Dan om 23:00u nog eentje van 150cc en dan de andere 7 120cc houden!

WonderAn
    Bijdrager
    #10563419 Quote

Hoi mama!

De tijd die je kindje tussen de voedingen laat is echt heel normaal op die leeftijd, dus dat hoeft niet persé te betekenen dat hij meer honger heeft. ☺️
    Het zou ook nog zuigbehoefte kunnen zijn, drinkt hij de fles snel leeg?
    Mocht je speentjes gebruiken, zou je kunnen proberen of hij dit ook prettig vindt en daarmee je gevoel van dat hij nog ‘trek’ heeft verdwijnt.
    Als dit niet zo is, zou je eens ‘n fles kunnen verhogen naar 150cc om te kijken hoe dat gaat, maar ik zou persoonlijk ook niet gaan naar 5×150 op die leeftijd. Het maagje is echt nog klein.

Wat vaker en dan kleinere hoeveelheden gaat vaak beter ☺️!

Veel succes!

Scavola
    Bijdrager
    #10563423 Quote

De ene is de andere baby niet natuurlijk.
    Onze zoon is nu 4 maanden weegt 9 kilo en is 67 cm. Hij dronk van begin af aan eigenlijk al veel, rond 7/8 weken dronk hij zon 5/6 flessen van 180 cc en 6 schepjes, nu drinkt hij denk ik al bijna 2 maanden 5x 210met 7 schepjes, en sinds 1,5 week daarnaast ook een potje groente die ik zelf voor hem maak, dit heb ik tevens wel allemaal in overleg gedaan met het cb, aangezien ik het zelf op dat moment ook heel veel voor zon kleintje vond. De ene baby heeft meer nodig dan de andere, ik denk dat je misschien advies kunt vragen en eens horen wat je cb zegt.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct