Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

smetplekjes

• Auteur

Hallo,
    Heeft iemand ervaring met smetplekjes. Mijn oudste zoon heeft er nooit last van, maar mijn jongste kan ik nog zo goed afdrogen, hij heeft steeds na het bad smetplekjes achter zijn oren.
    Echt heel zielig. Ook trekt hij zo hard aan zijn oorlelletje  dat deze inscheurt.
    Heeft iemand tips (een wonderzalfje ofzo)???????
    Bedankt,
    monique

#3352037 Quote

Hoi hoi,

Weet je zeker dat het smetplekjes zijn? Mijn zoontje heeft er ook last van, ik dacht ook eerst dat het kwam van niet goed afdrogen maar nu blijkt het wat eczeem achtig te zijn, hij heeft dit ook soms in zijn knieholtes en toen hij een paar maanden was in zijn wenkbrauwen, ik heb   hiervoor een zalfje gehad van de huisarts. Misschien moet je ook even naar de huisarts gaan.
    Sucses ermee….

Groetjes, Patricia(Jayden 18-05-2007)

#3352038 Quote

Hoi,
    ik zou inderdaad toch maar even naar de huisarts gaan. Mijn dochtertje heeft het ook en ook een vreemde rode plek om haar schouder die steeds roder werd en dat is dus eczeem en daar heb ik vanochtend een zalfje voor gekregen van de dokter.
    Succes,
    groetjes van Sonja

#3352039 Quote

Bij Xander was/is het ook eczeem, vooral in die holtes (knie, plooien arm) achter de oortjes, nekje enz..

Zou het gewoon even laten checken door de huisarts.

Groetjes Kirsten

#3352049 Quote

Mijn neefje van 1,5 heeft het ook achter zijn oor. Het komt bij hem wel van niet goed afdrogen. Als ze er op letten komt het niet terug, maar 1 dag even vlug afdrogen en het begint weer.
    Wat helpt is zijn oortje met luiertape vastplakken zodat het plekje vrij is. (zijn oorschelp over zijn gehoorgang) Daarna met de föhn op koude stand de huid droog maken. Daarna insmeren met sudocréme oid. En dan zo in zijn bedje leggen dat hij op het andere oor ligt. Dan is het na 2 dagen over.

Mijn dochtertje heeft het ook onder haar oksels. Dezelfde procedure toegepast (behalve het afplakken, dat heeft op die plek geen zin ) En ook bij haar was het zo over. Nu doen wij haar sowieso maar elke 2 dagen in bad omdat ze anders een droog huidje krijgt. En dan gewoon goed opletten met afdrogen.

Van VSM hebben ze een fijne zalf die helpt bij exceem en geïrriteerde huid. Cardiflor, wordt ook veel reclame over gemaakt op tv. Wellicht een idee om te proberen?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct