Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kapot huidje tussen vetplooien

• Auteur

Mijn zoontje van 13 weken heeft een kapot huidje in zijn nek, zo tussen die vetplooitjes. Ik krijg het haast niet schoongemaakt en nu met die warmte wordt het alleen maar erger. Het ziet er naar uit maar echt last lijkt hij er niet van te hebben. Ik heb er nu sudocrem opgedaan, heeft iemand anders misschien een goede tip hoe ik het voortaan beter kan schoonmaken en laten genezen? Ik voel me echt een slechte moeder als ik die kapotte plekken zie.
    Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Liefs Linda mv Shane 14.04.03

#3343456 Quote

Hallo,
    Ik heb weleens gelezen dat dat waarschijnlijk komt door het zweten,het is goed als je er dan talkpoeder op doet,dat absorbeert het vocht en dan geneest het vast wel langzaam,want door dat het vochtig blijft gaat die huid steeds weer oprn. Succes ermee,groetjes mama van Duncan,13 april 2003.

#3343457 Quote

Precies talkpoeder, want het moet droog gehouden worden. Of bind een zakdoek om zijn nek zodat eventueel kwijl niet in zijn nekje loopt. DROOG HOUDEN.

#3343458 Quote

Dank jullie wel voor de adviezen.
    De Sudocrem heeft ook al heel veel geholpen, het ziet er al een stuk beter uit als gisteren. Ik ga zeker ook talkpoeder proberen.
    Grappig trouwens Jane dat je zoontje op 13 april jarig is!
    Liefs Linda mv Shane 14.04.2003

#3343459 Quote

Hoi Linda, Ik gebruik zinkzalf, dit werkt bij mijn zoon erg goed.
    Hij is overigens ook 14-4-03 geboren!

#3343460 Quote

Wat een hoop kindjes rond die datum!
    Leuk hoor!

Groetjes Linda

Lees ook: De meest voorkomende babykwaaltjes
    #3343461 Quote

Wat ik meestal doe is een watje met olie erop en dat door de (nek)plooien heen halen. Dan haal je de viezigheid vaak weg en het is meteen een beetje ingevet. Sudocreme zou ik zelf niet zo snel gebruiken omdat ik van een verpleegster gehoord heb dat het een indrogende creme is. De huid droogt dus uit zegt zij. Maarja, als het helpt dan is er natuurlijk niks op tegen. Succes met de nekplooien.

Groetjes Marga

#3343462 Quote

ons meisje heeft het ook, sudocrem helpt wel om het niet erger te laten worden. omdat ze erg veel plooitjes heeft blijft het aanwezig, maar vrijwel alle babies hebben het en het is helemaal geen teken van slechte verzorging
    sudocrem krijgt ze trouwens ook 5x per dag op de billetjes en dat werkt uitstekend.
    succes

#3343463 Quote

Hallo Linda,

Ik ben kraamverzorgster en ik wil je wel wat goede raad geven hoor. Je moet de nekplooitjes om te beginnen zo droog mogelijk houden. Als het warm weer is moet je regelmatig kijken of het inderdaad niet vochtig is van het zweet. Je moet Sanne dus ook niet te warm kleden en niet te warm in zijn bedje onderstoppen (bij dat hete weer is een lakentje of soms helemaal niets genoeg. Als het 's avonds koeler is dan overdag is alleen een boxpakje (met evetueel een lakentje of zo) voldoende. Maar in ieder geval niet te dik kleden.) Insmeren met sudocreme is op zich niet verkeerd, mits je het flinterdun erop smeert. Je mag het dus eigenlijk niet zien dat je er wat hebt opgesmeerd. Wat ook help is Bepanthen. Wij gebruiken het meestal tegen tepelkloven, maar het werkt ook perfect tegen andere wondjes e.d. Je moet alleen wel zoeken, want niet iedere drogist/apotheek heeft dit middel in huis. Ook nu is het advies, heeeeeeeel dun erop smeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar nogmaals, je kunt er het beste zo weinig mogelijk opdoen, liefts helemaal niks. En als ik het je eerlijk mag zeggen, GEEN talkpoeder. Talkpoeder verstuift nl. en kan in de longetjes terecht komen, met alle gevolgen van dien. Ik hoop dat hier wat aan hebt. Kusje aan Sanne en succes.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct