Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

gevaarlijk omdraaien

• Auteur

hallo meiden, ik heb een vraag waar ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Mijn kleine meid is nu bijna 7 maand en eigenlijk gaat alles super!
    alleen heeft ze de laatste tijd een nieuwe gewoonte.
    zodra ik haar in haar bedje leg, met slaapzakje aan EN dekentje er over begint ze te trappelen.
    Niet alleen trapt ze haar dekens eraf, maar ze krabbelt ook omhoog.
    daarna begint ze te draaien waarbij ze dus terecht komt op haar buik.
    Dit is opzich niet zo erg,maar ze komt altijd zo bovenin haar bedje terecht dat ze dus niet meer terug kan.
    ik heb haar al een paar x gevonden met haar gezichtje IN het matras.
    ik ben me werkelijk rot geschrokken.
    Ook vanmorgen toen ik de fles klaar maakte.
    ik hoorde haar een beetje huilen, dus ik dacht gewoon dat ze honger had.
    kom ik boven lligt ze weer klem,met haar gezicht in het matras.
    Nu hebben we zelfs een camara erbij hangen zodat ik kan zien wat ze doet.
    maar ja…'s nachts slaap ik natuurlijk ook, en als ik eens naar de wc moet kijk ik ook wel maar dan is er vaak niks aan de hand.
    het begint gewoon als ze wakker begint te worden, en nog een beetje dromerig voor ze uitkijkt.

heeft iemand misschien een tip zodat ze niet meer zo bekneld terecht komt?

groetjes
    simone

#3352025 Quote

Hoi. Kan me voorstellen dat dat heel erg eng is.. Maar, je kleintje is 7 maanden, die kan dan neem ik aan toch haar bolletje omhoog brengen/houden als ze op haar buikje ligt??
    Ze heeft dan echt de kracht wel om, als ze zeg maar geen lucht krijgt, haar bolletje te draaien naar links of naar rechts.. Ik zou dan wel het dekentje weghalen, zodat ze daar in ieder geval niet onder terecht kan komen. Dat heb ik hier ook gedaan zodra ik merkte dat ze begonnen te draaien in bed.
    Nu wordt Jesse op de raarste plaatsen en in de gekste houdingen wakker. Favoriet is bonvenaan in bed en dan overdwars.. Hij ligt dan echt helemaal opgevouwen hahaha.

Probeer je niet al te druk te maken (makkelijker gezegd als gedaan weet ik..), en geloof ik je kleintje zelf.
    Gr. Anne-Marie

#3352040 Quote

Hallo Simone,

Mijn tweelingzoontjes draaiden ook met 7 maanden continue  met hun slaapzak op hun buik, soms ook met gezichtje in matras. Ik ben daar zo van geschrokken. Ik heb het een en ander geprobeerd maar ze wisten zich toch los te wringen.
    Ik heb nu bij prenatal Safe T Sleep gekocht. Het is een soort laken met klitteband om je kindje vast te maken. Ideaal. Je kunt het gebruiken met slaapzak en zonder slaapzak. Het is wel prijzig, 49,99 euro. Maar dubbel dwars waard.
    Informeer bij prenatal, laat ze de laken uit de verpakking halen zodat je precies weet hoe en wat. Ik had nl. ook eerst mijn bedenkingen maar Pieter en Thomas gebruiken dit nu al bijna 3 maanden. Ik neem het ook altijd mee naar mijn ouders als ze daar logeren zodat ik met een gerust gevoel de deur uit kan gaan.

Succes, Nathasja!

#3352047 Quote

Hoi Simone,

Op je buik draaien is met 7 mnd inderdaad niet echt gevaarlijk meer.
    Zelfs onze dochter van bijna 5 wk kan haar hoofdje goed optillen als ze op haar buik ligt, dus die van jou zeker.

Wij sliepen vroeger allemaal op onze buik en de zoontjes van mijn zus ook. Onze dochter wil wel op haar zij slapen. Dat scheelt ook met voorkeurshouding, die kan ze nl niet ontwikkelen als ze iedere keer op een andere zij ligt.

Maar mijn zus lag vroeger ook helemaal verfrommeld bovenin de wieg. Ze had toen 2 bandjes aan de slaapzak gemaakt zodat ze niet meer omhoog kon kruipen. Ik dacht dat ze tegenwoordig zulke slaapzakken ook verkopen, maar dat weet ik niet zeker.
    Maar wellicht ook een idee. Een stuk goedkoper dan de safe T sleep?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct