Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

dochter van 9 maand constant verkouden.

• Auteur

Wij hebben een dochter van bijna 9 maand en zij is eigenlijk altijd verkouden, dan eens een weekje niet en dan begint het weer van voor af aan (hoesten en verstopte neus).
    Ze gaat 1 dag in de week naar de creche en onze huisarts zegt dat het daar veel mee te maken heeft. Nou vroeg ik me eigenlijk af of er nog meer kinderen zijn die bijna altijd verkouden zijn want ik word er een beetje moedeloos van dat ze altijd slecht in orde is.
    Volgens de huisarts kunnen we een allergie test gaan doen als ze een jaar is.
    groetjes

#3352138 Quote

Hoi,

Dit klinkt heel herkenbaar hoor! Onze dochter is nu 10 maanden en is ook altijd aan het hoesten.  Neusverkouden is ze niet altijd, maar wel regelmatig.
    Isabel gaat twee dagen naar de opvang en onze huisarts (en cb) zegt ook dat het hier door komt. Ze heeft bij haar uitademing vaak ook een 'piep', maar volgens de huisarts  niet zo ernstig dat ze een puffer zou moeten hebben. Wel  balen inderdaad want het zou voor haarzelf zo lekker zijn als die hoest eens weg zou zijn. Vorig jaar is ze eens drie weken niet  naar de opvang geweest en toen knapte ze inderdaad op. Helaas was het daarna weer snel raak…
    Maakte me in het begin wel zorgen over die hoest, maar  inmiddels heb ik me er een beetje bij neergelegd hoor. Krijgt ze het nu niet op de creche, dan gebeurt het waarschijnlijk wel als ze naar school gaat straks…..
    Dus we gaan hier gewoon door met de neusspray en af en toe een hoestdrankje!  

Groetjes,
    Leonie

#3352148 Quote

Hoi, mijn dochter ging met 4 mnd naar de kinderopvang, met ca. 7 maanden ben ik gestopt met de borstvoeding, en sindsdien is ze ook erg veel verkouden. (maar viel ook samen met het najaar, dus misschien was het anders ook wel gebeurd).
    Inmiddels is ze 17 mdn, en nog steeds erg veel verkouden.
    De huisarts zei dat dat ivm de ko de eerste 2 jaar zo zou blijven, en kennelijk (vlgs de ha) maakt 50% van de kindjes erg veel slijm aan bij verkoudheid, mijn dochter ook. Daarom zie je zoveel snotterbellen, en moet ze zo veel hoesten.

Haar matrasje in haar bedje staat permanent schuin, en ik denk dat ik gemiddeld 2 weken per maand haar 's avonds (baby)neusspray geef, zodat de luchtwegen enigszins vrij blijven. Dit was het advies van de ha, omdat ze anders meer kans liep op oorontsteking. Ik moest dan wel de speciale baby-spray gebruiken, want dat is gewone zoutoplossing, zonder medicijn.

Dochter lijkt er niet al te veel last van te hebben, ze is altijd vrolijk en eet en drinkt goed. Zelf vind ik het het vervelends als ze 's nachts veel moet hoesten. Gelukkig wordt ze er maar zelden wakker van.

Houd het zelf in de gaten, als je het niet vertrouwd laat je je doorsturen naar een kinderarts.
    En anders, tja, ik denk ook dat het er gewoon bij hoort, en dat ze over een paar jaar (volgend jaar al) er een stuk minder last van heeft

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct