Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

producten voor baby's met exzeem

• Auteur
    quote: Trancelover reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2008 21:23:08'));

Tijs (8 maanden) heeft sinds hij 6 weken is ook eczeem op zijn wangetjes.
    Eerst heb ik een tijdje (op advies van CB) gewoon Vaseline gebruikt.
    Ik smeerde me suf.
    2,5 maand geleden kreeg hij ook opeens schimmelvlekjes op zijn schoudertjes, ellebogen, knieën. Toen ben ik toch maar eens naar de huisarts gegaan. Ik heb voor zijn wangetjes hydrocortisoncrème gekregen. Maar daar zitten hormonen in en bij langdurig gebruik kan de huid dunner worden en de baby kan een groeiachterstand oplopen en niertjes kunnen beschadigen. Dit had ik op het internet gevonden. Ik gebruikte die   crème al erg lang en ook meerdere keren per dag. Toen was ik het zat. Ik wilde naar een dermataloog met Tijs. Ik moest 5 weken wachten voor ik terecht kon. Wel blijven smeren met die crème, anders zagen zijn wangetjes er helemaal niet uit.
    3 weken terug kon ik dus terecht.
    Ik vertelde dat ik niet zo blij was met die crème. Nu heb ik een vettige crème voor dagelijks gebruik, zitten geen slechte stoffen in en een zalfje waar een hormonenmedicijn in zit, maar die gebruik ik alleen maar als het heel erg is en dan 1x.
    Ik heb ook nog met Tijs een allergietest gedaan, hij was nergens allergisch voor. Nu maar hopen, dat hij er over heen groeit.

Die hydrocortisoncreme gebruik ik bij periodes wekenlang  bijna élke dag. Als bijna een jaar en haar huid is niks dunner, ze heeft geen groeiachterstand en niet last van haar niertjes. Het gaat hier namelijk om overdosering. Dan bestaat die kans. Dus als je elke dag, maandenlang té veel creme en meerder keren op een dag op grote lichaamsvlakken smeert.
    Ik breng het heel dunnetjes 1 keer per dag aan, zoals voorgeschreven. En is het weg, dan doe ik niks. Vaak moet ik dan een week later wel weer een paar dagen smeren.

#3352152 Quote

Hallo,

Probeer uiercreme.
    Te bestellen bij http://www.huizingproducts.nl.
    Werkt als een tierelier en is niet duur.
    Is op natuurlijke basis.

Onze kindjes hebben een gaaf huidje nu we dit gebruiken!!

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct