Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ervaringen osteopaat?

• Auteur

wie heeft er ervaringen met een osteopaat?

gr

#3352108 Quote

hai,

wij gaan aanstaande maandag voor het eerst naar een osteopaat voor ons zoontje van drie maanden. Hij overstrekt zich en ik heb het idee dat hij last heeft van zijn nekje (is met de vacuumpomp geboren). Ik zal mijn ervaring laten weten.

Groet Brenda

#3352109 Quote

Wij, en een vriendin van mij ook.

Onze dochter van 6 maanden heeft een voorkeursligging. Dit is nu (bijna) verholpen door de hulp van de ostheopaat. Ik moet wel zeggen dat het de man van mijn nicht is waardoor de stap sneller gezet was maar we zijn ontzettend blij dat we naar hem toe gegaan zijn. Ook verslikte onze dochter zich tijdens de fles en dit is ook weg (had met de voorkeursligging te maken).

Het zoontje van mijn vriendin was heel onrustig en sinds hij bij de(zelfde) ostheopaat komt is het een heel rustig kindje geworden.

Ik kan het je alleen maar aanraden. Hier in Nederland zijn ze er nog een beetje sceptisch over maar in diverse landen om ons heen is het net zo gewoon als de fysiotherapeut!

Succes!

Groetjes,
    Rosanne

#3352113 Quote

Hallo,

Ik kan alleen maar zeggen doen.
    Onze dochter is met het handje naast haar hoofdje geboren en de verloskundige gaf mij de tip om met haar naar de osteopaat te gaan. Gewoon voor de zekerheid om te controleren of ze er niks van had overgehouden.
    Wij zijn toen ze een week oud was naar de osteopaat geweest. Ze had de tweede wervel vast zitten en die heeft hij los gemasseerd. Verder heeft hij haar helemaal nagekeken, zelfs of ze de voeding kon verdragen die ze kreeg.
    Onze verloskundige vertelde zelfs dat in sommige landen de kinderen direct na de bevalling door een osteopaat worden bekeken. Omdat een bevalling voor moeder en kind best heftig is.
    Wij hebben er goede ervaringen mee.

Groetjes Anne

#3352114 Quote

Hallo,

Ik kan alleen maar zeggen doen.
    Onze dochter is met het handje naast haar hoofdje geboren en de verloskundige gaf mij de tip om met haar naar de osteopaat te gaan. Gewoon voor de zekerheid om te controleren of ze er niks van had overgehouden.
    Wij zijn toen ze een week oud was naar de osteopaat geweest. Ze had de tweede wervel vast zitten en die heeft hij los gemasseerd. Verder heeft hij haar helemaal nagekeken, zelfs of ze de voeding kon verdragen die ze kreeg.
    Onze verloskundige vertelde zelfs dat in sommige landen de kinderen direct na de bevalling door een osteopaat worden bekeken. Omdat een bevalling voor moeder en kind best heftig is.
    Wij hebben er goede ervaringen mee.

Groetjes Anne

#3352136 Quote

Ook ik zou zeggen doen. Mijn zoontje was na 10 dagen ook al bij de Ostheopaat. Puur ter controle omdat ik een vacuumbevalling met Aangezichtshouding heb gehad. Het geeft je als ouder al veel rust om te weten dat alles goed is of dat alles goed kan komen. En het gaat echt zo voorzichtig.
    Zelf ga ik ook naar de ostheopaat als ik klachten heb en dat bevalt me super.

Lees ook: De meest voorkomende babykwaaltjes
    #3352141 Quote

Hoi

Wij zijn niet bij een ostheopaat geweest maar bij een chiropractor. de behandeling bij baby's is vrijwel gelijk. tessa lag scheef met de bavalling en is met de vaccuum geboren. ze heeft erg veel gehuild, naar 4 behandelingen was ze een stuk rustiger. Wij hebben er dus goede ervaringen mee.

groetjes sietske

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct