Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Troostloze baby

• Auteur

Hoi mede-Moeder,

Onze zoontje Floris had exact hetzelfde, onbedaarlijk huilen (soms zelfs krijsen), meestal rond avondetentijd en onverklaarbaar. Ik heb het ' gewoon' maar laten gebeuren wel dicht bij me gehouden, zachtjes ssss, beetje schudden en vooral zelf rustig blijven zitten, baby op je huid houden en maar afwachten. Floris reageerde heel goed, maar dat duurde wel een tijdje, dus doorzetten. Na een paar weken begon hij en trooste ik hem zo binnen een paar minuten. Ik denk dat het komt omdat de avond valt; andere geuren in huis,het wordt wat schemerig of donker, andere kleuren, veel indrukken verwerken, moe zijn of juist energie over…Maar goed Floris is nu 7 maanden en huilt niet meer standaard om die tijd maar geeft wel aan tussen 18.00 uur-19.00 uur dat hij moe is en naar bed wil; oogjes wrijven, beetje zeurend huiltje.Maar goed, de eerste maanden (0-4) heeft hij ook zo'n verdriet gehad en dat was wel heel zielig voor hem (en ook een beetje voor jezelf). Succes met je kindje en hopelijk heb je wat aan mijn gebetweter!

Groeten Shireen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct