Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

slaapprobleem baby 6 mnd

• Auteur

ik heb gister geprobeerd om   Kim te voeden (op verzoek)voordat ze haar slaapje ging doen en de eerste keer (in de ochtend) ging het goed want ze ging om half tien naar bed en werd pas half twee weer wakker maar wilde meteen weer drinken. En toen lukte het niet meer om haar voor haar slaapje te voeden want ze was eerder moe. Ik dacht dus dat ik op verzoek voedde maar hield meer rekening met de 3 ren. Doorslapen heeft ze nooit echt gedaan alleen sporadisch alleen zit ik nu met een ander probleem. Als ik haar rond 19 uur in bed leg is ze een half uur later weer wakker om vervolgens tot ongeveer half 12 a twaalf uur wakker te blijven. Het is niet dat ze gehele tijd wil drinken maar ze moet in slaap gewiegd worden en dan voorzichtig in bed gelegd te worden want anders kunnen we weer overnieuw beginnen. Maar sinds 3 nachten wordt ze nu ook rond 1 uur wakker om dan vervolgens alleen bij mama te willen slapen en verder niet. Mijn oogleden hangen zowat op de grond en ik kan niet bijslapen want ik heb nog een dochter van 3 en half rondlopen. We hebben Kim ook 3 mnd ingebakerd en dat ging in principe goed maar we moesten ook stoppen want ze is al 6 mnd. Ik weet ook dat ze wakker in bed gelegd moet worden maar dat gaat overdag goed maar 's avonds en 's nachts niet want dan krijst ze echt letterlijk de hele boel bij elkaar. Ze doet 's avonds en 's nachts weer precies hetzelfde als in het begin.
    En nu heb ik haar om kwart twaalf gevoed en in bed gelegd en het was even huilen maar ze slaapt nog steeds als een blok. Zo frusterend is dit.
    Heeft iemand tips want ik ben een beetje op?

#3352147 Quote

Hoi mama v 2,

Wat vervelend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je bijna aan het eind van je latijn bent.
    Uit je verhaal begrijp ik dat je voedt op verzoek. Misschien is het een idee om op vaste tijden te gaan voeden. Dan heb je direct veel meer regelmaat. Eten, spelen en naar bed. Ik merk dat onze dochter dit heel erg prettig vindt en ik moet zeggen ikzelf ook. Ik weet precies wanneer ze de fles moet krijgen. Wanneer ze wakker wordt en weer naar bed gaat is natuurlijk niet iedere dag hetzelfde. Maar ik kan op deze manier wel wat voor mezelf plannen.
    Ze is nu bijna 5 maanden en ik merk dat als we overgaan op een ander schema dat ze daar toch even aan moet wennen. De regelmaat moet dan weer even terug keren.
    Ons schema ziet er als volgt uit:

– 7.30 uur (fles 200ml) daarna gaat ze meestal weer direct naar bed. Dus rond 8.00 uur ligt ze er weer in. Rond half 11, 11 uur wordt ze dan wakker en krijgt ze een fruithapje
    – 12.00 uur (fles 200ml) Rond 1 uur gaat ze dan weer naar bed. Slaapt dan meestal tot half 3, 3 uur
    – 16.00 uur (fles 200ml) Rond 5 uur, half 6 gaat ze dan weer naar bed. Ze krijgt tussendoor nog een groentjehapje.
    – 20.00 uur (papfles 200ml met 2 scheppen nutrix) en dan gaat ze rond 9 uur naar bed en slaapt ze tot de volgende morgen.

Hoop dat je er iets mee kan.
    Veel succes
    Groetjes Anne

#3352151 Quote

Hoi mama V 2,

Ik kan me je situatie heel goed voorstellen. Dit kun je zo niet volhouden.
    Bedenk voor je zelf of je daadwerkelijk of verzoek wil blijven voeden of zoals Anne zei via een schema.
    Mijn ervaring is met op verzoek voeden dat het ook letterlijk op verzoek is en dus zowel overdag als 's nachts. En dat kan je letterlijk uitputten.
    In jou verhaal te lezen is je kindje het ritme een beetje zoek en komt daarom zo ongeregeld.
    Een schema bied voor zowel jou als je kindje veel duidelijkheid.
    Bedenk heel goed waar jij je goed bij voelt en je kindje volg je gevoel.
    Hoop dat je er wat mee kunt volg je gevoel!!
    Ik neem in ieder geval mijn petje voor je af.

Groetjes Louise

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct