Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Slapen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine meid van 3 weken en 2 dagen!!! We zijn helemaal gelukkig en het is een superlief en tevreden meisje.

Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie doen met slapen. Als ze heeft gegeten dan valt ze tijdens het boeren eigenlijk gelijk weer in slaap. Eten slapen, eten slapen, eten slapen, dat is het patroon een beetje. Soms als ze last van darmkrampen heeft dan is ze wakker, maar over het algemeen slaapt ze erg veel (mij hoor je niet klagen hoor). Maar ik leg haar altijd in haar bedje te slapen. Dat is ook logisch natuurlijk. Je bed is om in te slapen en de box om in te spelen. Als ik haar in de box laat slapen kan ik zelf ook weinig doen, want ik heb 2 katten, dus ik kan haar niet in de box laten liggen en dat ik dan zal een uur boven ga strijken ofzo. Dus het is ook praktisch dat ze in bed ligt, kan ik lekker mijn gang gaan. Maar (misschien ben ik een sukkel hoor) ik vind het zo zielig dat ze heel de dag op bed ligt in haar kamertje. Ik weet dat baby's in principe niet veel meer doen dan slapen en eten, maar toch.

Klinkt dit raar dat ik het zielig vind of hebben meer moeders hier last van? (Ook al vind ik het zelf een beetje zielig, ik leg haar wel altijd op bed, want dat is voor haar ook rustiger).

Petra

#3352140 Quote

Hoi

Ik vind et erg goed van je dat ze lekker in haar bedje slaapt. dat is gewoon de beste plek. ook zal ze naarmate ze ouder wordt minder moeite hebben met in slaap vallen in haar eigen bedje. mijn oudste heeft ook vanaf dag 1 in haar eigen bedje geslapen, ze sliep ook wel in de kinderwagen als we weg gingen en wandelden enzo. Ze is inmiddels 2,5 en nog steeds erg makkelijk. Je legt haar in bed en ze is stil. Bij onze tweede is het niet gelukt tessa was een huilbaby en sliep alleen als ze bij mij lag. Ze is inmiddels 6 maand, en kan nog een behoorlijke keel opzetten als ik haar in bed leg. We moeten haar nog wel vaak in slaap helpen, maar ze slaapt alleen nog maar in haar eigen bedje.

Succes ermee en gewoon op je gevoel af gaan, dat klopt over het algemeen.

groetjes sietske

#3352142 Quote

Hoi Sietske,

Fijn dat jij er ook zo over denkt. Dit is ons eerste kindje, dus onzeker ben ik nog wel een beetje over sommige dingen.

Ik moet ook op mijn eigen gevoel afgaan dat is ook het beste. Diep van binnen weet ik ook wel dat op bedje leggen het beste voor die kleine is. Het is rustig, niemand die haar daar stoort en ze weet gelijk dat dat de plek is om te slapen!!! Daar hebben wij inderdaad later misschien wel veel profijt van.

Jammer dat het bij jullie met de tweede niet gelukt is. Lijkt mij heel pittig een huilbaby hebben. Enig idee waardoor dat kwam? Darmkrampjes misschien? Wij hebben ook een paar onrustige nachten gehad omdat de kleine last van haar darmpjes had en ik kan je zeggen ik was gesloopt. Dus ik kan mij voorstellen dat als die kleine alleen maar bij jou wilde slapen dat dat erg vermoeiend is. Petje af!!! Ik hoop dat het nu een stuk beter gaat.

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat ik het eigenlijk toch wel goed doe

Groetjes Petra

#3352143 Quote

Hallo Petra,

Je doet het prima hoor! Met onze zoon hebben we het precies zo gedaan en met onze dochter van 9 wkn nu weer. Ze sliepen allebei met 4 tot 5 wkn de nacht door (2130-700) en gaan makkelijk slapen. Onze zoon gaat ook met logeren en bij het kdv makkelijk naar bed. Soms test hij ons natuurlijk wel uit haha, maar meestal gaat het goed.

We hebben de box wel in de woonkamer staan, maar daar ligt ze bijna niet in. Ze valt in haar bedje na het voeden snel in slaap. Pas als ze daar gaat rommelen, zal ze aan de box en spelen toe zijn. Dan gaat ze vaker de box in. Het is nu voor jou misschien soms jammer of een beetje saai, dat vind ik ook wel. Maar probeer van je rust te genieten en pak die uurtjes om lekker te ontspannen! Over een paar maanden ligt je kleine veel meer in de box te kraaien!

Groetjes,
    Skoda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct