Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoelang een baby laten huilen?

• Auteur

Hallo,

Ik zou graag van jullie willen weten hoelang je een baby laat huilen wanneer ie moet slapen. Onze, baby is vanaf de geboorte gewend aan zijn speen, hij is nu 5 weken oud. Nu, is het zo dat wanneer zijn speen uit zijn mond valt, heel hard gaat huilen. Mijn partner en ik stoppen de speen dan ook weer terug in zijn mond. Dus, je kan wel nagaan dat, dat wel tig keer moet gebeuren voordat hij eindelijk gaat slapen. Ons zoontje slaapt dan lekker en wij zijn bekaf, van het terug stoppen van zijn speen in zijn mond. Wij kunnen die speen ook niet meer aan zien. En, proberen nu ons zoontje te laten huilen. Maar, na 5 minuten vinden we het zielig en pakken hem dan weer op, en beginnen we weer met de speen. Heeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllppppppppppppppp

Groetjes van ons

#3352150 Quote

Hoi,

Wij hebben altijd zo gedaan dat we wel een aantal keer (ongeveer 3 a 4) terug gingen voor de speen terug te doen. Daarna als die speen er weer uitviel dan lieten we haar even. Wanneer ik haar speentje terug deed zei ik meestal niets ik gaf de speen een aai en een kus en dan ging ik weer.
    Wat betreft het huilen en hoelang ons  echt max 15 min dan even kijken troosten wij haalden ons dochtertje er inpriciepe niet (of ze moest compleet overstuur zijn dan wel even maar ik ging dan niet haar kamertje uit wiegde wat rond enz je kent het wel)  wij lieten merken  dat we er waren en  probeerde haar  gerust te stellen  toch het tutje en dan weer gaan. (wij hadden ook zo'n muziek ding en dat deden we dan wel elke keer aan zetten als we terug gingen daar werd ze meestal al wel rustiger op.
    Kindjes mogen best even huilen……(ik weet het je hart breekt  doormidden  je wil hem het liefst troosten maar soms huilen ze omdat ze ervaringen van die dag moeten verwerken. Ze kunnen alleen maar huilen he wij kunnen erover praten zij niet!

Mijn ervaring is wanneer je je kereltje er steeds uithaalt hij er steeds onrustiger van  word. Hij weet dan  ook niet of je komt om hem te troosten zodat tie daarna lekker in slaap valt of dat je hem komt halen.
    Probeer daar een ritme in te bouwen bijv 3 keer terug voor speen…..blijft tie huilen even wachten bijv 10 min (hij het maar op de klok bij maar meestal halen ze het niet) terug laten  merken dat je er bent speentje muziekje kus en weer weg.
    Huilt tie dan nog na weer 10 min dan zou ik  hem zeker even pakken en troosten.
    Vervolgens wanneer ie weer  rustig is wel weer gelijk terug leggen niet met hem spelen ofzo.

Probeer het zo eens, ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Geloof me je herkent  gelijk aan zijn  gehuil  wanneer er echt iets is koorts krampjes enz of gewoon omdat tie de slaap niet kan pakken.
    Heel veel sucses ermee.

Groetjes Louise

#3352153 Quote

Hoi,

Het ligt een beetje aan jezelf hoe lang je je baby laat huilen. Wij zijn begonnen met 10 min (mijn vriend was boven in dr buurt, ik zat huilend beneden op de bank haha) maar na die eerste keer trok ik het wel. Nu laten we haar max 20min huilen.
    Je hoort t verschil ook wel hoor. Ze huilt omdat ze moe is, of omdat er echt wat is. Is dat laatste aan de hand dan klinkt t hysterischer en dan gaan we altijd gelijk kijken.

Ook wij halen haar in pricipe niet uit dr bedje en blijven in dr kamertje.

Succes ermee.

Liefs Reneke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct