Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

597930 Verstopping

• Auteur

Hallo,

Ons zoontje heeft op dit moment last met het niet kunnen poepen.Normaal gaat alles goed maar hij is een beetje uit zijn doen ivm een vakantie die wij hebben gehad en nu had hij vamorgen een dikke keutel maar de rest wil niet komen.Is er een middeltje of een homeopatisch middel wat ik hem kan geven?

Extra water en venkel thee werkt niet!!!

Groetjes Aster.

#3362839 Quote

als je zoontje tegen kiwi kan,( sommige kinderen kunnen hier een vervelende reaktie op krijgen,) laat hem die dan ten, dit stimuleert de st oelgang. volgens mij heb ik ook al een s iets gehoord over een stukje zeep in brengen,maar dat weet ik niet zeker. Wanneer je kind een zetpil krijgt, stimuleert dat ook.

#3362840 Quote

bij de drogist kan je roosvicee laxo kopen dat schijnt goed te werken.

groetjes joyce mama van Mara bijna 7 maanden

#3362841 Quote

is ook bij de ah te koop laxo siroop

#3362842 Quote

je kunt het buikje masseren door draaiende beweging met de klok mee te maken (wrijven niet drukken) als dat niet werkt met de thermometer gewoon net of je gaat themperaturen dan komt vaak de poep wel los. Vergeet niet dat de stofwisseling van een baby ook veranderd naarmate je andere voedingsstoffen gaat geven en eens per 2 dagen ontlasting hebben is vrij normaal.

Pas op met Laxo doe niet te veel dan krijg je echt SPUITPOEP…

Groetjes en suc6

#3362843 Quote

Je kan het beter niet met de thermometer doen zeker niet als het vaker voorkomt want dan worden de darmen lui en dan gaat het steeds moeilijk totdat het poepen niet meer gaat zonder de thermometer

groetjes joyce

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3362844 Quote

evt barleduc water i.p.v kraanwater.

#3362845 Quote

een thee lepel olijfolie door zijn flesje helpt ook goed en is nog gezond ook!

Thermometer is inderdaad niet zo goed, ik heb ook al veel gehoord en gelezen dat de darmpjes dan lui worden en een stuk zeep inbrengen is al helemaal niet goed, de darmpjes zijn nog erg gevoelig en dun wanneer je dan een stuk zeep gaat inbrengen waar misschien nog een iets te scherp randje aan zit……de rest kan je zelf wel invullen denk ik!

ps
    hoe oud is je zoontje eigenlijk, ook niet onbelangrijk wanneer je zelf dingen gaat uitproberen.

suc6

gr.
    saskia

#3362846 Quote

Hoi allemaal,

Mijn dochter Naoimi is nu bijna 8 maanden, ze is met 35 weken geboren, groeit verder als kool maar heeft ook met tijd en wijlen last van zeer harde ontlasting, ook ik heb alles geprobeerd wat hierboven staat verteld. Echter de olijfolie werkt maar een fles/ luier, laxo werkte bij Naomi maar heel even (hoeveel ik ook toevoegde)en met water spuugde ze de hele voeding weer uit. Uiteindelijk heb ik de huisarts gevraagd om een lactulosesiroop, hiervan meng je een aantal ml met de voeding en iedereen is blij je kind en jij ook! De siroop is niet schadelijk ook niet bij langer gebruik, hij wordt namelijk niet opgenomen door het lichaampje maar blijft in de darmen om daar zijn werk te doen (nagevraagd bij huisarts, ka en cb). Als ik het eerder had geweten dan had Naomi al veel eerder van de problemen verlost geweest.

succes Esmée

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct